2012-06-21, 11:42
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonome
Kul att du har sån tilltro till skolväsendet. Allt man lär sig där måste vara sant..?
Kan trösta dig med att de flesta människor är som du, dvs vet inte ett skit om något (och heller inte vill veta) förutom vem som vann Lets Dance.
Vad spelar det för roll att symbolen finns i varje svensk kyrka? Den är ju minst lika framträdande i luciferianska, satanistiska sammanhang? Satanism är ju inte något nytt. Som jag skrev användes symbolen redan i Egypten för tusentals år sedan, långt innan det fanns några kyrkor i Sverige.

Läs innantill din plattskalle.
Det jag försöker säga är att den symbolen inte är synonymt med Illuminati. För övrigt så anser jag mig själv vara betydligt mer allmänbildad än de flesta.
Citera
2012-06-21, 11:43
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Kul att du har sån tilltro till skolväsendet. Allt man lär sig där måste vara sant..?
Kan trösta dig med att de flesta människor är som du, dvs vet inte ett skit om något (och heller inte vill veta) förutom vem som vann Lets Dance.
Vad spelar det för roll att symbolen finns i varje svensk kyrka? Den är ju minst lika framträdande i luciferianska, satanistiska sammanhang? Satanism är ju inte något nytt. Som jag skrev användes symbolen redan i Egypten för tusentals år sedan, långt innan det fanns några kyrkor i Sverige.

Och vad vill du ha sagt med det. Att kyrkan skulle vara hemligt satanistiska?
Citera
2012-06-21, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Och vad vill du ha sagt med det. Att kyrkan skulle vara hemligt satanistiska?

Menar ingenting förutom vad jag skrev. Är sedan upp till var och en att tolka och undersöka.
Citera
2012-06-21, 12:29
Bannlyst
Allt som har med kungahuset är Illuminati.
Kolla in Båstads kyrka t.ex. Där begravdes kungens farbror för någon månad sedan.
Om man kollar ovanför altaret och symbolen inne i solen så kan man hitta spännande saker.
Även nedanför korset hittar man gamla frimurarsymboler. Dödskallarna.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ef/B%C3%A5stads_kyrka_int_1.jpg

Man ser även ovanför pelargrindarna till kyrkogården en typisk frimurarsymbol. Tyvärr dålig bild men man ser ändå vad det föreställer.

http://www.kyrkokartan.se/056126/images/56126_13816077

Så visst finns här starka band till illuministerna och kyrkan.

Att kyrkan skulle ha kopplingar med satanismen är heller ingen nyhet.
Det man visar fram för oss i fårflocken är bara för att sprida ett lugn och villfarelse, och få oss att tro på annat än det som sker bakom våra ryggar. När man kommer i de högre initierade sfärerna inom kyrkan sker mycket ondska. Kolla bara det som sker ute i kyrkorna i Europa med övergrepp på barn mm. I kyrkan i Sverige sker det samma men tystas ner än så länge. Mycket ondska sker i kyrkans namn, jag lovar.
Senast redigerad av 100eapan 2012-06-21 kl. 12:34.
Citera
2012-06-21, 13:14
Medlem
.ANDERSs avatar
Men era jävla fittor, när fan ska ni fatta att det symboliserar treenigheten? Trött på paranoida muslimer som tror att allt är judarnas fel och små svennar som kollar för mycket på Zeitgeist.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Treenighetsl%C3%A4ran

Jävla fittor hur svårt ska det vara att läsa lite om saker själv innan man skriker ILLUMINATI ÖH.

Idiot.
Citera
2012-06-21, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
För övrigt så anser jag mig själv vara betydligt mer allmänbildad än de flesta.

Bara det faktum att du använder dig själv som referens för din bedömning tyder på motsatsen...
Citera
2012-06-21, 13:27
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:

Men ditt jävla pucko, http://sv.wikipedia.org/wiki/Treenighetsl%C3%A4ran ljuger skolan om kristendomens teori? Eller är skolan kanske styrt av onda judar som hatar islam? Pajas.
Citera
2012-06-21, 14:03
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 73.
Bara det faktum att du använder dig själv som referens för din bedömning tyder på motsatsen...

Så typiskt jante-sverige. Om man vet att man är bra på något, skryt för fan inte om det för då kan andra uppfatta dig som stötande. Jag VET att jag är mer allmänbildad än genomsnittet och min omgivning VET det. Jag hymlar inte om det. Detta var väldigt OT...
Citera
2012-06-21, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 100eapan
Allt som har med kungahuset är Illuminati.
Kolla in Båstads kyrka t.ex. Där begravdes kungens farbror för någon månad sedan.
Om man kollar ovanför altaret och symbolen inne i solen så kan man hitta spännande saker.
Även nedanför korset hittar man gamla frimurarsymboler. Dödskallarna.
På en altartavla med den döende Kristus är det knappast konstigt att man har dödskallar med (de ligger dessutom begravda under jord; men jag vet inte om det är avsett att symbolisera alla som dött förut, eller om det är en anspelning på Golgata (som ju betyder "skallen"). Något som stöder den förra tanken är benknotorna som kan vara symboler för den kommande uppståndelsen ("I förtorkade ben, hören Herrens ord:... Se, jag ska låta ande komma in i eder så att I åter bliven levande" - Hes 37:4- ). Så knappast några ovanliga symboler på en altartavla.

Citat:
Man ser även ovanför pelargrindarna till kyrkogården en typisk frimurarsymbol. Tyvärr dålig bild men man ser ändå vad det föreställer.
Jag kan inte se vad det är, kanske du kan berätta?

Citat:
Kolla bara det som sker ute i kyrkorna i Europa med övergrepp på barn mm. I kyrkan i Sverige sker det samma men tystas ner än så länge. Mycket ondska sker i kyrkans namn, jag lovar.
Det du beskriver tystas ju ner, så det sker ju absolut inte "i kyrkans namn", snarare tvärtom.
Citera
2012-06-21, 14:29
Medlem
Det allseende ögat
Citera
2012-06-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Men ditt jävla pucko, http://sv.wikipedia.org/wiki/Treenighetsl%C3%A4ran ljuger skolan om kristendomens teori? Eller är skolan kanske styrt av onda judar som hatar islam? Pajas.

Kristendomens teori? Innefattar den även julafton och påsk?

Du verkar bli oerhört förnärmad och försvarar kristendomen på ett väldigt kristligt sätt (tänkte på ditt språkval). Är du präst månne?

Sussa gott. Sheeple
Citera
2012-06-21, 14:35
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Som jag skrev användes symbolen redan i Egypten för tusentals år sedan, långt innan det fanns några kyrkor i Sverige.
Så de gamla egyptierna var med i illuminati och nwo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in