2012-06-21, 22:10
Medlem
Ssonbacas avatar
Hade tnkt fixa norskt bankkonto inom en snar framtid och vill helt enkelt ha tips och rd om vilken bank jag ska vlja. Br tillggas att jag har Swedbank i Sverige.

Har hrt mycket gott om DnB, inslag om den?

Ses, upp med frslag!
Citera
2012-06-21, 22:16
Fr man frga varfr? Jag menar, finns det frdelar i det?
Citera
2012-06-21, 22:20
Medlem
Ssonbacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njut
Fr man frga varfr? Jag menar, finns det frdelar i det?

Eftersom jag bor och arbetar i Norge?
Citera
2012-06-21, 22:23
Citat:
Ursprungligen postat av Ssonbaca
Eftersom jag bor och arbetar i Norge?

Det var en enkel frga. Jag r inte insatt, drav frgan. Jag var nyfiken, sorry.
Citera
2012-06-21, 22:26
Medlem
anartris avatar
har fr mig att det finns avgrande skillnader, dvs frdelar med den ena eller andra men kommer inte ihg vad.
Citera
2012-06-21, 22:30
Medlem
DNB r vrdelsa, avgifter p allt. Norrmannen skrattar t alla med DNB.
r du under 26 s r handelsbanken bra, skandiabanken r alltid bra men d behver du norskt personnummer alternativt ett bankid.
Citera
2012-06-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anartri
har fr mig att det finns avgrande skillnader, dvs frdelar med den ena eller andra men kommer inte ihg vad.
Oh finns det olika saker som har olika egenskaper vilket bidrar till olika vrderingar av de olika tjnsterna?
Du r klok du...
Citera
2012-06-21, 22:40
Medlem
anartris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Oh finns det olika saker som har olika egenskaper vilket bidrar till olika vrderingar av de olika tjnsterna?
Du r klok du...

tack. vet inte om det var s att den ena banken hade ppet ett par timmar lngre n di andra vilket kan vara sknt om man inte har tillgng till ntbank. minns att jag valde fel bank.
Citera
2012-06-21, 23:22
Medlem
Ssonbacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Njut
Det var en enkel frga. Jag r inte insatt, drav frgan. Jag var nyfiken, sorry.
Inte min mening att lta snorkig, ber om urskt!
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
DNB r vrdelsa, avgifter p allt. Norrmannen skrattar t alla med DNB.
r du under 26 s r handelsbanken bra, skandiabanken r alltid bra men d behver du norskt personnummer alternativt ett bankid.
Okej, hrde att Swedbank fanns i Norge med, dock att de r de lite nya p den norska marknaden. Man tycker att det borde vara busenkelt med Swedbank eftersom jag har det i Sverige, eller?
Citera
2012-06-22, 00:33
Medlem
thefiremans avatar
Jag har fr mig att det var gratis att fra ver frn Swedbank i Norge till Swedbank i Sverige, vilket borde vara den enda frdelen i ditt fall. De har vl bara ett kontor i Oslo har jag fr mig och det ligger vid Aker Brygge om jag minns rtt.
Citera
2012-06-22, 00:48
Medlem
offas avatar
Har Swedbank i Norge. Klockrent alternativ fr mig som veckopendlar och befinner mig mer hemma i Sverige. S om du har behov av verfring till svenskt konto mnadsvis, s r den kombinationen otroligt smidig. 50NOK/mn s fr du internetbank, en fri verfring per mnad samt VISA-kort.

Gr du verfring fre kl.13, s har du stlarna p ditt svenska konto samma dag (under bankdag givetvis).

Skulle grna byta bank hemma i Sverige, men vet inget annat bankalternativ som fungerar lika bra tyvrr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in