2025-02-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
CW är ju känd för att komma med ogrundade anklagelser. Lyssna på haveristernas gamla avsnitt om henne.

Hon anklagade ju sin agent först och senare två gamla medlemmar i gardet för förskingring och sen visade det sig att CW slarvat bort pengar och behövde nån att skylla på. Agenten förlorade en massa jobb om jag minns rätt.

Det finns fler liknande historier som kommit fram om CW under åren.

LD har det mig veterligen aldrig varit några offentliga eller juridiska skandaler kring oavsett vad man tycker om henne.

Hoho, ja Haveristerna är ju kända för sin feministiska profil och seriösa och förutsättningslösa granskningar.

Jag säger inte att allt du säger är fel. Jag tycker bara det är lite roligt att både LD och hennes främsta försvarare hänger med människor som skriker nedsättande tillmälen om kvinnor, är sexbrottsanklagade, polisanmäls för trakasserier i sina "granskningar", med mera, med mera.

Så länge de hatar på "rätt" kända feminister.
Citera
2025-02-17, 19:53
Medlem
Visst för allt Haveristerna påstått om sådana är sant.

Men eftersom detta är allvarliga anklagelser som kan vara förtal så kontaktade jag Cissi på Instagram och frågade.

Hon svarade att det var LD som hjälpte gardet att starta en Patreon då hon hade bra kunskap om detta. Pengar som gardet fick in via donationer på patreon var det alltså LD som hade koll på och inget som Cissi på något sätt ”slarvade bort”. Cissi säger att hon inte slarvat bort några pengar som donerats. ”Varför skulle jag ha gjort det?”, ja varför? Hon är gift med en mångmiljonär och klarar sig nog utan att röra en förenings pengar för eget bruk.

Angående den här agenten så svarar Cissi stt detta som spritts i flera år är från ett privat meddelande hon svarade på om agentens pålitlighet. Hon hade enl Cissi förhalat en stor summa pengar som hon till andra som Cissi hade kontakt med när det begav sig runt 2017-2018 själv sagt att hon tagit när hon var i ekonomisk kris. Alltså pengar som inte tillhörde henne. Pengarna kom tillslut tillrätta och inte heller här har Cissi hittat på något som inte är sant. Denne agent är ökänd för att tex ha bokar Globen för nån Bowie-hyllning och satt många småföretagare i stor ekonomisk knipa på grund av rent av korkade beslut. Bland annat har artisten Dregen varnat för den här s.k agenten på sin FaceBook sida.

Man behöver inte gilla alla men det är ju ganska fult att sprida saker som är ren lögn bara för att smutskasta.

Citat:
CW är ju känd för att komma med ogrundade anklagelser. Lyssna på haveristernas gamla avsnitt om henne.

Hon anklagade ju sin agent först och senare två gamla medlemmar i gardet för förskingring och sen visade det sig att CW slarvat bort pengar och behövde nån att skylla på. Agenten förlorade en massa jobb om jag minns rätt.

Det finns fler liknande historier som kommit fram om CW under åren.

LD har det mig veterligen aldrig varit några offentliga eller juridiska skandaler kring oavsett vad man tycker om henne.
Citera
2025-02-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraksangens11

Men eftersom detta är allvarliga anklagelser som kan vara förtal så kontaktade jag Cissi på Instagram och frågade.

Hon svarade att det var LD som hjälpte gardet att starta en Patreon då hon hade bra kunskap om detta. Pengar som gardet fick in via donationer på patreon var det alltså LD som hade koll på och inget som Cissi på något sätt ”slarvade bort”. Cissi säger att hon inte slarvat bort några pengar som donerats. ”Varför skulle jag ha gjort det?”, ja varför? Hon är gift med en mångmiljonär och klarar sig nog utan att röra en förenings pengar för eget bruk.

Angående den här agenten så svarar Cissi stt detta som spritts i flera år är från ett privat meddelande hon svarade på om agentens pålitlighet. Hon hade enl Cissi förhalat en stor summa pengar som hon till andra som Cissi hade kontakt med när det begav sig runt 2017-2018 själv sagt att hon tagit när hon var i ekonomisk kris. Alltså pengar som inte tillhörde henne. Pengarna kom tillslut tillrätta och inte heller här har Cissi hittat på något som inte är sant. Denne agent är ökänd för att tex ha bokar Globen för nån Bowie-hyllning och satt många småföretagare i stor ekonomisk knipa på grund av rent av korkade beslut. Bland annat har artisten Dregen varnat för den här s.k agenten på sin FaceBook sida.

Man behöver inte gilla alla men det är ju ganska fult att sprida saker som är ren lögn bara för att smutskasta.

Trevligt att du faktiskt kolla upp.
Citera
2025-02-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Jag vet två (juridiska) om LD men de är inte offentliga. Hon jobbade hårt för att tysta ned

Men det är säkert skönt för fansen att LD inte är värst med sånt

Hahaha mmmm klart du vet
Citera
2025-02-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thekrash
Som flera påpekat i tråden så verkar du veta saker om LD som bara en person som står henne otroligt nära vet. Hur vet du att LD inte anmält någon svägerska, alla de lever väl inte offentliga liv?

Jag menade utifrån vad man vet offentligt. Om LD anmält alla svägerskor eller sin morsa eller granne utanför det som pratats om på internet är ju omöjligt att veta. Jag utgår givetvis från det som de två offentliga visat upp.
Citera
2025-02-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraksangens11

Men LD hade väl inget med gardets ekonomi att göra, väl?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P90AB0/cissi-wallin-om-nya-sajten-kommer-sakert-bli-ett-javla-liv

Sedan blev det såhär:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K3XEGX/gardets-stormiga-forsta-halvar
Citera
2025-02-18, 07:09
Medlem
Citat:
Jag menade utifrån vad man vet offentligt. Om LD anmält alla svägerskor eller sin morsa eller granne utanför det som pratats om på internet är ju omöjligt att veta. Jag utgår givetvis från det som de två offentliga visat upp.

Nej, det gör du inte. Exempelvis har du pratat om deras oerhört musikaliske som och hans framföranden etc. Som du säger dig ha sett. Det har vare sig hon eller Oskar postat något om.
Citera
2025-02-18, 07:35
Medlem
Amless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Nej, det gör du inte. Exempelvis har du pratat om deras oerhört musikaliske som och hans framföranden etc. Som du säger dig ha sett. Det har vare sig hon eller Oskar postat något om.

Fast nog så hade väl hon en period när hon visade sin son när han spelade piano och hon gick på om att det var viktigt att kunna spela, men att han hade talang dessutom.
Citera
2025-02-18, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amles
Fast nog så hade väl hon en period när hon visade sin son när han spelade piano och hon gick på om att det var viktigt att kunna spela, men att han hade talang dessutom.

Hon har visat honom när han var mycket liten klankades lite kort på något när de typ sjöng jag må han leva eller något, och den äldsta har hon väl postat länk till (hon var med i något tjejband men det är inte tjejen hon refererar till) men definitivt inget som krambakter refererar till. Jag vet också att när krambakter först sade det så bad jag hen att posta det/länka och krambakter började krumbukta sig. Det var före LDs konton började raderas också. Så det borde ha funnits kvar.
Citera
2025-02-18, 08:26
Medlem
Citat:
Du tänker kanske på när Cissi bemötte ryktet om att hon anmält LD? Det var ett offentligt gräl mellan CW och Fayme där Fayme skällde ut CW.

För LD har aldrig anmält CW till soc. inte nån annan svägerska heller. (De har ju flera)

Återigen så står det tydligt här att du med bestämdhet menar att LD aldrig anmält någon. Det står inget om hur offentligt det var.
Du påstår saker som om du vet saker ingen kan veta, så vida de inte känner LD jätte jättebra och typ bor i hennes garderob (med skelett).
Citera
2025-02-18, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det här är Flashback, vi älskar sånt här. Berätta!

Det är inte speciellt spännande för allmänheten tror jag. Men det hade med upphovsrätt att göra. För LD har ingen fantasi utom när det gäller hur hon kan vara elak på olika vis, då flödar kreativiteten.
Citera
2025-02-18, 08:57
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Men LD hade väl inget med gardets ekonomi att göra, väl?

Ärligt talat, varken Cissi eller LD behövde vid det tillfället förskingra pengar eftersom båda var gifta med en rik man. Jag tror snarare det handlar om att pengarna slarvats bort och ingen av dom har en aning om vart dom är.

För oss som inte är multimiljonärer så är det oförståeligt att vara så slarviga, men för dom var det (vid tillfället) kaffepengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in