2012-06-21, 03:58
Medlem
Kom på den här bilden på fb i farhankhans logg på hans facebook sida.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150802499921389&set=o.32444004234 6&type=1&theater

Har ingen aning om det är fejk eller inte, det ser ganska äkta ut. Om någon kan hitta klipp på dopet så kanske man kan se symbolen lite tydligare.

Vad tycker ni?
Citera
2012-06-21, 04:09
Medlem
DirtyRaptors avatar
Mycket möjligt.. Dock skulle jag inte ge mig fan på det med tanke på att det inte är något tydligt öga inuti triangeln, det sk. "allseeing eye" Som är huvudsymbolen framför själva pyramiden.

Såvitt jag kan konstatera är det en triangel som ser ut som en pyramid. Ögat får du jobba lite extra på för att jag ska kunna lägga till i konstateringen..

Fejk? Svårt att tro det.
Citera
2012-06-21, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyRaptor
Mycket möjligt.. Dock skulle jag inte ge mig fan på det med tanke på att det inte är något tydligt öga inuti triangeln, det sk. "allseeing eye" Som är huvudsymbolen framför själva pyramiden.

Såvitt jag kan konstatera är det en triangel som ser ut som en pyramid. Ögat får du jobba lite extra på för att jag ska kunna lägga till i konstateringen..

Fejk? Svårt att tro det.

Öga eller inte öga det är ju som en gul boll i mitten av triangeln. Ska det vara med i en kristen dop?
Citera
2012-06-21, 04:29
Medlem
DirtyRaptors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horingetbror
Öga eller inte öga det är ju som en gul boll i mitten av triangeln. Ska det vara med i en kristen dop?

Jaha okej, Men vart är den gula bollen i ursprungssymbolen?
http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/Illuminati/dollar_ase.gif
Citera
2012-06-21, 06:15
Medlem
scmhoos avatar
Eller så är det en symbol för treenigheten...
Citera
2012-06-21, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av horingetbror

Symbolen med en triangel och ett öga är en kristen symbol som representerar treenigheten och Guds allomfattande närvaro (Guds allseende öga). Den har använts länge i kristna sammanhang och är definitivt inget att hänga upp sig på.
Citera
2012-06-21, 10:40
Medlem
Eller så representerar ögat solguden Horus. Mycket uppskattat bland satanister som symbol för Lucifer. I egyptiska mytologin är Horus=Lucifer.
Check it up
Citera
2012-06-21, 10:48
Medlem
Att folk tror på detta och att även om det skulle vara sant så har sionisterna skapat ett samhälle som är lätt mer värt att leva i än exempel ett samhälle med Islam som lära som ska ha samma regler som för 2000 år sedan.
Citera
2012-06-21, 10:51
Medlem
clas_ohlssons avatar
Varifrån tror TS att illuminati har fått sin symbol ifrån?
Citera
2012-06-21, 10:54
Medlem
jackflashs avatar
Men herre gud. Nu får ni ta och ge er med era konspirationer. Trekanten med ögat finner ni i i stort sett vartenda svensk kyrka. Det betyder treenigheten (Fadern, Sonen och den Heliga Anden) och ögat är det "allseende ögat". Detta lärde man sig i femman och inte fa-an har Illuminati satt dit dem.

Idiot!
Citera
2012-06-21, 10:57
Medlem
läs läxan era konspirationsidioter...
Citera
2012-06-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Men herre gud. Nu får ni ta och ge er med era konspirationer. Trekanten med ögat finner ni i i stort sett vartenda svensk kyrka. Det betyder treenigheten (Fadern, Sonen och den Heliga Anden) och ögat är det "allseende ögat". Detta lärde man sig i femman och inte fa-an har Illuminati satt dit dem.

Idiot!

Kul att du har sån tilltro till skolväsendet. Allt man lär sig där måste vara sant..?
Kan trösta dig med att de flesta människor är som du, dvs vet inte ett skit om något (och heller inte vill veta) förutom vem som vann Lets Dance.
Vad spelar det för roll att symbolen finns i varje svensk kyrka? Den är ju minst lika framträdande i luciferianska, satanistiska sammanhang? Satanism är ju inte något nytt. Som jag skrev användes symbolen redan i Egypten för tusentals år sedan, långt innan det fanns några kyrkor i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in