2012-06-25, 08:48
Medlem
Baskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Kan jag blir avstängd för gott om jag lägger i fel forumdel igen, har ibland lite svårt för att hitta det rätta.
Alltså, detta är ju helt galet från Flashbacks sida! Här har vi en empatisk, skötsam användare - av uppenbarligen stor betydelse för några stackars krakar - som riskerar stängas av för petitesser som att inte ha postat ämnen i exakt rätt forumdel.

Flashback har blivit en djungel med alla dess underavdelningar, så det blir svårare och svårare som trådstartare att "pricka rätt" s a s. Att det hänvisas till "läs-först-trådar", rekommendationstrådar, pm m m vid osäkerhet är inte relevant. Det är inte alltid man uppmärksammar dessa trådar när man startar ett ämne p g a olika orsaker - och det kan ta en evinnerlig tid att få svar genom de nyss nämnda medium.

Har själv fått en varning för brott mot 0.02. Forumval på det mest sanslösa vis. Försökte först lösa missförståndet i pm med den aktuella moderatorn (utan respons), sedan i en samlingstråd om varningar i Flashback-forat (ocskå detta utan respons).

Allt det här sköts minst sagt godtyckligt. Vissa moderatorer raderar helt sonika den felplacerade tråden utan vidare åtgärd, andra delar ut varningar utan att blinka och hänvisar till någon diffust skriven och ibland svårhittad regeltråd.
Citera
2012-06-25, 10:17
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Många hade sluppit varningar om de innan postning tagit ett djupt andetag och först tittat över delforumets klistrade trådar istället för att bara stirra sig blinda på "skapa nytt ämne knappen".
Finns det ingen sådan som passar in på ens fråga så kan man sedan söka i forumet för att se om det redan finns en befintlig tråd om ämnet.
Kan ingen sådan finnas så kan man lägga ner en egen tråd.

Nu har jag inte tittat över vad ts fick varningar för utan detta är bara allmänna tips och råd för alla.

Citat:
Tack snälla för svar, var så rädd att jag skulle bli avstängd för gott för sådant som inte
varit stötande utan bara fel från min sida.

Jag har alla gånger skrivit till de moderater som gett mig varningar men aldrig fått
några svar.

Får du ingen respons från moderatorn som delade ut varningarna så kan du i nästa steg vända dig till en admin. Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator
Man ska bara tänka på att vi inte kan sitta inloggade hela tiden och ge svar inom fem minuter och ibland kommer det många pm som ska besvaras.
Men har det gått några dagar och inget händer så kan man antigen skicka en liten påminnelse eller som sagt pm;a en admin.
Citera
2012-06-25, 23:01
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Tack för alla tips och detta med rapporteringsdelen var helt nytt för mig.

Men nu sitter jag här med 3 varningar p g a missar och det går ju inte att ändra
så här i efterhand.

Så vad händer framöver ? Och jag har läst igenom reglerna flera gånger nu.

Fortsätt att posta precis som vanligt. Se till att dina inlägg följer topic och att trådstarter är placerade i rätt forumdel. Det är ju inte helt lätt att veta men du kan alltid fråga här om du är osäker: https://www.flashback.org/t1437533

Några varningar är inte hela världen. Det värsta som kan hända är att det resulterar i en ohörsamhetspoll som kan ge en veckas avstängning (första pollen under löpande 12-månaders period). Efter det så börjar man om på noll. Det är först när man drar på sig så många varningar att det blir fler pollar under en 12-månadersperiod som det blir allvarligare. Då riskerar man 1-månad avstängning (2:a pollen) och 6-månader (3:e pollen).

Varningar preskriberas efter 12 månader.

Så oroa dig inte, kör på men tänk på topic i trådstarten
Citera
2012-06-27, 07:17
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
kanske är det på sin plats att i detta sammanhang påpeka att det bryter mot reglerna att registrera ett nytt konto under tiden man är avstängd.
Precis - det är därför det är viktigt att vara diskret om man reggar nytt konto, men jag har som sagt aldrig behövt göra det och skulle naturligtvis aldrig drööööööööma om att bryta mot moderatorernas budord , men det skulle hypotetiskt kunna gå att göra utan att det skulle kunna upptäckas.

OT, så tycker jag TS skall köra på som vanligt, men kanske försöka vara lite noggrannare med underforumval. Några varningar eller t.o.m. En tillfällig avstägning är inget att deppa över!
Senast redigerad av Clodius 2012-06-27 kl. 07:34.
Citera
2012-06-27, 11:45
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Tack snälla för svar, var så rädd att jag skulle bli avstängd för gott för sådant som inte
varit stötande utan bara fel från min sida.

Jag har alla gånger skrivit till de moderater som gett mig varningar men aldrig fått
några svar.

Nu är jag en av dessa moderatorer och jag har inte erhållit något meddelande från dig. Vi får stora mängder PM och ibland kan man missa att svara eller så kan våran inkorg bli full, så får du inget svar får du gärna testa igen och annars kontakta en annan moderator i samma delforum. Men nu har jag rensat lite extra i inkorgen så du är välkommen att ta kontakt igen om det fortfarande kvarstår funderingar kring varningen.

Som sagt lägger vi INTE värdering i vad som är stötande eller inte, så dina varningar har ingenting med det att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in