• 5
  • 6
2012-06-23, 04:10
Medlem
thegoodshepherds avatar
Ahh och ändå envisas folk med att det är bättre om staten bestämmer över dina pengar. Som om det blir skillnad bara för man byter parti....

Sossar, moderater, folkpartister, sd, höger, vänster....alla vill bestämma över ens pengar och alla påstår alltid att just dom är bättre än den andra. Men ingen vill att du själv ska få bestämma, gud nej. Bättre du ger pengarna till oss så gör vi av med dom.
Citera
2012-06-23, 07:42
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shivaya
Ja, jag vill behålla mina pengar. Statlig pensionsförvaltning är trams och slöseri. Dessutom beter dom sig som vilket landsting som helst.
Kan du länka till Landstingen med gratis AW?
Citera
2012-06-23, 09:04
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ni nyliberaler representerar en försvinnande minoritet, för Sverige är ni direkt skadliga. Det känns skönt att veta att stolpskott som du själv får fortsätta att onanera till Friedman på ditt pojkrum medan Sverige går i en socialkonservativ riktning.
Va? Sverige är ett av världens mest socialliberala länder och absolut ingenting pekar på något annat.
Citera
2012-06-23, 09:05
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Ahh och ändå envisas folk med att det är bättre om staten bestämmer över dina pengar. Som om det blir skillnad bara för man byter parti....

Sossar, moderater, folkpartister, sd, höger, vänster....alla vill bestämma över ens pengar och alla påstår alltid att just dom är bättre än den andra. Men ingen vill att du själv ska få bestämma, gud nej. Bättre du ger pengarna till oss så gör vi av med dom.

Mycket konstigt, som om staten kan garantera din försörjning och välfärd trots att man tar dessa pengar många ggr om. Staten tar 100 kr och delar ut 10% till välfärd och har mage att ta ytterligare 10 % som du sedan får tillbaka 1 % av. Lärde sig folk ingenting efter den senaste plundringen av pensionsfonderna?
Citera
2012-06-23, 09:05
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Det finns ingen höger eller vänster i Sverige. Det finns jätte-mega-i absurdum vänster och sedan har vi de rödgröna. Vi är extremt ekonomiskt förtryckta i Sverige om man jämför med omvärlden.
Citera
2012-06-23, 09:13
Medlem
Shivayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Kan du länka till Landstingen med gratis AW?

Jag kan länka ihop dig med landsting som använder våra pengar till helt andra saker än vad dom är avsedda för? Vilket var min poäng.

http://gd.se/ledare/1.4784031-bonus-...-inte-mot-allt
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in