• 1
  • 2
2012-06-20, 07:08
Medlem
Har sökt runt här på FB och en mindre sväng över google.

De jag är ute efter är lite av en pizza så som i alla amerikanska filmer eller vad man ska säga. En pizza där kanterna är fyllda med ost/korv/osv.

Det enda stället jag hittar sådär på rakarm är Pizza hut, men ja dyrare skitställe får man leta efter. Egentligen är jag inte ute efter en amerikansk pizza, utan mer en ja standard svensson pizza med fyllda kanter. Men ja är de amerikansk pizza så är jag väl inte rädd för att testa de heller.

Så finns de någon pizzeria som sysslar med detta? Helst i Göteborgs området, men vet ni någon annan stad som de finns i hojta till ändå. Planen är att försöka resa runt lite under semestern i sommar så tänkte befinna mig lite här och där.
Citera
2012-06-20, 07:31
Medlem
simme1988s avatar
eftersom pizzerierna gör sina pizzor på beställning so borde det inte vara avancerat att rulla in lite ost i kanten. borde inte bli dyrare heller.

bara att fråga närmsta pizzeria. lycka till

jag gillar också ost i kanten
Citera
2012-06-20, 07:52
Medlem
Som sagt, har du provat beställa detta på random-pizzeria?
Citera
2012-06-20, 08:44
Medlem
negerbarns avatar
Vet inte om det erbjuds i gbg, men det finns iaf 2 i Linköping och 1 i Kalmar (minst) som erbjuder dessa fyllda kanter, så det borde absolut finnas i götet.
Citera
2012-06-20, 09:15
Medlem
Vid Bellevue fanns det i varje fall en pizza tidigare som hade det. Heter/hette neergs typ. Sen att pizzan smakade apa är ju en annan sak.
Citera
2012-06-20, 09:17
Medlem
pizza hut!
Citera
2012-06-20, 09:22
Medlem
janssonkarls avatar
Finns på milano i karlskrona, de flesta pizzerior här dock aldrig testat det själv tror det kostar typ 80-85 kr
Citera
2012-06-20, 09:23
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Vet inte om det erbjuds i gbg, men det finns iaf 2 i Linköping och 1 i Kalmar (minst) som erbjuder dessa fyllda kanter, så det borde absolut finnas i götet.

Vilka i Linköping?
Citera
2012-06-20, 09:30
Medlem
Berralainens avatar
Finns en pizzeria på Friggagatan som eventuellt har det. Jag har inte provat, men jag vill minnas jag läste det på menyn. Vart att kolla upp iaf.
Citera
2012-06-20, 10:12
Medlem
Raaghs avatar
Här i Västerås kallas de för Rollo-pizzor iallafall, vet inte om det är något officiellt namn för dessa typer utav pizzor! Googla på Rollo Pizza Göteborg så hittar du nog tillslut.

Mozarellafyllda kanter är att rekommendera
Citera
2012-06-20, 10:41
Medlem
Det heter Rollopizzor här med. Tror säkert hälften av pizzeriorna i min stad (som tyvärr inte är Göteborg) har möjligheten att få ostkanter.
Citera
2012-06-20, 10:56
Medlem
http://www.pizzakartan.se/017433/Pizzabutik_Capricciosa har pizza med ost i kanten
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in