2020-05-31, 21:47
  #733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland80
Hon säger till sina barn att svarta är bättre än vita och ser inte problemet med att peka ut en ras som överlägsen en annan. Hon menar att hon säger så till sina barn för att jämna ut att svarta är i underläge. När hon blir ytterligare ifrågasatt så säger hon att hon har rätt - de svartas skinn är bättre anpassad för att leva på jorden, att de har generellt bättre fysik och är bättre på ”sport”, att de är bättre på att skapa en rik kultur när de blev förslavade. Och att denna fråga om svartas utsatthet är viktigare än feminism då kvinnor i Sverige har det bättre än svarta överlag.

Såhär pinsamt blir det när en obildad människa försöker skriva inlägg om saker hon inte läst på om. Det blir såhär fel.
LD har läst böcker om feminism och den diskursen kan hon hantera rätt bra, förutom att hon upprör trans-communityn då, men det är hon inte ensam om.
När hon försöker prata rasism hamnar hon omedelbart helt fel.
Svarta är bättre?
Redan här har hon ju då utgått från en underliggande kvalitetsskillnad mellan svarta och vita. Sedan kan det liksom bara gå fel.
Citera
2020-05-31, 22:18
  #734
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Såhär pinsamt blir det när en obildad människa försöker skriva inlägg om saker hon inte läst på om. Det blir såhär fel.
LD har läst böcker om feminism och den diskursen kan hon hantera rätt bra, förutom att hon upprör trans-communityn då, men det är hon inte ensam om.
När hon försöker prata rasism hamnar hon omedelbart helt fel.
Svarta är bättre?
Redan här har hon ju då utgått från en underliggande kvalitetsskillnad mellan svarta och vita. Sedan kan det liksom bara gå fel.

Det hela är i sig tragikomiskt eftersom hon inte själv ser hur hon ser ner på svarta/mörkhyade/rasifierade/vad-nu-veckans-modeord-är - hon förutsätter faktiskt att de behöver hennes hjälp och lär dessutom sina barn att ha samma neurotiska von Oben-attityd. Hade någon behandlat mig som Lady Dahmer påstår att hon behandlar mörkhyade så hade jag blivit rosenrasande på två röda - det är faktiskt tur att Natashja bor i ett exklusivt vitt område och umgås endast med annan vit medelklass.

Att hon sedan börjar dra in påstådda medfödda egenskaper och kör effektivt en rasbiologisk linje...
Citera
2020-05-31, 23:07
  #735
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misr
Hon har alltså gått från att kritisera kvinnor som lägger upp träningsbilder på instagram till att anse att personer som är bra på idrott är en bättre sorts människor.

I sak håller jag så klart med om att träning och idrottande är en viktig del av att vara en bra människa. Tjocka soffpotatisar (inklusive Dahmer och hennes groupies) lider av dålig karaktär.

Hon kanske borde inspireras av de med träningsbilder fitnesstjejer är en överlägsen ras mot hennes
Citera
2020-06-01, 00:14
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Såhär pinsamt blir det när en obildad människa försöker skriva inlägg om saker hon inte läst på om. Det blir såhär fel.
LD har läst böcker om feminism och den diskursen kan hon hantera rätt bra, förutom att hon upprör trans-communityn då, men det är hon inte ensam om.
När hon försöker prata rasism hamnar hon omedelbart helt fel.
Svarta är bättre?
Redan här har hon ju då utgått från en underliggande kvalitetsskillnad mellan svarta och vita. Sedan kan det liksom bara gå fel.

Hon har redan trampat i klaveret ordentligt en gång i rasismdebatten, då hon gjorde anspråk på att vara rasifierad för att hon är halvgrek.

Att vita människor ska beundra och berömma svarta människors hudfärg och hårtextur kommer givetvis enbart innebära massa exotifiering och fetishering.
__________________
Senast redigerad av misr 2020-06-01 kl. 00:16.
Citera
2020-06-01, 01:29
  #737
Avslutad
Varför heter hon Lady Dahmer? Dyrkar hon seriemördare Jeffrey Dahmer som våldtog och dödade 17 oskyldiga pojkar och män?
__________________
Senast redigerad av Guy86 2020-06-01 kl. 01:32.
Citera
2020-06-01, 01:57
  #738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Varför heter hon Lady Dahmer? Dyrkar hon seriemördare Jeffrey Dahmer som våldtog och dödade 17 oskyldiga pojkar och män?

Jag vet inte om LD dyrkar JD, men LD har tagit sig namnet Dahmer från just JD.
Citera
2020-06-01, 03:19
  #739
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag vet inte om LD dyrkar JD, men LD har tagit sig namnet Dahmer från just JD.

Isåfall är hon ingen feminist, utan bara en manshatare.
Citera
2020-06-01, 04:35
  #740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Isåfall är hon ingen feminist, utan bara en manshatare.
Manshatare e väl för mycket sagt. Män som har pengar gillar både hon och Cissi. Däremot har LD inte så mycket gott att säja om dom män som har det lite mer skralt med tillgångarna.
Citera
2020-06-13, 23:09
  #741
Medlem
FJLGs avatar
LD kallar Fayme för sin bästa vän. Men hon verkar ju tillbringa mer tid med henne än med sin man. Hon lägger upp bild där Fayme sitter bredvid henne topless. LD har ju erkänt att hon är bi, så jag tror hon känner mer för Fayme än bara vänskap. Kanske tycker LDs man att deras intima relation är ok, eftersom det handlar om en annan kvinna. De här två beter sig ju som ett par. Fayme är dessutom 20 år yngre än LD. En aning tantsjukt om det nu rör sig om något mer än vänskap.
Citera
2020-06-28, 14:45
  #742
Medlem
Ja hon ger onekligen ett förälskat intryck. Det där flamsiga och fnittriga beteendet kan jag känna igen från mig själv. Och att ständigt prata om och visa upp sin crush.
Citera
2020-06-28, 15:35
  #743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaraLara
Ja hon ger onekligen ett förälskat intryck. Det där flamsiga och fnittriga beteendet kan jag känna igen från mig själv. Och att ständigt prata om och visa upp sin crush.

Japp. Och ingen av dem har kvalitetstid med sina män utan de dejtar varandra. Går ut och äter, sover över i lägenheten i stan, åker på weekendresor. Tror de båda skojar bort det men jag har svårt att se att de vårdar sina äktenskap, de verkar mer vårda varandra.
Citera
2020-06-28, 19:32
  #744
Medlem
Incendios avatar
Gör de något annat än överger sina barn? Alla barn behöver dem förstås, men N är ju ändå så stor att hon själv verkligen kan se hur hon blir bortvald av sin mamma. Och så detta ständiga rökande(som nu såklart även Fayme börjat med, hon apar ju efter Lady D i allt),finns det något deras cuckar inte står ut med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in