2012-06-19, 15:21
Medlem
mrmopsys avatar
Utan att gå in i detalj på mina egna åsikter om Zlatan och svensk fotboll så kan vi väl nöja oss med att jag inte är speciellt intresserad. Hur det sedan kommer sig att vuxna svenska karlar och i synnerhet journalister verkar bli som barn på julafton så fort Zlatan nämns och tror att även resten av sveriges befolkning delar detta intresse kan jag inte förstå.

Det som utspelar sig på alla svenska nyhetssajter (Avpixlat undantaget) och tidningar där det i stort sett skrivs om Zlatan varje dag får mig att må illa. Jag kan ju välja att inte köpa tidningar och inte gå in på vissa sajter men ibland vill man kanske kolla lite andra sportnyheter och då slippa se Zlatans stora snok...

Så till min fråga. Finns det möjlighet att sätta något filter på sitt internet där alla artiklar och bilder på Zlatan filtreras bort så man slipper se skiten?
Läste någon gång om ett portal man kunde surfa igenom och bara få se "goda" nyheter, kan man göra likadant med sitt eget internet och få en Zlatan-fri zon?
Citera
2012-06-19, 15:26
Bannlyst
Bra initiativ till tråd. Tror tyvärr inte att det går. Jag är också superless på hela landslaget och speciellt honom. Skulle gärna slippa höra om honom på ett par månader i alla fall tills den värsta besvikelsen har lagt sig.
Citera
2012-06-19, 15:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Märker man av skiten så mycket? Jag ogillar aktivt fotboll på proffs- eller landslagsnivå men bortsett från att de envisas med att rapportera om fotboll på nyheterna (trots att det finns nyhetsprogram specifikt för sport) så ser jag inget om varken fotboll eller zlatan i min vardag.

Sluta leta efter fotbollsnyheter är väl det enklaste antar jag?
Citera
2012-06-19, 15:39
Medlem
Laserturkens avatar
Ja det går. Ena är att man skriver en enkel plugin till Firefox som ändrar orden Zlatan Ibrahimovic till något helt annat. Har själv skrivit en sådan plugin för andra ändamål än Zlatan. Fast det kanske inte var det du tänkte på? Du vill inte ens kunna gå in på sidan? Det är ganska enkelt det med men orkar inte dra det just nu.
Citera
2012-06-19, 15:43
Medlem
mrmopsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Märker man av skiten så mycket? Jag ogillar aktivt fotboll på proffs- eller landslagsnivå men bortsett från att de envisas med att rapportera om fotboll på nyheterna (trots att det finns nyhetsprogram specifikt för sport) så ser jag inget om varken fotboll eller zlatan i min vardag.

Sluta leta efter fotbollsnyheter är väl det enklaste antar jag?

Letar absolut inte fotbollsnyheter men det finns ju andra sporter man vill läsa om. Ibland tycker jag det känns omöjligt det jag vill läsa om bland allt om Zlatan.

Helst skulle jag vilja ha Zlatan-filter på sporten på TV'n också men det är väl bara en dröm...
Citera
2012-06-19, 15:45
Medlem
mrmopsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laserturken
Ja det går. Ena är att man skriver en enkel plugin till Firefox som ändrar orden Zlatan Ibrahimovic till något helt annat. Har själv skrivit en sådan plugin för andra ändamål än Zlatan. Fast det kanske inte var det du tänkte på? Du vill inte ens kunna gå in på sidan? Det är ganska enkelt det med men orkar inte dra det just nu.

Tackar, det kan vara ett alternativ, funkar detta bara i Firefox eller även Explorer?

Vill ju dock kunna gå in på sidorna då en del har annat av intresse jag vill läsa. Det är ju dock helst alla artiklar om Zlatan som ska döljas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in