2015-04-02, 20:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
LD har vid ett par tillfällen hänvisat till sin psykiska ohälsa som ett generellt hinder för arbete och studier. Om det är ett genuint problem eller bara hjärnspöken kan säkert diskuteras, men det är iaf en förklaring.

Om hon lider av mental ohälsa så får hon väl ta tag i det då, om inte för sin egen skull utan för sina barns skull. Det är knappast rättvist mot dom om hon mår såpass dåligt.
Citera
2015-04-03, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det jag inte fattar är hur hon kan vara ihop med en man när hon är så otroligt hatisk. Om hon nu säger att det är rätt med manshat, varför lever hon då med en? Varför har hon skaffat barn med en man? Hon lever verkligen inte som hon lär. Hon hycklar.

Det där undrar jag också, nästan alla radikala feminister som finns på instagram är gifta och skriver saker som att "män är helt onödiga" och så vidare, men... Varför är de då gifta med en man? Jag förstår verkligen inte. Och jag är kvinna själv.
Citera
2015-04-03, 14:55
Avslutad
Jag kan känna ilska gentemot kvinnor ibland, men egentligen bottnar det alltid i att jag vill känna mig älskad. Vet inte om det funkar likadant med manshat?
Citera
2015-04-03, 19:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Det där undrar jag också, nästan alla radikala feminister som finns på instagram är gifta och skriver saker som att "män är helt onödiga" och så vidare, men... Varför är de då gifta med en man? Jag förstår verkligen inte. Och jag är kvinna själv.
Only women understands other women and they hate each other!

De flesta hårdkokta feminister har en skruv lös och borde vara föremål för tvångsvård.
Citera
2015-04-06, 10:45
Medlem
.-.-.s avatar
Det här måste ju va anledningen till att hon blivit extremfeminist/manshatare
http://ladydahmer.nu/mans-sjalvklara-ratt-till-vara-kroppar/

Att hon har varit ihop med några riktiga stolpskott till män tidigare och där börjat tro att alla är sådana.
Ganska sjukt att sånt extremt hat kan bli hyllat i media, Dahmer är en sån som skulle kunna få för sig att massmörda män nån dag och hoppas att fler kvinnor tar efter.
Citera
2015-04-06, 13:58
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Att hon har varit ihop med några riktiga stolpskott till män tidigare och där börjat tro att alla är sådana.
Ganska sjukt att sånt extremt hat kan bli hyllat i media, Dahmer är en sån som skulle kunna få för sig att massmörda män nån dag och hoppas att fler kvinnor tar efter.

Så man börjar hata män för att de är irriterande. Moget. Gör slut om du tycker det är för jobbigt. OBS att på inget sätt har hon antytt att hon utsatts för någon form av övergrepp, det är på samma nivå som när tonåringar gnäller över sina jobbiga morsor.
Nej här är det 100% självhat+bekräftelse. Det som är skrämmande i vårt samhälle är ju att man kan göra karriär på att hata män på ett så totalt korkat och fult sätt.
Vad gäller fulhet så är det nånting som alla får sin beskärda del av tids nog. Hon ser till att odla den både inåt och utåt och hoppas att den ska sprida sig fortare till alla. Vidrig människa helt enkelt.
Citera
2015-04-06, 14:17
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag kan känna ilska gentemot kvinnor ibland, men egentligen bottnar det alltid i att jag vill känna mig älskad. Vet inte om det funkar likadant med manshat?
Så tror jag att det är i många fall. I perioder av kvinnlig frånvaro har jag noterat att jag utvecklar en mer negativ inställning till kvinnor, något som rinner av mig ganska fort när jag börjar umgås/ha förhållanden med kvinnor igen. Jag ser ingen anledning att detta inte skulle kunna gälla obekräftade kvinnor och deras syn på män.
Citera
2015-04-06, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Ganska sjukt att sånt extremt hat kan bli hyllat i media, Dahmer är en sån som skulle kunna få för sig att massmörda män nån dag och hoppas att fler kvinnor
tar efter.

Ärligt talat, hade jag blivit utsatt för sån där skit hade jag också velat mörda män.
Citera
2015-04-06, 19:02
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ärligt talat, hade jag blivit utsatt för sån där skit hade jag också velat mörda män.

Ja hon har haft as till pojkvänner, går inte att förneka. Fast som kvinna har man dock ett eget ansvar att acceptera skiten eller inte. Hade min kille behandlat mig sådär hade jag bett han dra åt helvete. Jag som kvinna har ett eget ansvar att välja bra pojkvänner. Tillåter man beteendet så kommer de fortsätta
Citera
2015-04-06, 19:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja hon har haft as till pojkvänner, går inte att förneka. Fast som kvinna har man dock ett eget ansvar att acceptera skiten eller inte. Hade min kille behandlat mig sådär hade jag bett han dra åt helvete. Jag som kvinna har ett eget ansvar att välja bra pojkvänner. Tillåter man beteendet så kommer de fortsätta

Självklart har du rätt i detta, men det finns ett mönster där kvinnor med nedbruten självkänsla stannar kvar eller till och med återvänder gång efter gång till ett destruktivt förhållande.

Har tyvärr sett det här på nära håll, det blir någon slags medberoende.
Citera
2015-04-06, 20:26
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Självklart har du rätt i detta, men det finns ett mönster där kvinnor med nedbruten självkänsla stannar kvar eller till och med återvänder gång efter gång till ett destruktivt förhållande.

Har tyvärr sett det här på nära håll, det blir någon slags medberoende.

Absolut. I en destruktiv relation så får väl kvinnan eller mannen beroende på vem som behandlas illa sämre och sämre självkänsla ju längre tiden går. Samtidigt kan jag ha svårt att förstå att man inte ser tendenserna till beteendet tidigare. Har dock aldrig varit i en sådan relation så jag är väl inte rätt person att uttala mig eller döma

Men att gå och hata män för att man haft några dåliga förhållanden känns enbart tramsigt.
Citera
2015-04-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Absolut. I en destruktiv relation så får väl kvinnan eller mannen beroende på vem som behandlas illa sämre och sämre självkänsla ju längre tiden går. Samtidigt kan jag ha svårt att förstå att man inte ser tendenserna till beteendet tidigare. Har dock aldrig varit i en sådan relation så jag är väl inte rätt person att uttala mig eller döma

Men att gå och hata män för att man haft några dåliga förhållanden känns enbart tramsigt.

Exakt, upprepar sig samma sak betyder det ju också att det är hon som är problemet. Sen förlorar man sin offerstatus när man anser sig ha rätt trycka ner och skada människor pga av någon gjort men en själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in