2012-06-20, 14:30
Medlem
Hej! Tänkte hör vad eran åsikt är på en händelse som har inträffat för min farfar när de kommer till en läkares bedömning och LöF och patientnämndens handlingar från 2009 och framåt.(sry om jag post detta på fel ställe)

Han besökte sin läkare 2009 som är överläkare om att om han låg och sov mer än 3-4 timmar på samma sida så fick han ont på den sidan men om han bytt sida så försvan den. Läkaren sa att de var höften som gjorde bortdomningen i benet och att det de onda i fötterna och smal benet kom från diskbråcket, så min farfar börja protestera lite när han sa att bortdomningen i benet kom från höften för han hade aldrig haft ont där.Så läkaren börja prata om att dom skulle göra en höft operation på min farfar när han inte äns hade ont där.vilket dom gjorde även när han kunde vissa för en ortoped att han kunde böja sig framåt och he handflatorna ner i golvet. Om diskbråck gjorde dom inget för dom sa att de skulle inte gå med vinst om dom gjorde en ryggoperation för att de är en sån svår operation, så han fick leva med diskbråcket i ryggen i ca 2 år.

Tills han for till Thailand och besökte ett sjukhus där och pratade med en läkare, som sa att de var en enkel operation pga hur väldigt bra min farfar är i fysisk kondition för en 83 åring och han vart utskriven där ifrån 4 dagar efter operationen.

När han kom till backa till Sverige så kontaktade han LÖF för att evuntelt få någon sorts ersättning av de där onödiga höft operationen och felaktiga bedömningen av läkaren som gjorde så min farfar fick lida i 2 år i onödan.

De är nu de intressanta börjar när han vill ha en kopia på mötet från patient journalen med läkaren 2009 så finns det inget om det konstigt nog som att han aldrig hade varit där, men när patientnämnden kollade så plötsligt fanns det en. Och så var de ändrat lite i den här och var tydligen.
Men innehållet till mötet 2009 hade ändrats till felaktig information så att den onödiga operationen skulle framstå som nödvändig, de hade även ändrat så att de skulle fram stå att min farfar var senil att han hade pratat med fler tal läkare som hade påstått de samma att han var senil, det bytts även namn på ortopeden till något helt annat för de var egentligen läkarens son.

Nu så vill han få ett erkännande från läkaren att han har gjort fel med att ändra patient journalen så han bråkar med LÖF och patientnämnden att dom ska göra en undersökning om det hela och inte bara gå efter vad läkaren har skrivit i patientjournalen utan även bry sig vad patienten säger.
Citera
2012-06-20, 16:17
Medlem
jenny747s avatar
är ni verkligen helt hundra på att dom ändrat journalen?

i programmet cambio cosmic går det inte att ändra efter att det är signerat.
även om det är osignerat går det inte att ändra (bara signera) efter ett par veckor.
att dom då hade kunnat ändra efter flera år känns konstigt.
Citera
2012-06-20, 22:27
Medlem
Hoppa över LÖF och låt en nämd granska detta !!
finns sådan kommer inte på namnet bara ..
LÖF är skit och alla håller alla bakom ryggen så ett tips tro mig bara hoppa över dom för bästa resultat!

Nämden för detta kan göra sitt !

Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in