2012-06-23, 17:07
Medlem
marginalen verkar ju förövrigt erbjuda 4%,plus statlig insättningsgaranti

http://www.marginalen.se/samlingssid...ampaign=s_saml
Citera
2012-06-23, 17:28
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Jo det är detta jag också känner. Men jag funderar på,är det inte stensäkert att köpa en bostadsrätt centralt i sthlm,då dessa alltid går upp i värde,med tanke på att sthlm är en ständigt växande stad...

Eller köpa en bostadsrätt med 3 rum och hyra ut ett rum,där denne betalar 70% av hyran?

Nej, bostadsmarknaden peakar för tillfället. Bostäderna är i dag övervärderade och priserna kommer att sjunka dramatiskt inom några år.

Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Googlade,detta verkar max ge 3.5%?

Om du inte vet vad du vill göra med pengarna är det ingen idé att binda dem för flera år framöver. Har du bestämt dig för att starta ett sparkonto, ja då får du högre ränta men måste binda dig.
Citera
2012-06-23, 17:51
Medlem
Wkblades avatar
Om du redan har ett fint hus och familj/sliddjur Så köp en härlig sportbil!
Citera
2012-06-23, 18:11
Medlem
Nido6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Om du redan har ett fint hus och familj/sliddjur Så köp en härlig sportbil!
Sportbil för 100k? Ta det gånger 20 så kan vi börja tala om saken,
Citera
2012-06-23, 18:14
Medlem
darjeengs avatar
Betala av skitiga lån om du har det så du verkligen är fri, börja rök cannabis och ät gott på helgerna!
Citera
2012-06-23, 18:23
Medlem
Malacodas avatar
Vad du än gör så håll dig borta från aktiemarknaden ett tag framöver. Har själv omvandlat 250.000 till 150.000 de senaste 4 månaderna och tror marknaden kommer fortsätta vara dålig ett tag till. Spara pengarna och vänta, snart kan du fynda på börsen
Citera
2012-06-23, 18:32
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Vad du än gör så håll dig borta från aktiemarknaden ett tag framöver. Har själv omvandlat 250.000 till 150.000 de senaste 4 månaderna och tror marknaden kommer fortsätta vara dålig ett tag till. Spara pengarna och vänta, snart kan du fynda på börsen
stockholmsbörsen har väl gått ner ca 20% under de senaste månaderna, handlade du med hävstång eller valde du bara väldigt fel?

OnT: köp fonder baserade på räntepapper, du får nog mer än vad du får på ett sparkonto.
Citera
2012-06-23, 18:34
Medlem
Vad bränner du 35k på i månaden?
Citera
2012-06-23, 18:54
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
stockholmsbörsen har väl gått ner ca 20% under de senaste månaderna, handlade du med hävstång eller valde du bara väldigt fel?

OnT: köp fonder baserade på räntepapper, du får nog mer än vad du får på ett sparkonto.

Nej jag hade 250.000 liggandes och tänkte investera lite men valde jävligt fel aktier till portföljen. 20-21 februari i år köpte jag; PA resourses (köpte på 1.92 nere på 1.08), Bergs timmer (köpte på 15.20 nere på 12.00) arise wind power köpte på 38.00 nere på 28.00. Kombination av otur och att jag är en idiot. Ville bara vara ett varnande exempel att det också kan gå och helvete när man handlar med aktier
Citera
2012-06-23, 19:15
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Nej jag hade 250.000 liggandes och tänkte investera lite men valde jävligt fel aktier till portföljen. 20-21 februari i år köpte jag; PA resourses (köpte på 1.92 nere på 1.08), Bergs timmer (köpte på 15.20 nere på 12.00) arise wind power köpte på 38.00 nere på 28.00. Kombination av otur och att jag är en idiot. Ville bara vara ett varnande exempel att det också kan gå och helvete när man handlar med aktier

men du har väl inte sålt?
Citera
2012-06-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Nej, bostadsmarknaden peakar för tillfället. Bostäderna är i dag övervärderade och priserna kommer att sjunka dramatiskt inom några år.

Om du inte vet vad du vill göra med pengarna är det ingen idé att binda dem för flera år framöver. Har du bestämt dig för att starta ett sparkonto, ja då får du högre ränta men måste binda dig.

Okej,får väl slå till på en bostadsrätt när priserna sjunkit rejält.

Även om aktiemarknaden går dåligt nu,så har jag också kikat på att investera pengarna i hedgefonder,såsom brummer partners multi strategy/lynx,eller excalibur,som det gått bra för. Men jag är skeptisk till att de tar 20%,samt att det är kapitalvinstskatt på 30%. Bara där försvinner 50%,men om jag går back,så får jag ju inte tillbaka 50%
Citera
2012-06-23, 19:28
Medlem
Niccoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad bränner du 35k på i månaden?

Man har ut strax över 30 netto på en sån lön så 10k i rent sparande känns OK, man ska kunna njuta lite av en schysst lön också. Jag är i ungefär samma läge och satsar hårt på amorteringar som läget är nu. Det vore skönt att ha amorterat ner lägenheten till 50% om ett par år så att man kan känna sig fri om rätt läge på en ny lägenhet dyker upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in