Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-03-09, 10:58
Medlem
Håller på med ett tal som jag ska läsa upp i skolan. Ämnet jag valde är "Förnekelse av Förintellsen". Vad har egentligen de som förnekar förintelsen för argument? Vad är det som får dessa människor att tro som dom gör?
Citera
2005-03-09, 12:30
Medlem
Smockads avatar
Här finns en hel del:

http://forum.flashback.info/scandina...splay.php?f=40
Citera
2005-03-09, 12:59
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeyboy
Håller på med ett tal som jag ska läsa upp i skolan. Ämnet jag valde är "Förnekelse av Förintellsen". Vad har egentligen de som förnekar förintelsen för argument? Vad är det som får dessa människor att tro som dom gör?
Det viktigaste ansvaret som vilar på dina axlar är att det inte handlar om en "förnekelse" utan ett ifrågasättande om hur det egentligen gick till, exempelvis är det ingen som förnekar judeförföljelsen. Förnekelse är ett negativt laddat ord och används enligt min mening för att förlöjliga och frysa ut de som "vågar" ifrågasätta. Den officiella versionen, som till största delen bygger på skåderättegångar och en handfull "ögonvittnesskildringar", är tvivelsutan fylld med påståenden som saknar de bevis som skulle krävas av en hederlig och demokratisk domstol. Alltså, det handlar om ifrågasättande inte förnekelse.

Holocaust kan inte förnekas men måste få debatteras i offentlighetens ljus!
Citera
2005-03-09, 13:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ok - jag tillåter den här tråden, även om det som Smockad mycket riktigt påpekade finns en hel del i det här forumet redan.

Oavsett vad man nu vill kalla det, kan någon som är skeptiskt till förintelsen lista de viktigaste argumenten emot.

Och snälla, inga enorma textmassor nu - trådskaparen vill enbart ha de viktigaste argumenten, länka gärna till mera detaljerade beskrivningar.

Jag ber också de som inte är skeptiska att avstå från att argumentera emot i just den här tråden - eftersom den då enbart handlar om argument emot förintelsen.

Tack.

Jag ändrar också rubriken.

/Mod
Citera
2005-03-09, 14:29
Medlem
danskenitunnans avatar
Kom igen är det ingen som har några bra argument!
Citera
2005-03-09, 14:32
Medlem
BlizzardKings avatar
De tre huvudfrågorna som ifrågasätts är:

1. Det fanns ingen "plan" att utrota alla alla europas judar.

2. Det förekom ingen industriell massgasning.

3. Sex miljoner judar mördades inte.
Citera
2005-03-09, 14:56
Medlem
danskenitunnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
De tre huvudfrågorna som ifrågasätts är:

1. Det fanns ingen "plan" att utrota alla alla europas judar.

2. Det förekom ingen industriell massgasning.

3. Sex miljoner judar mördades inte.

1. Hur vet dom det?

2. Hur vet dom det?

3. Hur vet dom det?
Citera
2005-03-09, 15:19
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danskenitunnan
1. Hur vet dom det?

2. Hur vet dom det?

3. Hur vet dom det?
Svaren finns i de trådar som startats här på rev-forumet. Studera, begrunda och låt ditt mänskliga förnuft styra över tanken så inser du varför "dom" vet det.
Citera
2005-03-09, 15:24
Medlem
danskenitunnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Svaren finns i de trådar som startats här på rev-forumet. Studera, begrunda och låt ditt mänskliga förnuft styra över tanken så inser du varför "dom" vet det.

kan du inte bara kopiera svaren ?
har inte mkt tid att leta, jag måste iväg om nån timma och då måste talet va klart.
Citera
2005-03-09, 15:30
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
kan du inte bara kopiera svaren ?
har inte mkt tid att leta, jag måste iväg om nån timma och då måste talet va klart.
Oj!! Det är alldeles för mycket text för att låta sig göras men den här tråden: http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=178818 är en slags sammanfattning och kanske kan vara till nytta för dig. Lycka till.
Citera
2005-03-09, 15:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
1. Hur vet dom det?

Ingen dokumentation, och inget i det tyska agerandet som tyder på en strävan att "systematiskt utrota". Endlösung betyder deportation, det fysiska avlägsnandet av judarna från Riket, inte deras "förintelse". Hade USA eller Sovjetunionen velat ha alla griniga, fientliga, Talmud-eller Lenintroende judar som inte trivdes i Nyordningens Europa skulle Hitlerriket med glädje skänkt dem denna mirakulösa gåva. (Min personliga åsikt är att judar mycket väl måste kunna existera i Europa, assimilerade och toleranta judar lojala mot de nationer de tillhör, vill säga.)

Citat:
2. Hur vet dom det?

Det finns inga dokument som talar om några "gaskammare". Ingen har någonsin sett en "nazistisk gaskammare". "Ögonvittnenas" påståenden strider mot kända naturlagar. Inga forensiska bevis för att någon "gasats" föreligger.

Citat:
3. Hur vet dom det?

Genom att analysera demografisk statistik och dokumentation av judedeportationerna blir det uppenbart att mellan en halv miljon och en och en halv miljon judar omkomna av alla tänkbara orsaker (utom gasning, atombombsexperiment, överösandet med osläckt kalk, kastandet i brinnande diken osv. ) under tyskt krigsherravälde är en mer korrekt siffra. De allra flesta dog förstås av sjukdomar och umbäranden, normala krigsrelaterade fenomen.
Citera
2005-03-09, 15:36
Medlem
BlizzardKings avatar
Kom att tänka på en sak som är ganska kortfattad. 1990 skrevs antalet dödade vid Auschwitz ner från 4 miljoner till 1,1 - 1,5 miljoner dödade ändå vidhåller man att 6 miljoner dog. Var tog dessa 2,5 till 3 miljoner vägen?

http://www.auschwitz.org.pl/html/eng..._ofiar_ok.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in