2012-06-21, 22:10
Medlem
Ssonbacas avatar
Hade tänkt fixa norskt bankkonto inom en snar framtid och vill helt enkelt ha tips och råd om vilken bank jag ska välja. Bör tilläggas att jag har Swedbank i Sverige.

Har hört mycket gott om DnB, inslag om den?

Seså, upp med förslag!
Citera
2012-06-21, 22:16
Får man fråga varför? Jag menar, finns det fördelar i det?
Citera
2012-06-21, 22:20
Medlem
Ssonbacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njut
Får man fråga varför? Jag menar, finns det fördelar i det?

Eftersom jag bor och arbetar i Norge?
Citera
2012-06-21, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av Ssonbaca
Eftersom jag bor och arbetar i Norge?

Det var en enkel fråga. Jag är inte insatt, därav frågan. Jag var nyfiken, sorry.
Citera
2012-06-21, 22:26
Medlem
anartris avatar
har för mig att det finns avgörande skillnader, dvs fördelar med den ena eller andra men kommer inte ihåg vad.
Citera
2012-06-21, 22:30
Medlem
DNB är värdelösa, avgifter på allt. Norrmannen skrattar åt alla med DNB.
Är du under 26 så är handelsbanken bra, skandiabanken är alltid bra men då behöver du norskt personnummer alternativt ett bankid.
Citera
2012-06-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
har för mig att det finns avgörande skillnader, dvs fördelar med den ena eller andra men kommer inte ihåg vad.
Oh finns det olika saker som har olika egenskaper vilket bidrar till olika värderingar av de olika tjänsterna?
Du är klok du...
Citera
2012-06-21, 22:40
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Oh finns det olika saker som har olika egenskaper vilket bidrar till olika värderingar av de olika tjänsterna?
Du är klok du...

tack. vet inte om det var så att den ena banken hade öppet ett par timmar längre än di andra vilket kan vara skönt om man inte har tillgång till nätbank. minns att jag valde fel bank.
Citera
2012-06-21, 23:22
Medlem
Ssonbacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njut
Det var en enkel fråga. Jag är inte insatt, därav frågan. Jag var nyfiken, sorry.
Inte min mening att låta snorkig, ber om ursäkt!
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
DNB är värdelösa, avgifter på allt. Norrmannen skrattar åt alla med DNB.
Är du under 26 så är handelsbanken bra, skandiabanken är alltid bra men då behöver du norskt personnummer alternativt ett bankid.
Okej, hörde att Swedbank fanns i Norge med, dock att de är de lite nya på den norska marknaden. Man tycker att det borde vara busenkelt med Swedbank eftersom jag har det i Sverige, eller?
Citera
2012-06-22, 00:33
Medlem
thefiremans avatar
Jag har för mig att det var gratis att föra över från Swedbank i Norge till Swedbank i Sverige, vilket borde vara den enda fördelen i ditt fall. De har väl bara ett kontor i Oslo har jag för mig och det ligger vid Aker Brygge om jag minns rätt.
Citera
2012-06-22, 00:48
Medlem
offas avatar
Har Swedbank i Norge. Klockrent alternativ för mig som veckopendlar och befinner mig mer hemma i Sverige. Så om du har behov av överföring till svenskt konto månadsvis, så är den kombinationen otroligt smidig. 50NOK/mån så får du internetbank, en fri överföring per månad samt VISA-kort.

Gör du överföring före kl.13, så har du stålarna på ditt svenska konto samma dag (under bankdag givetvis).

Skulle gärna byta bank hemma i Sverige, men vet inget annat bankalternativ som fungerar lika bra tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in