2012-06-20, 14:22
Medlem
Xenios avatar
Hejsan!
Jag har sökt i forumet och inte hittat något om detta så jag letar nu efter folk som tidigare fått en spricka i armen.
Jag fick för ungefär 2 veckor sen en spricka i "strålbenet" som sitter under armbågen, jag har gips på armen från handleden till axeln ungefär och undrar om någon har erfarenhet om hur lång tid det tar för sprickan att läka ungefär?

Tack på förhand!
Citera
2012-06-20, 14:25
Medlem
Jag är också gipsad från från handleden upp till axeln på grund av en spricka i armbågen

För mig sa läkarna att jag skulle ha gipset i 4 veckor.
Citera
2012-06-20, 14:42
Medlem
Lekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenio
Hejsan!
Jag har sökt i forumet och inte hittat något om detta så jag letar nu efter folk som tidigare fått en spricka i armen.
Jag fick för ungefär 2 veckor sen en spricka i "strålbenet" som sitter under armbågen, jag har gips på armen från handleden till axeln ungefär och undrar om någon har erfarenhet om hur lång tid det tar för sprickan att läka ungefär?

Tack på förhand!

Sa inte din läkare nåt?
Citera
2012-06-20, 15:08
Medlem
Xenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av safarigodis
Jag är också gipsad från från handleden upp till axeln på grund av en spricka i armbågen

För mig sa läkarna att jag skulle ha gipset i 4 veckor.
Min läkare sa 6 veckor :S Varför jag frågar och inte lyssnar på läkaren är för att hon var under lärande och det kändes som extremt lång tid..
Det känns ju som att det är värre med en spricka i armbågen?
Citera
2012-06-20, 15:09
Medlem
Xenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leke
Sa inte din läkare nåt?
Sex veckor men kändes som lång tid
Citera
2012-06-20, 17:41
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
Inom 6 - 8 veckor.
Citera
2012-06-25, 14:25
Medlem
Xenios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverkoktBlomkal
Inom 6 - 8 veckor.
Tar det så läng tid verkligen? :/
Vad är anledningen till att det läker så långsamt?
Citera
2012-06-25, 22:37
Medlem
jag personligen tror att där du brutit armen finns det dålig blodcirkulation därför det läker segt.

jag bröt båtbenet o då sa läkaren att det benet har blodcirkulation därför den inte läker lika snabbt som andra ben. hade gips i 14veckor

så 6-8 veckor stämmer troligtvis om läkaren säger det
Citera
2012-06-25, 22:40
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hade en spricka ovanför handleden som jag aldrig kollade upp eller gipsade o det fanskapet tog ett riktigt bra tag att läka. Läkarna såg sprickan nåt år senare då jag slog av ett par fingrar i en svarv (ja det var chucknyckeln )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in