Citat:
Ursprungligen postat av Nicke--Nyfiken
Min mamma var med i Svenska Kyrkan men min pappa var missionare så jag blev odöpt medlem i Svenska Kyrkan men jag besöker ibland en EFS kyrka där alla (även ett-åringa och odöpta) får tar del av nattvarden, men hur är det i andra kyrkor, måste man var troende eller kan ett-åringar ta nattvarden i alla kyrkor?
Heb 6:4-6
Det är nämligen omöjligt vad dem beträffar som en gång för alla har blivit upplysta och som har smakat den himmelska fria gåvan och som har fått del i helig ande och som har smakat Guds goda ord och den kommande tingens ordnings krafter, men som har avfallit, att återigen uppliva dem till sinnesändring, eftersom de själva på nytt hänger Guds Son på pålen och utsätter honom för offentlig skam.
Heb 6:4-6 Folkbibeln
4 Ty de som en gång tagit emot ljuset och smakat den himmelska gåvan, fått del av den helige Ande 5 och smakat det goda Gudsordet och den kommande världens krafter 6 men sedan avfallit, dem är det omöjligt att föra till ny omvändelse, eftersom de själva på nytt korsfäster Guds Son och öppet hånar honom.
Kan man med hjälp av Bibeln bevisa för mig att det inte finns någon "liten skara" och "Stor skara"?
Med andra ord 144000 i den himmelska klassen som omnämns både i evangelierna och i Uppenbarelseboken 14 och de som kommer att besitta jorden för evigt som t ex omnämns i Psalm 37 och som sen går som en röd tråd genom hela Bibeln!
Inte ens präster och Bibelvetare som är opartiska och allmänt accepterade och respekterade förnekar att Bibeln talar om det!
Ett faktum som inte går att förneka!
Joh 10:16
”Och jag har andra får, som inte är av den här fållan, också dem måste jag föra fram, och de kommer att lyssna på min röst, och de kommer att bli en jord, och en herde.”