2022-02-24, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Minns detta med barn och hur hon resonerade att det var mer rimligt att den som inte ville ha barn fick offra sig för den som ville. Samma gäller såklart inte sex där den som vill mer alltid ska offra sin vilja för den som vill mindre hehe (vilket är rimligt men ändå lite dubbelmoral).
Rätt vanlig inställning bland kvinnor, vad det verkar. Klara Zimmergren sa något liknande för ett tag sedan i sitt sommarprogram, att man bör dumpa den som inte vill "ge sin partner ett barn".

Just i fallet med LD kanske det lika mycket handlar om svårartad egocentrism. Hur som helst unnar jag henne naturligtvis tillvaron som smal, snygg och glad. Alltid trevligt med feminister som kommer ur sin dimma av bitterhet och förakt för allt skönt!
Citera
2022-02-24, 13:19
Medlem
Roddanbloms avatar
Frågan är väl bara vem som vill ha henne, och hela hennes bagage.
Hon blev ju intervjuad i Wellness och det var väl inget nytt under solen där, däremot verkar hon varit aktiv på twitter/insta och mer eller mindre gjort bort sig.

Frågan är dock, vad fyller hon för funktion i samhället, vad bidrar hon med?

Aldrig förstått mig på män som väljer en kvinna som Natasha. Framförallt när det finns så mycket, på alla plan, vettigare kvinnor som dessutom har ett markant lättare bagage.
Citera
2022-02-26, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roddanblom

Aldrig förstått mig på män som väljer en kvinna som Natasha. Framförallt när det finns så mycket, på alla plan, vettigare kvinnor som dessutom har ett markant lättare bagage.

Har inga problem att se det. Hon må ha skeva åsikter men hon är ser bra ut, är ingen bimbo och har utstrålning. Tror många män dras till hennes typ. Speciellt män som vill ha motstånd och utmaning. Verkar dessutom, trots det hon predikar, vara väldigt traditionellt kvinnlig. Föder barn, suger av sin man, sköter hushåll och lagar mat.
Citera
2022-02-26, 01:26
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladydumber
Har inga problem att se det. Hon må ha skeva åsikter men hon är ser bra ut, är ingen bimbo och har utstrålning. Tror många män dras till hennes typ. Speciellt män som vill ha motstånd och utmaning. Verkar dessutom, trots det hon predikar, vara väldigt traditionellt kvinnlig. Föder barn, suger av sin man, sköter hushåll och lagar mat.

Inte en chans att hon skulle erkänna nåt så patriarkalt som att suga av sin man.
Citera
2022-02-26, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Inte en chans att hon skulle erkänna nåt så patriarkalt som att suga av sin man.

Kanske inte erkänna men Lady Dahmer älskar kuk. Det kan ju inte ha undgått någon. Förmodligen anledningen till hennes djupa självhat.
Citera
2022-02-26, 12:18
Medlem
StickyKittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roddanblom
Frågan är dock, vad fyller hon för funktion i samhället, vad bidrar hon med

Hon har ju varit väldigt aktiv med att blogga/diskutera diverse samhällsfrågor ur ett feministiskt perspektiv, numera lite mer oklart vad syftet är. Vet att hon uttryckt att hon tröttnat på att driva sådana frågor ständigt. Det mesta hon lägger upp på stories just nu är diverse memes om ADHD, verkar oerhört viktigt att identifiera sig med sin diagnos (viktigt att vara Speciell). Hon skrev härom dagen nån lång radda och kritiserade idén om att ADHD-människor är svåra att handskas med, och menade att utan ADHD hade mänskligheten aldrig drivits framåt osv (storhetsvansinne?). Tolkar det som att maken lämnade pga pallade ej nackdelarna med hennes ADHD/personlighet och hon känner sig kränkt.
Citera
2022-03-01, 13:58
Medlem
Jugdishs avatar
Intressant att se fettots inställning till Ukraina kriget. Det enda hon postar om nu är hur het Ukrainas president är.
Citera
2022-03-01, 17:28
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Intressant att se fettots inställning till Ukraina kriget. Det enda hon postar om nu är hur het Ukrainas president är.

Kollade på Instagram och jag såg inget sånt.
Citera
2022-03-01, 18:04
Medlem
Jugdishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Kollade på Instagram och jag såg inget sånt.
Det var konstigt... jag kollade just och det ligger kvar... som stories
Citera
2022-03-01, 18:07
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
Det var konstigt... jag kollade just och det ligger kvar... som stories

Okej, jag kollade bara de vanliga bilderna, men får kolla stories då.
Citera
2022-03-02, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Hon har ju varit väldigt aktiv med att blogga/diskutera diverse samhällsfrågor ur ett feministiskt perspektiv, numera lite mer oklart vad syftet är. Vet att hon uttryckt att hon tröttnat på att driva sådana frågor ständigt. Det mesta hon lägger upp på stories just nu är diverse memes om ADHD, verkar oerhört viktigt att identifiera sig med sin diagnos (viktigt att vara Speciell). Hon skrev härom dagen nån lång radda och kritiserade idén om att ADHD-människor är svåra att handskas med, och menade att utan ADHD hade mänskligheten aldrig drivits framåt osv (storhetsvansinne?). Tolkar det som att maken lämnade pga pallade ej nackdelarna med hennes ADHD/personlighet och hon känner sig kränkt.

Har de gått ifrån varandra?
Citera
2022-03-02, 21:37
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filtbossa
Har de gått ifrån varandra?
Ja, igen. De ska skilja sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera