Citat:
Ursprungligen postat av AkaNixie
Låter som du kan få det rätt bra i framtiden. Får man fråga vad du jobbar som i guldgruvan(Norge).
Jag har också haft tankarna på att dra dit och jobba eftersom jag har snickarutbildning, har hört att dom ska drar in lite stålar där.
jag jobbar inom säkerhet, gick några dagars utbildning sen var jag tydligen färdigutbildad

men det är värt att dra upp till norge kan jag säga, bara du inte söker matbutik och sånt skit för då kommer du inte kunna spara så mycket, ta något där du får utbilda dig lite, som te.x tågkontrollant.. dom har väl en veckas utbildning sen är det säkerligen 200 NOK i timmen (ren gissning).
men att åka upp hit är verkligen en bra start på livet, om du inte är en person som måste slösa 1000 kr på varje utgång eller måste handla kläder för att förbättra ditt självförtroende så kommer det inte vara några problem att spara runt 200 000 svenska. jag har jobbat mycket övertid så har därför lyckats ännu mer, men jag var väldigt nära ett tag att nappa ett barjobb på helgerna men insåg att jag absolut inte kommer ha någon fritid i så fall.
PM.a så ska jag länka dig bra sidor med boende, jobb etc etc