2012-06-19, 16:17
Medlem
Tjollepelles avatar
Har precis köpt ny dator, köpte med en SSD som har jag installerat OS på. Har kopplat in min gamla HDD, och vill helst ha kvar den som den är. Alltså utan att ta bort allt på den, men det strular med "priviliges" och sådant när jag vill accessa den, och det verkar inte som att jag kan köra program från den (har inte testat). Vill hur som helst att den blir som vilken HDD som helst, att jag kan installera program på den etc.

Kan jag på något sätt ta bort XP på den och integrera den med win 7 utan att tappa alla filer/program på den?
Citera
2012-06-19, 16:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Du får tar över rättigheterna, se denna länk -> http://www.blogsdna.com/2159/how-to-...-windows-7.htm
Citera
2012-06-19, 16:28
Medlem
NUKEWARs avatar
Först och främst måste du komma in i disken så du kan flytta över alla gamla filer och dokument.
Efter detta är det bara att högerklicka på disken i "Den här datorn" och välja formatera. Kör på inställningarna som redan finns inmatade och formatera.
Citera
2012-06-19, 16:32
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUKEWAR
Först och främst måste du komma in i disken så du kan flytta över alla gamla filer och dokument.
Efter detta är det bara att högerklicka på disken i "Den här datorn" och välja formatera. Kör på inställningarna som redan finns inmatade och formatera.

Det är ju precis det han inte vill göra.

Jag skulle tro att sättet windows är uppbyggt på gör att man inte kan köra redan installerade program från den disken, men följer man instruktionerna i länken som CyrusGNetWork postade så kan man använda alla filer samt installera och köra program på disken.
Citera
2012-06-19, 16:40
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är ju precis det han inte vill göra.

Jag skulle tro att sättet windows är uppbyggt på gör att man inte kan köra redan installerade program från den disken, men följer man instruktionerna i länken som CyrusGNetWork postade så kan man använda alla filer samt installera och köra program på disken.
Programmen bryr jag mig inte om direkt, dom kan ligga kvar eller så kan jag ta bort dom. Det jag vill kunna är att ha "fulla rättigheter" till alla filer, alltså bilder och filmer och text etc. Och att jag ska kunna installera nya, vill ha att alla installationer by default lägger sig på den.
Citera
2012-06-19, 16:50
Medlem
NUKEWARs avatar
Kvittar, har han bara fått över sina filer som han vill ha tag på så är det alltid bättre att formatera om disken än att de ligger kvar gamla systemfiler och annat skräp.
Citera
2012-06-19, 20:15
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NUKEWAR
Kvittar, har han bara fått över sina filer som han vill ha tag på så är det alltid bättre att formatera om disken än att de ligger kvar gamla systemfiler och annat skräp.
Tar ju sinnessjukt lång tid att föra över 500 gig till extern, dessutom ger den mig konstiga "errors" som jag måste trycka yes på och som inte går att kryssa i "säg yes till alla" på. Vilket innebär att jag måste sitta vid datorn under hela överföringsprocessen..
Citera
2012-06-19, 20:29
Medlem
TorrentLovers avatar
Ta över rättigheterna, sedan borde problemet vara löst. CyrusGNetWork länkade till en utmärkt guide, följ den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in