• 1
  • 2
2005-03-08, 00:08
Medlem
Undrar om någon med deppresion eller liknande har provat medeciner som te.x. seroxat eller paroxetin som ökar halten av serotonin i hjärnan. vill bara veta om ni märkt någon förbättring i psyket eller hur det ligger till?
Citera
2005-03-08, 00:18
Medlem
Porrpojkes avatar
Jag käkar Citalopram o märker en klar förbättring av måendet...ingen ångest o glad o nöjd bara
Citera
2005-03-08, 00:26
Medlem
[quote=lunetic]Undrar om någon med deppresion eller liknande har provat medeciner som te.x. seroxat eller paroxetin som ökar halten av serotonin i hjärnan. vill bara veta om ni märkt någon förbättring i psyket eller hur det ligger till?"

Inte dom 2 sorter som du nämner men Zoloft däremot och ett par andra sorter
som jag glömt namnet på.

Med Zoloft började det bli en förändring på mitt mående efter 1 och en halv
månads användning.
Det var främst från anhöriga som först tyckte att jag var gladare osv.
Själv kände jag mig också gladare och mer hoppfull.

Men på vissa har det ingen effekt alls,tex min polare som har prövat en rad
olika sorter utan att känna sig bättre.
Citera
2005-03-08, 00:32
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunetic
Undrar om någon med deppresion eller liknande har provat medeciner som te.x. seroxat eller paroxetin som ökar halten av serotonin i hjärnan. vill bara veta om ni märkt någon förbättring i psyket eller hur det ligger till?

Paroxetin & Seroxat är samma sak, samma huvudingrediens (paroxetinhydroklorid) .
Ville vara lite viktigpetter, men så du vet iaf .
Citera
2005-03-08, 03:29
Medlem
Kroegahs avatar
Personligen så tror jag inte att man ska hålla på och lura hjärnan men om du vill påskynda återhämtningen av serotonin så kan du ju alltid prova 5-htp tabs.

Receptfritt och funkar väl hyffsat av vad jag har hört. Har en känsla av att antidepressivt inte är någon höjdare att använda speciellt länge, tror att effekten blir som att gå av en E tripp eftersom man antagligen har vänjt sig vid att vara så glad och lycklig när man är normal.

Fast iofs är det här bara saker som jag kom att tänka på för stunden och behöver inte alls stämma, bara vad jag tror. Peace
Citera
2005-03-08, 12:49
Bannlyst
går på citalopram mot panikångest och för humöret och det funkar mycket bra på mig, är i 5:e veckan tror jag... har fått lite återfall i dag och igår men de e nog bara baksmälla på xanoren som man kalasade på i helgen...
Citera
2005-03-08, 13:13
Medlem
5-htp
Citera
2005-03-08, 23:26
Medlem
gick på remeron-s funkade rätt bra men i det stora hela så tyckte jag bieffekterna var fler än fördelarna..men visst man såg saker ljusare mha dom..
Citera
2005-03-09, 01:17
Medlem
khats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunetic

Äh vad ska du med serotonin till när det finns annat smått och gott att peta i sig
Citera
2005-03-09, 01:24
Medlem
tjoffemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khat
Äh vad ska du med serotonin till när det finns annat smått och gott att peta i sig

sprit funkar och det är receptfitt,,,,,,,,,,,,,,,,,
Citera
2005-03-09, 01:26
Medlem
tjoffemans avatar
Seratonin ökar bara risken för ep-anfall
Citera
2005-03-09, 01:27
Medlem
khats avatar
hehe jaa du och grynet finns , även det receptfritt
Citera