Citat:
Ursprungligen postat av vadhurom
Panacod r lite trkigt tycker jag. "Ruset" gr ver s fort,och sedan blir man bara trtt.
Vi r alla olika, sjlv blev jag fast p just kodein, fast jag tagit betydligt starkare saker. Inget kunde mta sig med den skna kldan och noddarna av ett bra kodeinrus.
Om du r opiatnaiv (allts helt saknar tolerans fr opiater, aldrig tagit det innan) s kan 120 eller 150 mg kodein (4 eller 5 tabletter panocod) ge ett riktigt sknt rus.
Du behver inte oroa dig om alkoholen blandat med paracetamol om det bara var en gng och du hll dig under 4000 mg paracetamol den dagen. Dricker du sprit ofta r s kar funktionen p ngra av dina leverenzymer, bland annat CYP2E1 och CYP1A2, vilka r de enzym som metaboliserar paracetamol till den leverskadliga substansen NAPQI.
ven som du super dig dyngfull s kan det vara farligt med paracetamol. Men du sa att du drack lite vin, stor skillnad, antar att du inte raglade omkring i fyllerus hemma? D ska det inte vara ngon fara, men ta inte ver 4 gram (8 paracetamol) p en dag eller vid ett tillflle om du dricker ens lite grann. Och om du "super hrt" regelbundet, ta inte nt med paracetamol alls.