2012-06-21, 03:27
Medlem
För att ta det så kort som möjligt så är jag i stort behov av pengar helst seriösa svar nu.
För ca 2 veckor sen så vann jag lyckligtvis 5800;- på maskin och jag är arbetslös.
I december skall jag och ett kompisgäng åka utomlands vart är inte bestämt min fråga är,
Hur ska jag kunna fixa ca 50.000 tills december med mina 5800 kronor.

Tacksam för svar.
Citera
2012-06-21, 03:49
Medlem
lustigpersons avatar
Poker
Citera
2012-06-21, 03:50
Medlem
endures avatar
Det blir svårt det, men långt ifrån omöjligt om du har turen med dig. Läs på om Forex-marknaden, där dina 5 800 har potential till att öka till 50 000, med väldigt hög risk, förstås.
Citera
2012-06-21, 05:23
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uranda1
För att ta det så kort som möjligt så är jag i stort behov av pengar helst seriösa svar nu.
För ca 2 veckor sen så vann jag lyckligtvis 5800;- på maskin och jag är arbetslös.
I december skall jag och ett kompisgäng åka utomlands vart är inte bestämt min fråga är,
Hur ska jag kunna fixa ca 50.000 tills december med mina 5800 kronor.

Tacksam för svar.

Det är juni nu så det innebär mindre än 6 månader. 5800 * 6 = 34 800 och det förutsätter att du har noll omkostnader. Enda vettiga sättet att lösa det på är att skaffa ett jobb. Spel innebär troligen bara att du står med 0 kronor i december.
Citera
2012-06-21, 09:28
Medlem
TS, skaffa ett jobb (seriöst).

Om det hade varit i närheten av enkelt att kunna tiodubbla sina pengar på sex månader, så hade varenda finansnisse redan gjort detta. Aktiefonder hade inte hållt på att harva kring något index runt 5 % per år.

Riskerna inblandade med att tiodubbla sina pengar på sex månader är rimligen så stora att du i 99 fall av 100 kommer att ha 0 kvar i december.
Citera
2012-06-21, 15:07
Medlem
Husings avatar
Sätt in pengarna på banken då du är arbetslös och kanske kommer att behöva ha en buffert. Meddela dina kompisar att du tyvärr inte kan åka med på resan eftersom du är arbetslös.

Det är mitt seriösa svar, men då förutsätter jag ju att du varken kan trolla med knäna eller lyckas få ett arbete under sommaren eller hösten.
Citera
2012-06-21, 15:30
Medlem
klinger75s avatar
Det går att investera 5800kr i aktier och få det att äka 10ggr på 6 månader jag har gjort det flera gånger , tyvärr är ju chansen stor att det går åt andra hållet eller inte rör sig alls . På 20 högrisk investeringar så kanske man har en som gör en sån utveckling sen gäller det att veta när man ska hoppa av tåget vilket är ändå svårare.

Aktier kräver mycket kunskap men för att 10 dubbla så krävs även tur ( eller insider info )

Jag skulle leta efter 2-3 aktier på någon av smålistorna som det är mycket buzz om på tex börssnack och satsa 2000 i varje , men man måste läsa på om bolagen och inte lita på allt som sägs .
Citera
2012-06-21, 22:08
Medlem
gromitSWEs avatar
Du har PM!
Citera
2012-06-22, 20:17
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gromitSWE
Du har PM!