2012-06-25, 06:58
Medlem
Jag har fått 3 st varningar (har aldrig någonsin hotat eller skrivit något förnedrande)
utan jag har lagt in i forum som varit i närheten av det rätta och vid det sista så
var jag dum nog att skriva ett som absolut inte var diskussionsunderlag.
Ville bara tacka alla som varit så gulliga emot mig när min katt dog.
I mitt tack-inlägg så kanske flera ville berätta om sina katter som gått bort men
det blev som sagt en varning.

Men vad händer nu ? Är på forumet för att hjälpa andra, ex på medicin och hälsa,
inte för att jävlas. Är 56 år och min generation brukar normalt sätt hålla sig till
god ton.

Är så orolig för att förlora "mina" ungdomar som jag fösöker stötta via PM .
Några vuxna skriver också som far illa här i livet. (PM)

Är oerhört tacksam för svar då jag känner mig orolig för "mina ungdomar.

Kan jag blir avstängd för gott om jag lägger i fel forumdel igen, har ibland lite svårt
för att hitta det rätta.

Vem som helst kan ju läsa vad för slags inlägg jag skriver.

Tack på förhand !
Citera
2012-06-25, 07:01
Medlem
Pimientos avatar
Om du nu skulle bli avstängd för detta så tror jag nog att du bara blir avstängd i en vecka eller dylikt ? Inte helt säker men jag tror det i alla fall.
Citera
2012-06-25, 07:13
Medlem
Tack för svar !
Någon som vet hur många varningar man kan få för att bli avstängd ?
Och varför fungerar det inte med tillsägelse när man inte har gjort felen med flit ?

Läser inlägg som för mig är oerhört grova och kränkande men det verkar gå
igenom men att placera fel blir varning.

Jo, nu minns jag, i en dubbelpost så råkade det bli 2 st, jag skrev direkt och
påpekade men åkte på en varning direkt. (mycket problem med urseg dator,
om jag försöker skicka iväg flera gånger så går det tyvärr iväg lika många när
datorn behagar starta upp igen.
Och så skrev jag ursäkta i en annan dubbelpost. Och det blev varning.

Är medveten nu i efterhand att detta med artighet inte går hem utan de tuffare
tagen går igenom medans en ursäkt eller ett tack bestraffas med varning.

Detta är bara funderingar, bara det nu inte blir varning för detta
Citera
2012-06-25, 07:16
Medlem
johanness avatar
varningarna är till för att göra dig uppmärksam på att du ska vara mer noga med var du placerar dina trådar. om du är det minsta osäker på om en trådstart du vill göra passar i en viss forumdel kan du pm:a en moderator i den forumdelen och fråga först. du kan också be om hjälp i den här tråden:
Undrar du var du ska placera din tråd? FRÅGA HÄR ◄◄◄
Citera
2012-06-25, 07:17
Medlem
epost72s avatar
Tillsägelser har bytt namn till varning men innebörden är den samma.
Om det råkar bli dubbelpost så är det bättre att rapportera inlägget själv med rapportera inlägg som finns i vänstra hörnet på inläggen.
Citera
2012-06-25, 07:25
Medlem
Tack för alla tips och detta med rapporteringsdelen var helt nytt för mig.

Men nu sitter jag här med 3 varningar p g a missar och det går ju inte att ändra
så här i efterhand.

Så vad händer framöver ? Och jag har läst igenom reglerna flera gånger nu.
Citera
2012-06-25, 07:28
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Tack för svar !
Någon som vet hur många varningar man kan få för att bli avstängd ?
Och varför fungerar det inte med tillsägelse när man inte har gjort felen med flit ?

Läser inlägg som för mig är oerhört grova och kränkande men det verkar gå
igenom men att placera fel blir varning.

Jo, nu minns jag, i en dubbelpost så råkade det bli 2 st, jag skrev direkt och
påpekade men åkte på en varning direkt. (mycket problem med urseg dator,
om jag försöker skicka iväg flera gånger så går det tyvärr iväg lika många när
datorn behagar starta upp igen.
Och så skrev jag ursäkta i en annan dubbelpost. Och det blev varning.

Är medveten nu i efterhand att detta med artighet inte går hem utan de tuffare
tagen går igenom medans en ursäkt eller ett tack bestraffas med varning.

Detta är bara funderingar, bara det nu inte blir varning för detta
Varningar är samma sak som tillsägelser, det har bara bytt namn. Det finns ingen exakt gräns för hur många varningar man ska ha dragit på sig innan man riskerar att åka på en avstängning för ohörsamhet, men 3-6 är rätt normalt. Första gången du blir avstängd så är det endast i en vecka, andra gången i en månad och tredje gången i sex månader.

Om du anser att en varning är felaktigt utdelad så vänder du dig med fördel till den moderator som delade ut varningen, i ett privat meddelande. Om du på ett enkelt och tydligt sätt kan förklara varför du anser att en varning är felaktigt utdelad, så finns det alltid möjlighet att den tas bort. Vi moderatorer är också mänskliga och det händer att vi gör fel ibland. Om inte annat så kan aktuell moderator i alla fall förklara och motivera varför varningen skall kvarstå.

När varningar delas ut så tar vi inte hänsyn till om språket eller innehållet i inlägget kan anses stötande, utan enbart om det håller sig inom regelverket eller inte. Däremot tycker jag personligen att ett vettigt språkbruk ger ett mer seriöst intryck av en användare.
Citera
2012-06-25, 07:31
Medlem
epost72s avatar
3-6 varningar (lite beroende på frekvens) inom loppet av ett år så kan man ligga i farozonen för en avstängning för ohörsamhet.
Varningar ar en giltighetstid på tolv månader därefter avskrivs dem.
Avstängningar har också en giltighetstid på tolv månader, första avstängningen resulterar i en veckas avstängning, andra en månad och tredje så blir man avstängd 6 månader.
Så permanent bannlysning existerar i egentlig mening inte längre.
Citera
2012-06-25, 07:36
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Jag har fått 3 st varningar (har aldrig någonsin hotat eller skrivit något förnedrande)
utan jag har lagt in i forum som varit i närheten av det rätta och vid det sista så
var jag dum nog att skriva ett som absolut inte var diskussionsunderlag.
Ville bara tacka alla som varit så gulliga emot mig när min katt dog.
I mitt tack-inlägg så kanske flera ville berätta om sina katter som gått bort men
det blev som sagt en varning.

Men vad händer nu ? Är på forumet för att hjälpa andra, ex på medicin och hälsa,
inte för att jävlas. Är 56 år och min generation brukar normalt sätt hålla sig till
god ton.

Är så orolig för att förlora "mina" ungdomar som jag fösöker stötta via PM .
Några vuxna skriver också som far illa här i livet. (PM)

Är oerhört tacksam för svar då jag känner mig orolig för "mina ungdomar.

Kan jag blir avstängd för gott om jag lägger i fel forumdel igen, har ibland lite svårt
för att hitta det rätta.

Vem som helst kan ju läsa vad för slags inlägg jag skriver.

Tack på förhand !

Många av moderatorerna är sverigedemokrater eller andra högerextremister och ogillar den form av kristna humanism som Clodius står för så även jag har fått flera varningar. Bara ignorera det och fortsätt som förut. Skulle det värsta hända och du blir avstängd eller bannad så är det inte hela världen. Det brukar vara tidsbegränsat. I alta värsta fall kan du regga ett nytt konto, men var diskret. Själv har jag aldrig behövt gå så långt. Detta saggt så skall man ju naturligtvis inte bryta mot reglerna med vilje; det är ju lämpligt att hålla sig till ämne exempelvis och andras anonymitet skall respekteras.
Citera
2012-06-25, 07:36
Medlem
Tack snälla för svar, var så rädd att jag skulle bli avstängd för gott för sådant som inte
varit stötande utan bara fel från min sida.

Jag har alla gånger skrivit till de moderater som gett mig varningar men aldrig fått
några svar.
Citera
2012-06-25, 07:43
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
I alta värsta fall kan du regga ett nytt konto, men var diskret. Själv har jag aldrig behövt gå så långt. Detta saggt så skall man ju naturligtvis inte bryta mot reglerna med vilje;
kanske är det på sin plats att i detta sammanhang påpeka att det bryter mot reglerna att registrera ett nytt konto under tiden man är avstängd.
Citera
2012-06-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Många av moderatorerna är sverigedemokrater eller andra högerextremister och ogillar den form av kristna humanism som Clodius står för så även jag har fått flera varningar. Bara ignorera det och fortsätt som förut. Skulle det värsta hända och du blir avstängd eller bannad så är det inte hela världen. Det brukar vara tidsbegränsat. I alta värsta fall kan du regga ett nytt konto, men var diskret. Själv har jag aldrig behövt gå så långt. Detta saggt så skall man ju naturligtvis inte bryta mot reglerna med vilje; det är ju lämpligt att hålla sig till ämne exempelvis och andras anonymitet skall respekteras.

Det sistnämnda är för mig inte något man ska göra utan är en LAG.
Efter 24 år inom sjukvården så är sekretess oerhört viktigt och att tar man inte hänsyn
till andras anonymitet så förlorar man ju den vännen.
Så detta med sekretessen lär nog sitta i mig för livet och känns extra viktigt när jag
försöker stötta ungdomarna.

Men nu vet jag precis vad som gäller. Och ska man tacka eller inte ? Jo, självklart,
att få information utan att tacka, det har blivit inpräntat sedan barnsben.

Så nu är det väl lika bra att avsluta detta innan jag får en varning till
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in