2012-06-25, 17:10
Medlem
Jag har funderat på det här,och måste fråga er som är lite mer insatta. Vilken drog luktar man alkohol av? Alltså då menar jag inte vanlig alkohol som man druckit,utan narkotika.

Var nämligen en ytligt bekant som åkte på en razzia. Hörde att denne luktade alkohol. Visade inget på vanligt test i utandningsluften på alkohol. H*n hade alltså inte druckit. Polisen gjorde också drogtest- vilket det visade utslag på. Fick aldrig veta vilken drog det var,så jag undrar vad det kan vara som man luktar alkohol av? Polisen gjorde tydligen husrannsakan och gjorde beslag i dennes bostad.
Vad tror ni FB?

(har försökt Googla,men inte hittat något)
Citera
2012-06-25, 17:17
Medlem
BenAsslicks avatar
Det kan inte bara ha varit så att personen har haft alkohol på kläderna?
Citera
2012-06-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Det kan inte bara ha varit så att personen har haft alkohol på kläderna?
Ja,det vet jag inte. Kan ju ha varit så. Finns det någon drog som man får alkohol-liknande lukt av?
Citera
2012-06-25, 17:45
Medlem
Hittade på nätet detta nu:
" De flesta kemiskt framställda droger är doft- och smaklösa, medan de preparat som kommer från växtriket ibland ger i från sig dofter. Personer som röker eller omges av personer som röker hasch eller marijuana beskriver lukten som söt och stickande.
Lukten av kokain är bitter och kan också påminna om bensin. Amfetamin luktar vanligtvis blommor, aceton eller bara unket. Heroin kan ge ifrån sig en bitter, unken lukt som kan påminna om ättika."
http://www.drugsmart.com/artikel/doftar-narkotika-nagot

Kan det då ha varit Amfetamin eller Heroin?
Citera
2012-06-25, 18:47
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadhurom
Ja,det vet jag inte. Kan ju ha varit så. Finns det någon drog som man får alkohol-liknande lukt av?

Nej, verkligen inte.

Möjligen från något annat lösningsmedel, men inte från resterande droger.
Citera
2012-06-25, 19:42
Medlem
Salfords avatar
Vet att ibland om någon äter mycket godis/sött så kan man få en alkoholliknande doft från munnen. Dock så är det knappast det som var orsaken i detta fallet då personens drogtest var positivt.
Citera
2012-06-28, 19:47
Medlem
Eftersom vi nu inte vet hela historien (och det var ju en "ytlig" bekant) så kan vi ju bara spekulera. Och möjligheten (förutom att H*n ljuger) finns ju att polisen hittade på/påstod detta för att kunna testa för att förhoppningsvis plocka "pinnar" för att bättra på statistiken.
Alla som varit på rejv tex vet att polisen jobbar så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in