Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-26, 14:38
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adoni
Jag var med om en hel tråd som försvann spårlöst för några veckor sedan. Den handlade om saker man kunde bli hög på i hemmet. Den blev inte låst, flyttad eller så, den försvann över natten. Varför?
Den kan pollas för regelbrott och är då raderad (men som sagt, även om ni inte ser dem så gör vi det).
Det går inte att svara helt klart då du inte säger vilken tråd det gäller eller ger en närmre beskrivning.
Citera
2012-06-26, 14:45
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Jag var med om en hel tråd som försvann spårlöst för några veckor sedan. Den handlade om saker man kunde bli hög på i hemmet. Den blev inte låst, flyttad eller så, den försvann över natten. Varför?
https://www.flashback.org/sp37063876

PM:a valfri moderator i det forum som tråden huserade sist och invänta svar.
Citera
2012-06-26, 16:12
Medlem
Adonis avatar
Tråden handlade om ett par tror jag som ville bli höga på saker som man hittade i hemmet. Det kom lite förslag på muskotnöt, läkemedel osv. och sedan föreslog jag att de skulle testa metylteobromin (koffein...) utan att skriva att metylteobromin egentligen var koffein. Det var många som hängde efter och pratade på om detta metylteobromin och dess effekter. Inlägg som:

Citat:
Testa inte metylteobromin! Du åker dit direkt! Min pappa har brukat i 35 år, farmor håller också på!

Citat:
Jag är fast i skiten tre gånger om dagen! Intar första dosen innan jag åker till jobbet!

Det blev en väldigt rolig disskussion, som kanske var lite OT, men hela tråden kan väl inte raderas för det? Jag kan inte se att tråden skulle bryta mot några regler heller.
Citera
2012-06-26, 16:23
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Tråden handlade om ett par tror jag som ville bli höga på saker som man hittade i hemmet. Det kom lite förslag på muskotnöt, läkemedel osv. och sedan föreslog jag att de skulle testa metylteobromin (koffein...) utan att skriva att metylteobromin egentligen var koffein. Det var många som hängde efter och pratade på om detta metylteobromin och dess effekter. Inlägg som:

Det blev en väldigt rolig disskussion, som kanske var lite OT, men hela tråden kan väl inte raderas för det? Jag kan inte se att tråden skulle bryta mot några regler heller.
Trådstarten bröt mot reglerna (0.02) och raderats i samband med åtgärd mot användaren.
Citera
2012-06-26, 17:07
Medlem
Adonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Trådstarten bröt mot reglerna (0.02) och raderats i samband med åtgärd mot användaren.

Okej, lite synd, jag hade trevligt i den tråden!
Citera
2015-09-03, 14:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Problem kan uppstå när off-topic som raderats har citerats i senare inlägg.

Då kan man som moderator välja att radera det inlägget även om inlägget i sig är mestadels on-topic. Lämnar man inlägget så finns det en citering som inte går att spåra till ett ursprungsinlägg.

Men som sagt, alla raderade inlägg går att återställa och man ska definitivt skicka pm till moderator om man ser något konstigt och vill ha en förklaring.

Ett antal inlägg gjorda av mig har försvunnit spårlöst i en viss tråd här på FB trots att dom i högsta grad var TOPIC (jag svarade enbart på vissa motståndares debattinlägg på ett väldigt utförligt sätt och det var inga konstigheter)

Det märkliga är att ursprungsinläggen jag citerade finns kvar

Finns det någon "övermoderator" eller ansvarig att kontakta för en debatt ska väl kunna föras på lika villkor ?

Med vänliga hälsningar
Citera
2015-09-03, 15:06
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ett antal inlägg gjorda av mig har försvunnit spårlöst i en viss tråd här på FB trots att dom i högsta grad var TOPIC (jag svarade enbart på vissa motståndares debattinlägg på ett väldigt utförligt sätt och det var inga konstigheter)

Finns det någon "övermoderator" eller ansvarig att kontakta för en debatt ska väl kunna föras på lika villkor ?

Med vänliga hälsningar
Längst upp i respektive forum finns en lista på dem som är moderatorer i detsamma. Börja där så hjälper de dig att förklara vad som har hänt.
Citera
2015-09-03, 15:11
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Med vänliga hälsningar

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Längst upp i respektive forum finns en lista på dem som är moderatorer i detsamma. Börja där så hjälper de dig att förklara vad som har hänt.

Och om du inte får en förklaring du är nöjd med av tjänsteförättande moderator går du vidare enligt de instruktioner som finns: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in