2012-06-24, 15:39
Medlem
Ska bila när till kroatien i sommar och Tänkte höra om det finns någon med erfarenheter inom det. Vad kommer det att gå på ungefär om man tar den billigaste vägen och vilken är det? Hade vart sjukt glad för svar då mina googlekunskaper är obefintliga!
mvh
Citera
2012-06-24, 15:46
Medlem
Lilongwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson99
Ska bila när till kroatien i sommar och Tänkte höra om det finns någon med erfarenheter inom det. Vad kommer det att gå på ungefär om man tar den billigaste vägen och vilken är det? Hade vart sjukt glad för svar då mina googlekunskaper är obefintliga!
mvh

Michelin kan hjälpa dig.

http://www.viamichelin.com/
Citera
2012-06-24, 16:26
Medlem
Citat:
mvh

Har bilat ner dit och det var ungefär 250 mil körväg och kommer inte ihåg hur långt tid det tog med var ganska lagom med en natt i Österrike. Vi var 5st i bilen och det gick på runt 2500kr per skalle tur och retur med alla tullavgifter och sånt. Men det var skönt at bila för då kan man ju stanna så länge man känner för. Du sparar ju rätt mycket pengar om ni har en snål diesel bil.
Citera
2012-06-24, 18:28
Medlem
Citat:
mvh

Jag och min familj bilade ner till Kroatien. Vi tog E45 autoban genom tyskland och förbi Munchen där vi svängde av och tog E60 till Salzburg sedan tog vi a10 / e55 genom österrike som leder till Slovenien.

Och sedan mot sloveniens huvustad Ljubljana ta sedan a1 ned mot Kroatiska gränsen.
Citera
2012-06-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hage1980
Har bilat ner dit och det var ungefär 250 mil körväg och kommer inte ihåg hur långt tid det tog med var ganska lagom med en natt i Österrike. Vi var 5st i bilen och det gick på runt 2500kr per skalle tur och retur med alla tullavgifter och sånt. Men det var skönt at bila för då kan man ju stanna så länge man känner för. Du sparar ju rätt mycket pengar om ni har en snål diesel bil.

2500*5= 12500 per person?
har räknat lite nu och jag får det till 1900 tor med färja (trell- rostock) och ca 1500 i vägskatter och tull och sen bensin på de.. men de blir ju inte i närheten av dom summorna?
Citera
2012-06-24, 18:59
Medlem
Goldmanns avatar
Färja Trelleborg - Sassnitz. Motorväg via Berlin - Dresden - Prag - Österrrike - Slovenien - Kroatien. Färja 2500kr, 500 mil = 7500kr. Hotellnatt under vägen i Österrike 800kr för 2.
5 i bilen är j*vligt obekvämt.
Citera
2012-06-25, 18:59
Medlem
Citat:
mvh

Hej. Jag har bilat ner ett antal gånger och av erfarenhet så är bästa vägen ner till Malmö - Öresundsbron- Rödby/Puttgarden-Hannover-Leipzig-Regensburg-Passau-Wells-Gratz-Maribor-Zagreb och därifrån A1 ner mot kusten... vi har räknat på mellan 9-10 tusen i drftkostnad ner och upp resa ... lycka till

PS: vi sover över mitt på vägen och räkna med 25-28 timmar ren körning (pauser ej inräknade) sen kan ju förhållanden på vägen variera självklart
Citera
2015-06-08, 23:34
Bannlyst
Nu har det gått några år och priserna har väl kanske ändrats.

Vad kan man räkna med att det kosta att köra från malmö - Zadar. Utan att åka båt endast med broar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in