• 2
  • 3
2012-06-23, 15:24
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Och vad är det som är irrationellt svammel? Det är du och några till som svamlar genom att kraftigt avvika från ämnet i vad som närmas ser ut som små försök att släta över de faktum som är ämnet för diskussionen; d.v.s. att regeringen hemligstämplar material som avser Sveriges åtaganden vis-a-vis NATO-länder. Vissa går t.o.m. så långt som att påstå att de hemliga dokumenten inte innehåller något som inte redan är känt. Tror ni på fullt allvar att någon tror att just ni vet vad som framgår av dessa dokument?

Då tidigare trådstarter från din sida bl a handlar om att shack ska komma från yttre rymden och vara ett utomjordiskt försök att mäkla fred på jorden vågar jag mig på att påstå att du, i det minsta, har en potential till irrationallitet.

Du raljerar avslutningsvis en hel del om att ingen i tråden kan veta vad som står i de hemliga dokumenten, samtidigt som du själv hävdar att du vet att de handlar om att ta in Sverige i NATO via köksvägen?
Senast redigerad av Sinestro 2012-06-23 kl. 15:30.
Citera
2012-06-24, 19:21
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Jag sitter och läser div. trådar i politik - utrikes.

Och ju mer jag läser desto mer förvånad blir jag varför någon svensk överhuvudtaget vill att sverige skall engagera sig i världspolitiken. Det är bara ett enda stort sammelsurium av intressen och konspirationer.

Det finns inget gott och ont. Bara intressen, som sällan om ens någonsin delas med den svenska befolkningen.

Ger man sig in i det här spelet, så kommer man vara någon annans kort. Så enkelt är det.

Vi bör naturligtvis inte gå med i nato, inte ens genom köksvägen. Vi bör hålla oss borta från allt det här. Och ha taggarna utåt. Och se till att vi kan försvara våra egna gränser och våra medborgares rättigheter.
Citera
2012-06-24, 20:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Till-marschmusik

Och ju mer jag läser desto mer förvånad blir jag varför någon svensk överhuvudtaget vill att sverige skall engagera sig i världspolitiken. Det är bara ett enda stort sammelsurium av intressen och konspirationer.

Det finns inget gott och ont. Bara intressen, som sällan om ens någonsin delas med den svenska befolkningen.

Ger man sig in i det här spelet, så kommer man vara någon annans kort. Så enkelt är det.

Vi bör naturligtvis inte gå med i nato, inte ens genom köksvägen. Vi bör hålla oss borta från allt det här. Och ha taggarna utåt. Och se till att vi kan försvara våra egna gränser och våra medborgares rättigheter.

Det ligger mycket i detta. Givetvis är det omöjligt att isolera sig helt, men att alldeles godvilligt sticka huvudet i snaran känns ogenomtänkt.
Citera
2012-06-24, 21:07
Medlem
Till-marschmusiks avatar
Det blir ju extra bisarrt när svenska politiker tar sig ann världspolitiken med någon form av ideologiska glasögon.

Det är verkligen farligt och naivt.

Naturligtvis kan vi inte helt isolera sig. Men huvuduppdraget måste ju vara att försvara sverige.
Citera
2012-06-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Till-marschmusik

Sverige är med i spelet av egenintresse. Det finns inget som är altruistiskt med svensk säkerhetspolitik, vi är t.ex. i Afghanistan för att köpa beskydd och tillgång till avancerad teknologi från USA. Precis som alla andra länder så kompromissar Sverige gärna med sina s.k. principer så fort det gynnar det nationella egenintresset, som t.ex. när vi säljer vapen till Saudiarabien.
Citera
2012-06-24, 23:54
Medlem
CampzEhs avatar
För mig är det en självklarhet att vi ska göra allt vi kan för att skydda våra nordiska grannar, inget snack om saken. NATO skiter jag fullständigt i men våra grannar ska vi hjälpa av den anledningen att jag vill se dem hjälpa oss ifall skiten träffar fläkten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in