2012-06-21, 13:58
Medlem
Jag vill trycka ett foto av min sexåriga dotter i verklig storlek på canvasduk. Den ska vara ca 1,20 m hög och 30 cm bred. Vilket företag är bra på att trycka på stora canvasdukar?
Citera
2012-06-21, 14:19
Medlem
Lekes avatar
Gallerix borde kunna ordna det.
Citera
2012-06-21, 16:19
Medlem
FotoInsight kan trycka en stor fotocanvas på 40x120 cm för 799 kr plus frakt: http://fotoinsight.se/planscher-och-...fotodukar.html
Citera
2012-06-21, 18:02
Medlem
Jag tyckte det här testat av canvastryckerier var bra.
Citera
2012-06-26, 10:19
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sellsalf
Jag tyckte det här testat av canvastryckerier var bra.

Då har du antagligen gjort sidan själv eller jobbar på fotoinsight. Det är givetvis en ren reklamsida, en länkfarm för fotoinsight. Bara det är en anledning att inte välja en så oseriös firma.
Citera
2012-06-26, 12:48
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Då har du antagligen gjort sidan själv eller jobbar på fotoinsight. Det är givetvis en ren reklamsida, en länkfarm för fotoinsight. Bara det är en anledning att inte välja en så oseriös firma.

Haha, ja. Det där var ju fullständigt värdelöst. Ett test där man jämför två företag som ingen jävel har hört talas om och dessutom jämför dem på ett taffligt och meningslöst sätt

Själv har jag beställt canvas från Crimson och Fuji. Jag har de två olika canvastavlorna bredvid varandra hemma på väggen och Crimsons är strået vassare men markant dyrare. Jag är inte helt säker på att skillnaden är värd pengarna, det beror nog mest på hur höga krav man har. Å andra sidan var Crimson inte så fruktansvärt dyra heller så länge man har möjlighet att hämta upp tavlan i deras butik, frakten vill jag minnas var riktigt dyr så fort det är en monterad duk.
Citera
2012-06-26, 18:26
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Haha, ja. Det där var ju fullständigt värdelöst. Ett test där man jämför två företag som ingen jävel har hört talas om och dessutom jämför dem på ett taffligt och meningslöst sätt

Själv har jag beställt canvas från Crimson och Fuji. Jag har de två olika canvastavlorna bredvid varandra hemma på väggen och Crimsons är strået vassare men markant dyrare. Jag är inte helt säker på att skillnaden är värd pengarna, det beror nog mest på hur höga krav man har. Å andra sidan var Crimson inte så fruktansvärt dyra heller så länge man har möjlighet att hämta upp tavlan i deras butik, frakten vill jag minnas var riktigt dyr så fort det är en monterad duk.

Håller med helt och hållet. Crimson kostar 745:- för 30x100 cm. Och Fuji direkt 795:- för 40x100 cm. Till detta kommer frakten, som verkar vara billigare hos Fuji.

Jag hade valt Crimson. De är välkända i foto-Sverige som ett bra, men dyrt laboratorium. Jag hade inte valt något nytt fabrikat, som ovan, som få känner till. Dessutom verkar de inte vara mycket billigare heller. Varför skall man då välja något okänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in