2012-06-19, 12:51
Medlem
Utanför Warfingersväg står 4 piketbussar och är fullt bepansrade.

Dom ville in i min lokal för att "titta ut", och på förfrågan vad det gällde ville de såklart inte svara.
Är det någon som har mer klarhet i vad som pågår där ute?

Någon nämnde inbrott, men finns inget av värde att slå till mot där som drar 4 piketbussar?
Möjligen i samband med Svensk bevakningstjänst som ligger runt hörnet, men ytterst tveksamt?

ADMIN: Bättre tråd nu?
Citera
2012-06-19, 12:58
Medlem
KallePaHedens avatar
Om du frågade vad det gällde och de inte ville svara så hade jag sagt nej till att låna ut min lokal med motiveringen att det kan vara galna snubbar med skjutvapen som du inte vill bli inblandad i eller få kulhål in i din lokal.

Ska din lokal dras in i det så är ju det minsta att du får veta vad fan det gäller tycker man ju....
Citera
2012-06-19, 13:06
Medlem
Jag ansåg det också, och frågade även om jag hade ett val i det hela eller om det var ett
"Släpp in oss eller vi hämtar tillstånd"...

Men jag hade valet, så jag nekade.
Citera
2012-06-19, 13:08
Medlem
JamalKamals avatar
Kan det ha något att göra med den handgranaten de hittade?

http://www.svd.se/nyheter/stockholm/...lm_7288777.svd
Citera
2012-06-19, 13:24
Medlem
Jag tänkte också på det, men enligt kartan är det över 4km mellan punkterna.

Och dom vill "spana" ut genom fönstret från min lokal ... Det känns orimligt, tyvärr.
Nu har dom kontaktat min VD för beslut i ärendet, men han gick på mitt spår.
Citera
2012-06-19, 13:57
Medlem
Skall tydligen komma en "internationell protestliga" och protestera mot G4S-kontoret som ligger på Warfvinges väg. Detta pga G4S agerande vid någon demonstration eller liknande i London nyligen.

Detta enligt en av poliserna som står nere på gatan.
Citera
2012-06-19, 14:04
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denaxe
Skall tydligen komma en "internationell protestliga" och protestera mot G4S-kontoret som ligger på Warfvinges väg. Detta pga G4S agerande vid någon demonstration eller liknande i London nyligen.

Ligan är denna: https://www.flashback.org/t1897031
Citera
2012-06-19, 14:26
Medlem
Millan0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denaxe

Stämmer. Jobbar i samma byggnad som G4S och vi har fått information om demonstrationen.
Misstänker att det är samma som http://www.fib.se/hem/item/1517-19-6...ration-mot-g4s
Citera
2012-06-19, 14:43
Medlem
Dom hade gärna fått informera oss om det när dom frågar, speciellt när dom berättat för andra?

Tacksam för de svar som kommit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in