• 1
  • 2
2012-06-25, 18:34
Medlem
Keberfasas avatar
Hej!
Jag använder dagligen skjorta i skolan och under arbetet. (Dock är detta informella sammanhang). Vardagsskjortorna är köpta på främst HM och Dressmann. Så här 2 år efter inköp ser HM-skjortorna helt förfärliga ut. Dressmann skjortorna har klarat sig bra rent kvalité-mässigt, men har dock blivit kortare, och några är nu alldeles för korta.

Jag planerar att göra ett större inköp av skjortor (Nu börjar ju rean och allt!), och undrar vilket märke som skulle kunna passa mig? Jag är 1,88 cm lång och väger 80 kg. Mina krav på skjortorna: Bra passform (slim, men inte för slim), stilrena med snygga färger, bra och hållbar kvalité.

Har någon rekommendationer om vad som skulle passa mig?
Citera
2012-06-25, 18:39
Medlem
bon-vivants avatar
Du betalar struntsummor för en HM-skjorta, och får oftast skit som inte håller mer än ett par år. Är det den prisklassen du letar efter, eller kan du tänka dig dyrare skjortor?

Mina Eton- och Stenströms är ärvda och en har typ 40 år på nacken. De blir bara bättre mer åren. Annars tycker jag att Gant gör många snygga och bra skjortor.
Citera
2012-06-25, 19:16
Medlem
AndrewBernards avatar
Som redan nämnts gör Eton och Stenströms bra skjortor
Citera
2012-06-25, 19:16
Medlem
The-Johans avatar
Ralph Lauren och Brooks Brothers skulle jag rekommendera!
Citera
2012-06-25, 20:21
Medlem
skjortfabriken.se
Du lägger in dina mått och sen kör du nya beställningar när du behöver.
Citera
2012-06-25, 20:28
Medlem
Keberfasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bon-vivant
Du betalar struntsummor för en HM-skjorta, och får oftast skit som inte håller mer än ett par år. Är det den prisklassen du letar efter, eller kan du tänka dig dyrare skjortor?

Mina Eton- och Stenströms är ärvda och en har typ 40 år på nacken. De blir bara bättre mer åren. Annars tycker jag att Gant gör många snygga och bra skjortor.
Ja, efter 2 år är en HM-skjorta jag äger helt förstörd, inte hål, utan själva tyget är i ett allmänt risigt skick. Jag vill minnas att jag brukar betala mellan 200-250 kr för en skjorta på HM. För 500 kr hittade jag Eton-skjortor på rean, så prisdifferensen är ju inte så värt stor. Men kring 500 kr vill jag helst betala per skjorta, eftersom jag köper många.

Gant ska också kollas upp!
Citera
2012-06-25, 20:36
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keberfasa
Ja, efter 2 år är en HM-skjorta jag äger helt förstörd, inte hål, utan själva tyget är i ett allmänt risigt skick. Jag vill minnas att jag brukar betala mellan 200-250 kr för en skjorta på HM. För 500 kr hittade jag Eton-skjortor på rean, så prisdifferensen är ju inte så värt stor. Men kring 500 kr vill jag helst betala per skjorta, eftersom jag köper många.

Får man fråga vart du hittade Eton skjortor för 500?
Citera
2012-06-25, 20:40
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keberfasa

-
Citera
2012-06-25, 20:43
Medlem
Aquaracers avatar
Stenströms, Eton.
Citera
2012-06-25, 20:43
Medlem
Triremers avatar
Eton, Stenströms, Hugo Boss Black, Brooks Brothers och Ralp Laurens skjortor är bra.
Citera
2012-06-25, 20:52
Medlem
Falconbacks avatar
Men är ni pantade eller? En stenströms/gant/eton skjorta går ju för fan på bra mycket mer än 500kr!

Har man jävla tur och hittar någon på rea så visst, men om han nu ska förnya hela skjortgarderoben så tror jag inte han hittar allt det han vill ha på endast rea.

Jag föreslår T.M Lewin, Charles Thyrwitt (felstavat förmodar jag) med flera.

De brukar köra med deras erbjudande 4 skjortor för 100 Pund/Euro. Blir väl dryga tusenlappen (+ frakt förstås) för 4 skjortor. Ungefär samma pris som vad man betalar för en HM/dressmann skjorta. Men kvalitétsskillnaden är rätt stor.
Senast redigerad av Falconback 2012-06-25 kl. 20:59.
Citera
2012-06-25, 20:52
Medlem
sucuks avatar
Kan man tänka sig dressman och hm så kommer man vara väldigt nöjd med kvaliten hos Tm lewin eller Charles Tyrwhitt gissar jag. Det handlar bara om att mäta någorlunda rätt och konvertera till tum. Utbudet av färger och mönster + typ av skjorta är dessutom oslagbart jämfört med dressman/hm.

Kör man på de ständigt återkommande 4 för xx pund så brukar det bli strax över tusenlappen inklusive frakt till sverige för 4 skjortor, strax över 250 kronor styck alltså...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in