2016-02-06, 00:27
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
LD viker ut sig..

http://tofo.me/p/1178266532328918600_270388218

Tillåt mig vomera.

Hahah fyfan, stackars hennes barn.
Citera
2016-02-06, 11:46
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
LD viker ut sig..

http://tofo.me/p/1178266532328918600_270388218
Härliga bomber, alldeles oavsett vilken galning dom sitter på. Hon döljer inte bara bröstvårtorna dock, utan också tuttarnas hängighet med händerna (hon trycker dom mot kroppen).
Citera
2016-02-06, 16:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liiiisaaaa
maj gad... brukar ni snacka så om överviktiga + sex? fascinerande!

Är du Sverigedemokrat eller ?
Det var ju så det gick till ...
Citera
2016-02-10, 13:47
Medlem
FJLGs avatar
http://tofo.me/p/1181353120600575979_270388218
Citera
2016-02-10, 13:56
Bannlyst
Citat:
http://tofo.me/p/1181353120600575979_270388218
Vilken tur att man ätit lunch innan man såg "den där"....
Citera
2016-02-12, 02:31
Medlem
Är det "bara" jag, eller har LD börjat blogga långt mer personligt än politiskt på senare tid? Jag tycker att efter hennes uppehåll för ett tag sedan så har det blivit i stort sett inget om feminism och hur män förtrycker kvinnor, utan bara inblickar i hennes liv. Eller ser jag fel?
Citera
2016-02-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Är det "bara" jag, eller har LD börjat blogga långt mer personligt än politiskt på senare tid? Jag tycker att efter hennes uppehåll för ett tag sedan så har det blivit i stort sett inget om feminism och hur män förtrycker kvinnor, utan bara inblickar i hennes liv. Eller ser jag fel?

Helt rätt, vet du vad det beror på?

Just det, hon fick ett litet barn och en pojke på det. Hon har lärt sig att det hon sagt tidigare är helt jävla galet och hur ska hennes son tänka när han hittar all den skiten på nätet när han vuxit upp?
Citera
2016-02-20, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Helt rätt, vet du vad det beror på?

Just det, hon fick ett litet barn och en pojke på det. Hon har lärt sig att det hon sagt tidigare är helt jävla galet och hur ska hennes son tänka när han hittar all den skiten på nätet när han vuxit upp?

Jag gissar att ändringen i det hon skriver om har något samband med blogguppehållet, då de ligger grannar med varandra, tidsmässigt. Jag misstänker dock att hon inte fått en "aha-upplevelse" och insett hur bisarrt det hon skrivit tidigare ter ser för andra, jag kan inte se att hon raderat något vilket jag själv skulle gjort om jag fick en "aha-upplevelse".

Jag tror inte heller att ändringen i det hon skriver om har något samband med barn, vare sig befintliga eller kommande: hon har ju haft en son sedan några år tillbaka, och uppehållet i bloggandet (med tillhörande ändring i innehåll) var någon gång förra året.

På ett väldigt cyniskt sätt hoppas jag att LD återgår till att skriva om feminismens förträfflighet, om hur alla män förtrycker kvinnor och så vidare: världen behöver en extrem galning för att kunna peka på som underhållning eller varnande exempel.
Citera
2016-04-25, 12:34
Medlem
GeorgeTakeis avatar
Jag har läst hennes blogg lite till och från. En sak som slår mig (det kanske redan har tagits upp i tråden men orkar inte läsa igenom hela) är att hon har starka åsikter, men även väldigt ombytliga åsikter. Hon var vegetarian, och hela familjen också, eftersom hon inte ville att hennes barn skulle växa upp med att äta kött och så vidare. Nu verkar hela familjen äta både kött och fisk igen utan några vidare kommentarer. Lady Dahmer skulle även läsa in gymnasiet och skaffa sig en högskoleutbildning för att vara en bra förebild för sina barn, men även det verkar hon ha gett upp. Även när det gäller feminism verkar hon välja det som passar henne själv (hennes man ska till exempel inte vara föräldraledig alls eftersom de förlorar ekonomiskt på det, samtidigt som hon i flera blogginlägg har propagerat för kvoterad föräldraledighet).

Visst har man rätt att ändra åsikt och visst har man rätt att anpassa sig till sin egen livssituation, men jag har svårt att ta en människa på allvar som radikalt ändrar åsikt och livsstil på flera områden på det här sättet. OK om man är ung med hon är nästan 40. Just my two cents.
Citera
2016-04-25, 15:42
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeTakei
Jag har läst hennes blogg lite till och från. En sak som slår mig (det kanske redan har tagits upp i tråden men orkar inte läsa igenom hela) är att hon har starka åsikter, men även väldigt ombytliga åsikter. Hon var vegetarian, och hela familjen också, eftersom hon inte ville att hennes barn skulle växa upp med att äta kött och så vidare. Nu verkar hela familjen äta både kött och fisk igen utan några vidare kommentarer. Lady Dahmer skulle även läsa in gymnasiet och skaffa sig en högskoleutbildning för att vara en bra förebild för sina barn, men även det verkar hon ha gett upp. Även när det gäller feminism verkar hon välja det som passar henne själv (hennes man ska till exempel inte vara föräldraledig alls eftersom de förlorar ekonomiskt på det, samtidigt som hon i flera blogginlägg har propagerat för kvoterad föräldraledighet).

Visst har man rätt att ändra åsikt och visst har man rätt att anpassa sig till sin egen livssituation, men jag har svårt att ta en människa på allvar som radikalt ändrar åsikt och livsstil på flera områden på det här sättet. OK om man är ung med hon är nästan 40. Just my two cents.
Jag tror att du gör en korrekt observation som stämmer överens med många andra människor med liknande hemmasnickrade ideologier, kombinerade med några korn teori som dom lyckats snappa upp.

Dom anpassar sina åsikter till rådande förhållanden och när verkligheten förändras, förändrar dom sina ställningstaganden. Påfallande ofta verkar dom ha "glömt bort" vad dom hade för inställning i en fråga tidigare och larvar sedan vidare genom livet utan egentlig ideologisk substans.

Detta är väl inga problem så länge det handlar om rena privatpersoner. När det gäller offentliga megafoner som Lady Dahmer blir dock fenomenet mer störande.
Citera
2016-04-26, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeTakei

Så jädra typiskt tokveganer och tokfeminister att ha den dubbelmoralen!
Citera
2016-04-26, 10:13
Medlem
langaocbs avatar
Jag undrar hur många riktiga fans hon har. Är inte bloggen främst läst av människor som förfärar sig? Vad försörjer hon sig på egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag tror att du gör en korrekt observation som stämmer överens med många andra människor med liknande hemmasnickrade ideologier, kombinerade med några korn teori som dom lyckats snappa upp.

Dom anpassar sina åsikter till rådande förhållanden och när verkligheten förändras, förändrar dom sina ställningstaganden. Påfallande ofta verkar dom ha "glömt bort" vad dom hade för inställning i en fråga tidigare och larvar sedan vidare genom livet utan egentlig ideologisk substans.

Det påminner mig om en herre som numera är på den andra änden på den politiska skalan, Marcus Birro. När Marcus var singel stod han i teve och sa att det rådde en "tvåsamhetsfascism" i Sverige. Spola fram några år och han menar att kärnfamiljen är under attack och att varje skiljsmässa är en krigsförklaring mot barnen.
Det viktigaste med dessa ombyten är att alltid få vara det förtryckta offret. Natascha är inte bara förtryckt som kvinna (vilket jag faktisk delvis håller med om) utan som tjockis och hör och häpna storbystad . Hade hon varit en planka hade vi garanterat sett ett inlägg om hur hon var förtryckt pga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in