2016-04-26, 12:00
  #373
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag undrar hur många riktiga fans hon har. Är inte bloggen främst läst av människor som förfärar sig? Vad försörjer hon sig på egentligen?
Maken är välavlönad och några tusen per månad kan nog reklamen på hennes blogg dra in. Jag hör kvinnor i min omgivning referera till LD lite då och då, så hon har nog även en del önskade läsare. Känslan är dock att dom blir färre.
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det påminner mig om en herre som numera är på den andra änden på den politiska skalan, Marcus Birro. När Marcus var singel stod han i teve och sa att det rådde en "tvåsamhetsfascism" i Sverige. Spola fram några år och han menar att kärnfamiljen är under attack och att varje skiljsmässa är en krigsförklaring mot barnen.
Det viktigaste med dessa ombyten är att alltid få vara det förtryckta offret. Natascha är inte bara förtryckt som kvinna (vilket jag faktisk delvis håller med om) utan som tjockis och hör och häpna storbystad . Hade hon varit en planka hade vi garanterat sett ett inlägg om hur hon var förtryckt pga det.
Birro är säkert en manlig högermotsvarighet. När jag stöter på den offentliga versionen av denna människotyp handlar det dock oftast om vänsterfeminister. Dom är inte lika kända som LD men dom finns i undervegetationen.

Bland vanliga människor är beteendet säkert lika utbrett från höger till vänster, men jag tror att utrymmet att grina inför publik på nätet är större för vänsterfeminister. Därmed exponeras deras inkonsekvens och svaga teoretiska grund så mycket oftare. Andra människor brukar inte heller blanda in så mycket ideologi när dom tycker synd om sig själva.
Citera
2016-04-26, 16:28
  #374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag undrar hur många riktiga fans hon har. Är inte bloggen främst läst av människor som förfärar sig? Vad försörjer hon sig på egentligen?



Det påminner mig om en herre som numera är på den andra änden på den politiska skalan, Marcus Birro. När Marcus var singel stod han i teve och sa att det rådde en "tvåsamhetsfascism" i Sverige. Spola fram några år och han menar att kärnfamiljen är under attack och att varje skiljsmässa är en krigsförklaring mot barnen.
Det viktigaste med dessa ombyten är att alltid få vara det förtryckta offret. Natascha är inte bara förtryckt som kvinna (vilket jag faktisk delvis håller med om) utan som tjockis och hör och häpna storbystad . Hade hon varit en planka hade vi garanterat sett ett inlägg om hur hon var förtryckt pga det.

Jag måste fråga en sak rörande detta: Hur exakt är en kvinna som verkar leva på sin man, har tid att ägna sig åt en blogg och kan hänge sig år frosseri (som exempel) förtryckt?
Frågan är i min mening rimlig (alltså inte helt utanför ämnet) då svaret kanske kan avslöja saker om ladyn som jag inte känner till.
Citera
2016-04-26, 17:13
  #375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabteknikern
Jag måste fråga en sak rörande detta: Hur exakt är en kvinna som verkar leva på sin man, har tid att ägna sig åt en blogg och kan hänge sig år frosseri (som exempel) förtryckt?
Frågan är i min mening rimlig (alltså inte helt utanför ämnet) då svaret kanske kan avslöja saker om ladyn som jag inte känner till.

Hon är kvinna och feminist. I feminismens värld så är alla kvinnor förtryckta av alla män, alltid, per definition. Att hon råkar försörjas av sin man skall man inte ta som betydelsefullt i sammanhanget, utom om det råkar passa hennes feministiska agenda.
Citera
2016-04-26, 17:23
  #376
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Jag undrar hur många riktiga fans hon har. Är inte bloggen främst läst av människor som förfärar sig?
Jag tror faktiskt att det inte bara gäller det här fettot utan även många av de övriga PK-dårarna. Jag själv följer Arnstad, Ernman, Gardell, Anders Lindberg osv på Twitter. Inte för att jag håller med dem eller så, det handlar mer om ren lyteskomik. Jag är inte ensam om detta. Man skrattar åt dem, inte med dem. Därför får man också ta deras stora följarantal med en stor nypa salt. De som faktiskt uppskattar vad Dahmer och de andra nötterna skriver är nog ganska få redan som det är och jag får för mig att den lilla skaran krymper för varje månad. Visst, vissa idioter är bortom all hjälp men jag tror att även många feminister och mångkulturalister tycker att det hela börjar spåra ur.
Citera
2016-04-27, 11:41
  #377
Medlem
Floragatans avatar
Hon håller något slags försvarstal i Metro om varför hon och hennes man inte kommer att dela föräldraledigheten den här gången heller.

http://www.metro.se/metro-debatt/nej-vi-kommer-inte-dela-lika-pa-foraldraledigheten-nu-heller/EVHpdy!5EpscNnP7Acc/

- Jag värderar definitivt min mans pengar mer än att dela lika på föräldraledigheten.

Hon är väl mest att betrakta som traditionell hemmafru med lite sidoinkomster, klart som korvspad att hon ska ta huvuddelen av föräldraledigheten.

- Vi behöver jobba preventivt från grunden istället för att göra punktinsatser i jämställdhetens namn som i slutänden bara går ut över kvinnor.

Vad detta preventiva arbete skulle bestå av, yppar hon inte ett ord om.
__________________
Senast redigerad av Floragatan 2016-04-27 kl. 11:47.
Citera
2016-04-27, 15:49
  #378
Medlem
Parallaxs avatar
Kollar man bloggen så har hon verkligen jätteskumma argument. Det är precis som att hon tar gammaldags ojämlikhet med hemmafru och hela köret, twistar lite ord och kallar det för feminism enbart för att passa just hennes agenda och lathet. Misstänker mental sjukdom där faktiskt.
Citera
2016-04-28, 19:50
  #379
Medlem
I kommentarerna har hon ändå viss självinsikt, erkänner att hon ofta väljer det som är lättast och gynnar henne för stunden snarare än det som går i linje med feminismen (och så är vi väl alla lite till mans, man står sig själv närmast liksom).

Men jag stör mig nog mer på hennes största fan, When Darkness Falls som alltid kommenterar och som aldrig nånsin inte har hållt med lady dahmer. Och som kommer med snipiga svar till alla som inte ger odelat stöd till LD.
Citera
2016-04-29, 09:58
  #380
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
I kommentarerna har hon ändå viss självinsikt, erkänner att hon ofta väljer det som är lättast och gynnar henne för stunden snarare än det som går i linje med feminismen (och så är vi väl alla lite till mans, man står sig själv närmast liksom).

Men jag stör mig nog mer på hennes största fan, When Darkness Falls som alltid kommenterar och som aldrig nånsin inte har hållt med lady dahmer. Och som kommer med snipiga svar till alla som inte ger odelat stöd till LD.
Såg att det är Cissi Wallin som ligger bakom den signaturen.
Citera
2016-04-29, 10:15
  #381
Medlem
Closters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Såg att det är Cissi Wallin som ligger bakom den signaturen.


Jag trodde Cissi Wallin och Lady Dahmer hatade varandra? Har de blivit kompisar igen?
Citera
2016-04-29, 11:43
  #382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Såg att det är Cissi Wallin som ligger bakom den signaturen.

Jag har för mig att det konstaterats att WDF egentligen heter M*ri* Eng*lwing* (*=a, a, e, e), men jag hittar inte källan just nu. Det behöver dock inte vara på Flashback jag läste, och jag har inte letat någon annan stans just nu.
Citera
2016-04-29, 11:55
  #383
Medlem
fostroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Hon håller något slags försvarstal i Metro om varför hon och hennes man inte kommer att dela föräldraledigheten den här gången heller.

http://www.metro.se/metro-debatt/nej-vi-kommer-inte-dela-lika-pa-foraldraledigheten-nu-heller/EVHpdy!5EpscNnP7Acc/

- Jag värderar definitivt min mans pengar mer än att dela lika på föräldraledigheten.

Hon är väl mest att betrakta som traditionell hemmafru med lite sidoinkomster, klart som korvspad att hon ska ta huvuddelen av föräldraledigheten.

- Vi behöver jobba preventivt från grunden istället för att göra punktinsatser i jämställdhetens namn som i slutänden bara går ut över kvinnor.

Vad detta preventiva arbete skulle bestå av, yppar hon inte ett ord om.

Den gode Natasha sällar sig därmed till samma skara som Hollywoodfruarna. Hon vill leva lättjefullt, äta och dricka gott och inte behöva titta på prislappar. En simpel opportunist som kastar de höga idealen för ett bekvämt liv som uppehålls av en förhatlig vit man. Jag har inget problem med hennes livsval. Hon får käka gräddbullar och exponera sina valkar och hängpattar bäst hon vill, men hennes trovärdighet som fanbärare i kampen mot patriarkala strukturer är hädanefter obefintlig.
Citera
2016-04-29, 12:18
  #384
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Closter
Jag trodde Cissi Wallin och Lady Dahmer hatade varandra? Har de blivit kompisar igen?
Jag har noterat att LD har börjat nämna Cissi Wallin igen på ett neutralt/positivt sätt, så det verkar hur som helst som att deras relation har normaliserats. Jag har för mig att Cissi Wallin gifte sig med LD:s makes bror och då är det nog bäst för stämningen på släktmiddagarna att dom tolererar varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av fostrom
Den gode Natasha sällar sig därmed till samma skara som Hollywoodfruarna. Hon vill leva lättjefullt, äta och dricka gott och inte behöva titta på prislappar. En simpel opportunist som kastar de höga idealen för ett bekvämt liv som uppehålls av en förhatlig vit man. Jag har inget problem med hennes livsval. Hon får käka gräddbullar och exponera sina valkar och hängpattar bäst hon vill, men hennes trovärdighet som fanbärare i kampen mot patriarkala strukturer är hädanefter obefintlig.
Så är det. En positiv bieffekt är dock att LD medverkar till att dra ner förtroendet för hela den tokfeministiska rörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in