2012-06-20, 17:44
Medlem
Ska köpa en skärm till min mac air 13" dator. Den får kosta cirka 3000 och den ska vara ca 30".
Ska jag köpa en fullHD TV eller ska jag köpa en vanlig skärm? kommer endast surfa och skriva skolarbeten på den. Den ska placeras på skrivbordet.
Ska jag tänka på ngt speciellt, typ måtten på skärmen?

kan tänka mig att betala lite mer. Men en extrem datorskärm som tex apple cinema är inte aktuellt.
Citera
2012-06-20, 17:48
Bannlyst
Köp en full HDTV, 32". Det lär du kunna få till ett bra pris begagnat på Blocket. Det finns säkert sådana TV-skärmar i butik för 3-3500kr också. Jag förstår inte varför folk idag väljer att köpa en datorskärm, när de får en bra TV för bättre pris.

Här har du: http://www.siba.se/Products/Product....12&ref=section

Alla skärmar fungerar till surf och skolarbeten, men med en Full HDTV 32" kan du även titta på högupplöst film när du känner att du vill ta en paus från pluggandet!
Senast redigerad av Music. 2012-06-20 kl. 17:55.
Citera
2012-06-20, 17:53
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Music.
Jag förstår inte varför folk idag väljer att köpa en datorskärm, när de får en bra TV för bättre pris.

Hört talas om refresh-rate och inputlag?
Citera
2012-06-20, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kklasen
Hört talas om refresh-rate och inputlag?

Jovars. Men folk köper datorskärmar till både höger och vänster utan att ens ifrågasätta sitt egna behov. TS behöver specifikt inte en datorskärm för sina ändamål, varför ska han då slå till på en datorskärm?
Citera
2012-06-20, 19:20
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Music.
Jovars. Men folk köper datorskärmar till både höger och vänster utan att ens ifrågasätta sitt egna behov. TS behöver specifikt inte en datorskärm för sina ändamål, varför ska han då slå till på en datorskärm?
Nae, ska man inte spela så kan man lika gärna köpa en tv. Helst en med 1080p då, för 720 är för litet för en dator.
Men på dom billiga apparaterna kan det hända att inputlaget blir så pass att man faktiskt ser att musen är lite efter. Kan bli irriterande. Men det vänjer man sig nog vid efter ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in