Har sökt runt här på FB och en mindre sväng över google.
De jag är ute efter är lite av en pizza så som i alla amerikanska filmer eller vad man ska säga. En pizza där kanterna är fyllda med ost/korv/osv.
Det enda stället jag hittar sådär på rakarm är Pizza hut, men ja dyrare skitställe får man leta efter. Egentligen är jag inte ute efter en amerikansk pizza, utan mer en ja standard svensson pizza med fyllda kanter. Men ja är de amerikansk pizza så är jag väl inte rädd för att testa de heller.
Så finns de någon pizzeria som sysslar med detta? Helst i Göteborgs området, men vet ni någon annan stad som de finns i hojta till ändå. Planen är att försöka resa runt lite under semestern i sommar så tänkte befinna mig lite här och där.
Vet inte om det erbjuds i gbg, men det finns iaf 2 i Linköping och 1 i Kalmar (minst) som erbjuder dessa fyllda kanter, så det borde absolut finnas i götet.
Vet inte om det erbjuds i gbg, men det finns iaf 2 i Linköping och 1 i Kalmar (minst) som erbjuder dessa fyllda kanter, så det borde absolut finnas i götet.
Här i Västerås kallas de för Rollo-pizzor iallafall, vet inte om det är något officiellt namn för dessa typer utav pizzor! Googla på Rollo Pizza Göteborg så hittar du nog tillslut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!