2012-06-23, 16:00
Medlem
Ersattarens avatar
Hej!

Jag vet inte om jag är den enda som märkt detta men inlägg försvinner? Nu har inte jag blivit av med något inlägg ( inte vad jag märkt i alla fall ) och ser att någon har citerat en användare i en liten tråd och den citerade texten är OnT, t o m mindre OnT inlägg var kvar men just det där inlägget som citerades är borta?

Jag har inte "bevis" just nu men skall kolla runt lite och finner jag något så uppdaterar jag med det! Vill dock säga det att detta har skett i kanske någon vecka ( som jag uppmärksammat ) och sker inte allt för ofta med tanke på hur många trådar jag läser men ganska drygt då man inte vet om personen har citerat hela texten eller endast en del.

Så är det endast mina ögon som spökar eller är det fler som märkt detta?

Mvh

Lite OT:

Senast redigerad av Ersattaren 2012-06-23 kl. 16:05.
Citera
2012-06-23, 16:24
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Hej!

Jag vet inte om jag är den enda som märkt detta men inlägg försvinner? Nu har inte jag blivit av med något inlägg ( inte vad jag märkt i alla fall ) och ser att någon har citerat en användare i en liten tråd och den citerade texten är OnT, t o m mindre OnT inlägg var kvar men just det där inlägget som citerades är borta?

Jag har inte "bevis" just nu men skall kolla runt lite och finner jag något så uppdaterar jag med det! Vill dock säga det att detta har skett i kanske någon vecka ( som jag uppmärksammat ) och sker inte allt för ofta med tanke på hur många trådar jag läser men ganska drygt då man inte vet om personen har citerat hela texten eller endast en del.

Så är det endast mina ögon som spökar eller är det fler som märkt detta?

Mvh

Lite OT:

Jag kan meddela att inlägg raderas dygnet runt och året runt på forumet så att inlägg "försvinner" är inget nytt eller unikt.
Citera
2012-06-23, 16:47
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Jag kan meddela att inlägg raderas dygnet runt och året runt på forumet så att inlägg "försvinner" är inget nytt eller unikt.

Fast nu tänker inte jag på inlägg som bryter mot OT utan OnT inlägg som försvinner.

Aldrig uppmärksammat det annars på de två åren jag varit här förrän den senaste veckan att det är "hål" i diskussionen och att OnT inlägg har varit borttagna.
Citera
2012-06-23, 16:50
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Fast nu tänker inte jag på inlägg som bryter mot OT utan OnT inlägg som försvinner.

Aldrig uppmärksammat det annars på de två åren jag varit här förrän den senaste veckan att det är "hål" i diskussionen och att OnT inlägg har varit borttagna.

Kan du länka till en tråd där du upplever att så skett?
Citera
2012-06-23, 16:53
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Kan du länka till en tråd där du upplever att så skett?

Som jag skrev i första inlägget så har jag inga direkta "bevis". Jag la inte så mycket tanke på det förrän för någon timme sen då jag såg ett inlägg i en annan tråd där en person påpekat att massa inlägg hade försvunnit ( visa sig dock att MOD varit där och pillat och skrev det också i tråden ) och på så sätt bestämde jag mig för att göra en tråd.

Jag får återkomma när jag hittar samma sak igen!
Citera
2012-06-23, 17:04
Medlem
soulreapers avatar
Ja inlägg som bryter mot någon av våra regler raderas, alla med moderator/admin-status kan se vad som raderats och vem som har raderat inlägget. De som modererar en forumdel kan återställa inlägg och administratörerna kan återställa över hela forumet. Om någon misstänker att vi okynnes-raderar inlägg så går det utmärkt att skicka ett PM till en moderator man litar på eller någon av administratörerna. Det är då viktigt att man skickar med ett tråd-id så att vi inte måste sitta och leta igenom t.ex. hela fildelning då någon tror att det har raderats inlägg på ett icke tillåtet sätt där.
Citera
2012-06-23, 17:12
Moderator
Jeckes avatar
Citat:

Inlägg raderas hela tiden.
Att du aldrig märker de "hål" som uppstår, tyder på att moderatorerna gör ett gott jobb och endast tar bort det som inte ska vara där.

Om det har tagits bort inlägg som inte borde ha tagits bort, så kontakta en av moderatorerna i det underforumet och fråga varför, med en länk till den aktuella tråden och det ungefärliga numret på inlägget om det är en längre tråd.

Alla raderade inlägg "mjukraderas" endast, och finns kvar för moderatorer att se, så ingen kan gömma undan någonting och hävda att det aldrig existerade, admins kommer att enkelt att upptäcka sådana försök till maktmissbruk om de blir uppmärksammade på det.
Citera
2012-06-23, 17:23
Medlem
Ersattarens avatar
Vill bara börja med att säga att jag har inget emot någon moderator och i detta fall misstänker jag ingen moderator utan jag trodde endast det var en bugg på hemsidan, gjorde därför denna tråd för att se om fler märkt av det.

Citat:
Ursprungligen postat av soulreaper
Ja inlägg som bryter mot någon av våra regler raderas, alla med moderator/admin-status kan se vad som raderats och vem som har raderat inlägget. De som modererar en forumdel kan återställa inlägg och administratörerna kan återställa över hela forumet. Om någon misstänker att vi okynnes-raderar inlägg så går det utmärkt att skicka ett PM till en moderator man litar på eller någon av administratörerna. Det är då viktigt att man skickar med ett tråd-id så att vi inte måste sitta och leta igenom t.ex. hela fildelning då någon tror att det har raderats inlägg på ett icke tillåtet sätt där.

Då förstår jag

Självklart skall jag göra det, tänkte inte på det vid tidpunkten då jag såg "hålet" som inte skulle vara där.

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Inlägg raderas hela tiden.
Att du aldrig märker de "hål" som uppstår, tyder på att moderatorerna gör ett gott jobb och endast tar bort det som inte ska vara där.

Om det har tagits bort inlägg som inte borde ha tagits bort, så kontakta en av moderatorerna i det underforumet och fråga varför, med en länk till den aktuella tråden och det ungefärliga numret på inlägget om det är en längre tråd.

Alla raderade inlägg "mjukraderas" endast, och finns kvar för moderatorer att se, så ingen kan gömma undan någonting och hävda att det aldrig existerade, admins kommer att enkelt att upptäcka sådana försök till maktmissbruk om de blir uppmärksammade på det.

Självklart, jag uppfattar det som att moderatorerna gör ett väldigt bra jobb och sällan jag finner några brister och det var därför jag misstänkte att det var något med sidan och inte någon som gjort fel.

Då förstår jag och tackar så mycket för svar! Nästa gång ska jag se till att diskutera det via PM med närmaste moderator
Citera
2012-06-23, 17:27
Medlem
Patreols avatar
Kan ju mycket väl vara så att personen i fråga går in och redigerar sitt eget inlägg, efter att någon klickat på citera.
Citera
2012-06-23, 17:42
Moderator
Lobengulas avatar
Problem kan uppstå när off-topic som raderats har citerats i senare inlägg.

Då kan man som moderator välja att radera det inlägget även om inlägget i sig är mestadels on-topic. Lämnar man inlägget så finns det en citering som inte går att spåra till ett ursprungsinlägg.

Men som sagt, alla raderade inlägg går att återställa och man ska definitivt skicka pm till moderator om man ser något konstigt och vill ha en förklaring.
Citera
2012-06-23, 17:52
Medlem
Ersattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patreol
Kan ju mycket väl vara så att personen i fråga går in och redigerar sitt eget inlägg, efter att någon klickat på citera.

Förstår vad du menar och självklart är det en möjlighet!

Så om detta nu stämmer så vore det underbart om folk ( som inte gått OT ) inte raderar era inlägg! En diskussion ses i sin helhet och inte bit för bit, då skapas det oreda!

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Problem kan uppstå när off-topic som raderats har citerats i senare inlägg.

Då kan man som moderator välja att radera det inlägget även om inlägget i sig är mestadels on-topic. Lämnar man inlägget så finns det en citering som inte går att spåra till ett ursprungsinlägg.

Men som sagt, alla raderade inlägg går att återställa och man ska definitivt skicka pm till moderator om man ser något konstigt och vill ha en förklaring.

1. Just dessa inlägg var enligt mig inte OT och jag såg inget illa med dessa inlägg och dom var rakt på sak om man säger så men självklart kan Patreol's teori stämma och jag hade "otur" och såg det.

2. Självklart, låter som väldigt smart.

3. Låter också bra, skall nästa gång diskutera med Mod över det forat och se vad som sägs
Citera
2012-06-26, 13:45
Medlem
Adonis avatar
Jag var med om en hel tråd som försvann spårlöst för några veckor sedan. Den handlade om saker man kunde bli hög på i hemmet. Den blev inte låst, flyttad eller så, den försvann över natten. Varför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in