Citat:
Maken är välavlönad och några tusen per månad kan nog reklamen på hennes blogg dra in. Jag hör kvinnor i min omgivning referera till LD lite då och då, så hon har nog även en del önskade läsare. Känslan är dock att dom blir färre.
Citat:
Birro är säkert en manlig högermotsvarighet. När jag stöter på den offentliga versionen av denna människotyp handlar det dock oftast om vänsterfeminister. Dom är inte lika kända som LD men dom finns i undervegetationen. Det påminner mig om en herre som numera är på den andra änden på den politiska skalan, Marcus Birro. När Marcus var singel stod han i teve och sa att det rådde en "tvåsamhetsfascism" i Sverige. Spola fram några år och han menar att kärnfamiljen är under attack och att varje skiljsmässa är en krigsförklaring mot barnen.
Det viktigaste med dessa ombyten är att alltid få vara det förtryckta offret. Natascha är inte bara förtryckt som kvinna (vilket jag faktisk delvis håller med om) utan som tjockis och hör och häpna storbystad
. Hade hon varit en planka hade vi garanterat sett ett inlägg om hur hon var förtryckt pga det.
Det viktigaste med dessa ombyten är att alltid få vara det förtryckta offret. Natascha är inte bara förtryckt som kvinna (vilket jag faktisk delvis håller med om) utan som tjockis och hör och häpna storbystad
. Hade hon varit en planka hade vi garanterat sett ett inlägg om hur hon var förtryckt pga det.Bland vanliga människor är beteendet säkert lika utbrett från höger till vänster, men jag tror att utrymmet att grina inför publik på nätet är större för vänsterfeminister. Därmed exponeras deras inkonsekvens och svaga teoretiska grund så mycket oftare. Andra människor brukar inte heller blanda in så mycket ideologi när dom tycker synd om sig själva.