• 1
  • 2
2012-06-23, 14:12
Medlem
Har hemma Indalgin Kapslar, Ketorin 100mg tabletter, Panacod, och Sirdalud 4 mg tabletter. Undrar vilka jag kan ta samtidigt,utan att det blir farligt frsts.
r totalt deppig och behver f avslappning.Lugn och ro har inget annat hemma,s det hr fr duga..
Hjlp mig FB,vad r lungt att ta?
Senast redigerad av vadhurom 2012-06-23 kl. 14:15.
2012-06-23, 16:28
Medlem
Passenger10s avatar
Testa att ska och du kommer hitta dina svar, men kan ge dem till dig nd

Panacod r i princip samma sak som Citodon som r smrtstillande (500 mg paracetamol/30mg kodein), vilket funkar bra om du vill bli lite sl och skn i kroppen. Nr jag gick p citodon rckte det med 4-5 st fr att jag skulle bli mysig i nra timmar. Dock r det inte bra att kka mnga under lng period pga paracetamolen.

Indalginet innehller etylmorfin och det gr att bli mysig p ocks, dock vet jag inte om det r smart att blanda med panacoden. Personligen s tl jag inte etylmorfin, brjar klia djvulskt verallt och fr svullnad i hnder och ansikte.

Sirdaluden verkar vara skrp i russyfte.
Ketorinen hittade jag tyvrr inget info om.

Skulle rekommendera dig att kra p panacoden om du vill bli lite off.
Senast redigerad av Passenger10 2012-06-23 kl. 16:32.
2012-06-23, 16:45
Medlem
undervattenfisks avatar
Tycker etylmorfin sparkar skiten ur kodein (metylmorfin) i rusyfte. men som sagt fixa ngra anti-histaminer (receptfritt p apoteketet) hjlper mot kldan.
2012-06-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Tycker etylmorfin sparkar skiten ur kodein (metylmorfin) i rusyfte. men som sagt fixa ngra anti-histaminer (receptfritt p apoteketet) hjlper mot kldan.

Ja hller med dig. Etylmorfin ger ett rtt s behagligt rus med tanke p hur enkelt det r att f ut. Kodein kan nog vara den trkigaste opiat jag har prvat.
2012-06-23, 23:33
Medlem
Tack fr svar. Krde panacod och en flaska vin. Blev trtt och somnade. Fr vl kra p en sort i taget d stllet fr att blanda,om det verkar vettigare?
Behver ta mer nu iallafall
2012-06-24, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadhurom
Tack fr svar. Krde panacod och en flaska vin. Blev trtt och somnade. Fr vl kra p en sort i taget d stllet fr att blanda,om det verkar vettigare?
Behver ta mer nu iallafall

Det r nog inte s smart att blanda panocod med en flaska vin. Du frstr levern nnu mer n om du enbart tagit panocod.
2012-06-24, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Det r nog inte s smart att blanda panocod med en flaska vin. Du frstr levern nnu mer n om du enbart tagit panocod.
Nej,kanske inte s smart,men nu gjorde jag det. Hoppar ver vinet nsta gng d. Men blev jvligt trtt av det. Perfekt. Behver sova bort livet just nu,fr det suger
2012-07-11, 00:12
Medlem
Panacod r lite trkigt tycker jag. "Ruset" gr ver s fort,och sedan blir man bara trtt.
2012-07-11, 21:33
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadhurom
Panacod r lite trkigt tycker jag. "Ruset" gr ver s fort,och sedan blir man bara trtt.

Vi r alla olika, sjlv blev jag fast p just kodein, fast jag tagit betydligt starkare saker. Inget kunde mta sig med den skna kldan och noddarna av ett bra kodeinrus.
Om du r opiatnaiv (allts helt saknar tolerans fr opiater, aldrig tagit det innan) s kan 120 eller 150 mg kodein (4 eller 5 tabletter panocod) ge ett riktigt sknt rus.
Du behver inte oroa dig om alkoholen blandat med paracetamol om det bara var en gng och du hll dig under 4000 mg paracetamol den dagen. Dricker du sprit ofta r s kar funktionen p ngra av dina leverenzymer, bland annat CYP2E1 och CYP1A2, vilka r de enzym som metaboliserar paracetamol till den leverskadliga substansen NAPQI.
ven som du super dig dyngfull s kan det vara farligt med paracetamol. Men du sa att du drack lite vin, stor skillnad, antar att du inte raglade omkring i fyllerus hemma? D ska det inte vara ngon fara, men ta inte ver 4 gram (8 paracetamol) p en dag eller vid ett tillflle om du dricker ens lite grann. Och om du "super hrt" regelbundet, ta inte nt med paracetamol alls.
2012-07-12, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Kantarell
Vi r alla olika, sjlv blev jag fast p just kodein, fast jag tagit betydligt starkare saker. Inget kunde mta sig med den skna kldan och noddarna av ett bra kodeinrus.
Och om du "super hrt" regelbundet, ta inte nt med paracetamol alls.
Nej,jag dricker egentligen vldigt sllan,s att jag skulle supa stenhrt regelbundet kan man inte direkt pst..
2014-09-11, 18:55
Medlem
Totteasps avatar
Lnar trden!

Det r s att under mnga r tid har jag mtt dligt till och frn och ikvll tnkte jag blanda

Seroquel: 14st @100mg
Imovane: 14st @5mg
Propave: 20st @25mg
Abilify: 14st @10mg

Plus lite cocerta beroende p hur jag mr efter dessa, en starkl och lite spice

Blir det akuten ikvll eller kommer man endast ligga still i sngen?
2014-09-11, 19:12
Medlem
ex69-dtrs avatar
Tror du blir njd med 30 mg imovane och nn l. Annars fyll p med imovane. Dom andra r ingen ide att ta.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in