• 1
  • 2
2012-06-21, 18:25
Medlem
Arthur Dents avatar
Blev lite förundrad över TV4:s rapportering om saken eftersom de bekräftar att i israel finns exakt de problem med en stor invandring från afrikanska länder som invandringskritiker här i Sverige länge hävdat, nämligen att stölder och våldtäkter ökar i takt med invandringen. Nu ska jag i ärlighetens namn påpeka att inslaget inte handlar om afrikaner som rånar och våldtar utan om israelernas tilltagande praktiserande av direktverkande zionism, så att säga, men de ökande våldtäkterna och stölderna används som en ursäkt. Det och naturligtvis, att israel är en stat avsedd för den judiska rasen.
Är TV4 oärliga i sin rapportering och gör skillnad på om invandringen sker i Sverige eller israel?
Eller är det så att de afrikaner som plundrar och våldtar söker sig till israel medan vi lyckosamt nog mottar kulturberikare och pensionsräddare?

http://embed.tv4play.se/tv4play/synd...stConfig_4.xml
Citera
2012-06-21, 18:32
Bannlyst
Bra iakttagelse. Det kan ha med att TV4:s ägare familjen Bonnier är judar. Därför är det en katastrof om det händer i Israel men ej i Sverige.
Citera
2012-06-21, 18:38
Medlem
Ettan^s avatar
Haha sicket mysigt hyckleri av judarna, som vanligt. De bygger stora "läger" för att förvara flyktingar och försöker stänga gränserna så att de ska slippa ta emot stackarna Samtidigt spenderar de stora summor pengar på att sprida kunskap om hur synd det var (är) om judarna över hela världen och vad de har genomgått.

Men såhär är det överallt. Segregation uppstår direkt, urinvånarna är missnöjda och stämningen blir snabbt hätsk. Att det handlar om judar gör ingen skillnad egentligen, men jag håller med dig om att det är förvånande att TV4 väljer att vinkla inslaget så pass negativt för Israel.
Citera
2012-06-21, 18:49
Medlem
Charlatanens avatar
Blev faktiskt ganska förvånad när jag såg inslaget på nyheterna igår. Sällsynt avskalat och nyanserat för att komma från TV4. Undrar om det hade få gå ut i etern under Janne Schermans tid?
Citera
2012-06-21, 18:59
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Haha sicket mysigt hyckleri av judarna, som vanligt. De bygger stora "läger" för att förvara flyktingar och försöker stänga gränserna så att de ska slippa ta emot stackarna Samtidigt spenderar de stora summor pengar på att sprida kunskap om hur synd det var (är) om judarna över hela världen och vad de har genomgått.

Men såhär är det överallt. Segregation uppstår direkt, urinvånarna är missnöjda och stämningen blir snabbt hätsk. Att det handlar om judar gör ingen skillnad egentligen, men jag håller med dig om att det är förvånande att TV4 väljer att vinkla inslaget så pass negativt för Israel.

Nja, det var inte riktigt den biten som förvånade mig, även om man kan höja lite på ögonbrynen över att de alls rapporterar om situationen. Det som ställde mig lite undrande var förklaringen till att israelernas fanatiska zionism nu övergått till handgripligheter mot en utsatt flyktinggrupp, en reenactment av kristallnatten om man så vill, nämligen att afrikanerna rånar och våldtar.
TV4 har ju mången gång rapporterat om svenskars övergrepp mot invandrare men aldrig, mig veterligen, använt rån och våldtäkt som förklaringsmodell till varför värdfolket reagerar/agerar utan då har det handlat om svenskens rasism.

Frågeställningen är alltså:

Är TV4 oärliga i sin rapportering och gör skillnad på om invandringen sker i Sverige eller israel?
Eller är det så att de afrikaner som plundrar och våldtar söker sig till israel medan vi lyckosamt nog mottar kulturberikare och pensionsräddare?
Citera
2012-06-21, 19:34
Medlem
Charlatanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Frågeställningen är alltså:

Jag kan föreställa mig att TV4 finner en bättre balans i Israel mellan tredje generationens "gasoffer" och fattiga afrikaner än i det manschauvinistiska och högerextremistiska Sverige där vita medelålders män jagar universitetsutbildade flyktingar på helgerna "just for fun". Oavsett vad som hänt är det liksom synd om alla inblandade.

En potentiell "TV4-lösning" är nog annars att afrikanerna skeppas hit och att Israel får fortsätta vara en etniskt homogen fristad för enbart det utvalda folket.
Citera
2012-06-21, 20:14
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanen
Jag kan föreställa mig att TV4 finner en bättre balans i Israel mellan tredje generationens "gasoffer" och fattiga afrikaner än i det manschauvinistiska och högerextremistiska Sverige där vita medelålders män jagar universitetsutbildade flyktingar på helgerna "just for fun". Oavsett vad som hänt är det liksom synd om alla inblandade.

En potentiell "TV4-lösning" är nog annars att afrikanerna skeppas hit och att Israel får fortsätta vara en etniskt homogen fristad för enbart det utvalda folket.

Du har förmodligen helt rätt, historien kretsar inte kring offer/förövare utan offer/offer, det går således utmärkt att informera om israeliska zionisters försvar av den judiska rasen eftersom de ju är förintade offer nu utsatta för våldtäkt och plundring. Offerpiedestalen har aldrig varit högre och det handlar därför inte om judars rasism utan om judars överlevnad. "TV4-lösningen" känns helt rätt, här har Sverige en chans att rädda inte bara en utan två utsatta grupper i en enda altruistisk handling, dessutom har vi en defekt kultur som behöver berikas och pensioner som skall räddas.

Edit: Hur den minskande judiska rasen boendes i israel ska klara sina pensioner begriper jag inte, deras kultur däremot är efter vad jag förstått vida överlägsen de flesta andra kulturer, en av deras kulturyttringar var så överlägsen att jag startade en tråd om den, uppenbart behövs det ingen berikning här:

https://www.flashback.org/t1168227
Senast redigerad av Arthur Dent 2012-06-21 kl. 20:39.
Citera
2012-06-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Blev lite förundrad över TV4:s rapportering om saken eftersom de bekräftar att i israel finns exakt de problem med en stor invandring från afrikanska länder som invandringskritiker här i Sverige länge hävdat, nämligen att stölder och våldtäkter ökar i takt med invandringen. Nu ska jag i ärlighetens namn påpeka att inslaget inte handlar om afrikaner som rånar och våldtar utan om israelernas tilltagande praktiserande av direktverkande zionism, så att säga, men de ökande våldtäkterna och stölderna används som en ursäkt. Det och naturligtvis, att israel är en stat avsedd för den judiska rasen.

http://embed.tv4play.se/tv4play/synd...stConfig_4.xml

De är ju gött, nu får judesvinen smaka på sin egen medicin. (Precis som de gör mot Palestinierna dagligen)
Citera
2012-06-21, 21:06
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Förnekarna kommenterar: "Om nu TV4 och media ägs av judar, varför rapporterar man om Israels rasism?"

Ja ni, märkte ni något anti-normativt i nyhetsförmedlingen? Vad sägs om att reporten indirekt påstår att afrikanerna våldtar och våldför sig på judarna, och då med antydan om att det är detta som ligger till grund för Israels rasism och antiflyktingspolitik?
Senast redigerad av Caine.Atrebatum 2012-06-21 kl. 21:23.
Citera
2012-06-21, 21:39
Medlem
Poängen med historien är helt enkelt att de goda och finkänsliga judarna är lika mycket rasister som vilken svennebanan som helst. Frågan är snarast varför det här skulle vara en nyhet.
Citera
2012-06-21, 22:07
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savann
Poängen med historien är helt enkelt att de goda och finkänsliga judarna är lika mycket rasister som vilken svennebanan som helst. Frågan är snarast varför det här skulle vara en nyhet.

Vet inte om du menar att poängen med rapporteringen från TV4:s sida är att klargöra för tittaren att israeler är rasister eller om det är så du som tittare uppfattar poängen, oavsett TV4:s intentioner.
Min teori är att TV4 vill visa på skillnaden mellan israelisk och exempelvis svensk rasism, släta över den. Det finns vissa passager i rapporteringen som får mig att tro det. Ska försöka klargöra vad jag tycker skiljer detta inslag (från israel) från andra inslag om rasism (från övriga världen).
Den (rasismen) förklaras inte med rädsla, fobi, inskränkthet, låg utbildning eller uppväxt på landet utan på reella motsättningar mellan två grupper, flyktingarna plundrar och våldtar, judarna bränner och krossar som svar.
Lägg märke till hur reportern betonar antalet flyktingar som korsar gränsen, det görs en grej av att det är massinvandring det handlar om, har du någonsin hört den ursäkten i svensk television när svensk "rasism" behandlas?
Kvinnan som får uttala sig konstaterar att israel är ett judiskt land, reportern har inga invändningar mot det utan följer upp konstaterandet med att redogöra för hur många afrikaner som flytt till landet. Överför det till ett reportage om Sverige så förstår du hur udda inslaget är.
Citera
2012-06-21, 22:33
Medlem
quincys avatar
Härligt att Israel också verkar gå mot lite mångkultur! Mitt ytliga intryck är att Judarna där verkar vara ganska ignoranta mot andra folkslag, så det kan de gott behöva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in