2012-06-19, 00:24
Medlem
stroh80s avatar
citat: "Adidas syns ha trampat på en öm tå och är rejält i het luften just nu.De anklagas för rasism och för att försöka bagatellisera slaveriet! Anledningen?

Jo det är nämligen så att de skapat ett par "sneakers" med tillhörande "bojor" att fästa runt anklarna. Vilket fått det politiskt korrekta USA att slå bakut och kläd jätten är nu under attack från "medborgarrätts" grupper som menar att bojorna för tankarna till de bojor som bars av svarta...... "
från detta blogg inlägg:
http://www.alternativaverkligheter.com/2012/06/slaveri-sneakers.html

Ha ha ja herregud vilka smaklöst fula pjux. hur fan tänkte dom här?? men adidas har ju gamla nazi rötter så man kanske inte borde bli förvånad?
Citera
2012-06-19, 00:32
Medlem
Haha egentligen ganska balla sneakears! Hade gärna köpt ett par
Ganska typiskt att PKiterna slår bakut dock
Citera
2012-06-19, 01:14
Bannlyst
Att de bara orkar. Glassar (nogger, lakritspuck), skor och t om vitt papper var det en pk-kvinna i England lyckades få till att vara rasistiskt. Känns som att allt är rasism idag.
Citera
2012-06-19, 03:16
Medlem
Bohlingers avatar
Otroligt löjligt, speciellt när det ställs i relation till hur marginell den slavhandel som kritikerna åperopar har varit jämfört med slaveri globalt. Undrar för övrigt om dessa "antirasistiska" kritiker vet vilka de låter som? De socialkonservativa som de så gärna kallar rasister när argumenten tar slut i debatt.
Citera
2012-06-19, 05:12
Medlem
Fyfan ... hur jag ÄLSKAR den politiska korrektheten!

Den har gett mig många, MÅNGA goda skratt genom åren.

Mvh Ron
Citera
2012-06-19, 10:03
Medlem
Fjodorovs avatar
Går det att köpa dem i butik? Eller måste de beställas, jag vet i varje fall vad jag ska klä ut mig till på nästa maskerad.
Citera
2012-06-19, 10:20
Medlem
johannes Xs avatar
bara svarta som har haft bojor någonsin? Iofs har väl snart alla svarta män oranga jumpsuits i Usa
Citera
2012-06-19, 10:50
Medlem
epost72s avatar
Källa
Bild
Här är skomodellen som kritiserades hårt innan den ens släppts i butik.
Efter 2 000 kommentarer på Facebook gav Adidas vika och drar tillbaka skorna.
Kritiken gäller de "fotbojor" som sitter fast i sneakersen - och som kan föra tankarna till slavhandel.
"Den som bär de här säger öppet att de är en slav", skriver en Facebookanvändare.
Storm i ett vattenglas skulle jag säga.
Men på sätt och vis lyckad gratis marknadsföring.
Citera
2012-06-19, 11:49
Medlem
ShogunAssasins avatar
OT och trams raderat, skärpning!

Köpråd och klädförslag => Mode och livsstil
/Mod.
Citera
2012-06-19, 11:56
Medlem
stroh80s avatar
dom har alltså dragit in dojorna från marknaden nu eller släpptes de överhuvud taget? trisst! hade sett fram emot att se färjestads supportrar i dessa ha ha va ju deras färger.

finns inget uttalande från adidas att hitta på deras "world news sida" http://news.adidas.com/GLOBAL
Senast redigerad av stroh80 2012-06-19 kl. 12:03.
Citera
2012-06-19, 12:07
Medlem
Leoplurodons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroh80
citat: "Adidas syns ha trampat på en öm tå och är rejält i het luften just nu.De anklagas för rasism och för att försöka bagatellisera slaveriet! Anledningen?

Jo det är nämligen så att de skapat ett par "sneakers" med tillhörande "bojor" att fästa runt anklarna. Vilket fått det politiskt korrekta USA att slå bakut och kläd jätten är nu under attack från "medborgarrätts" grupper som menar att bojorna för tankarna till de bojor som bars av svarta...... "
från detta blogg inlägg:

Ha ha ja herregud vilka smaklöst fula pjux. hur fan tänkte dom här?? men adidas har ju gamla nazi rötter så man kanske inte borde bli förvånad?

Tror det va nån fashion-nisse som ville provocera och fick lite för fria tyglar och nån ledning lär bara sneglat på skiten och sagt kör, dom sprutar ju ut skor i alla sorters former färger osv.

Off topic så vill jag tacka för "källan" som gav mej lite utav en nostalgitripp tillbaka till geocities(?)tiden då alla gjorde skitfula hemsidor med snurrande .gif dödskallar, brasor och dylikt skit osv. Tack :>
Citera
2012-06-19, 12:10
Medlem
Knowladges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroh80

från detta blogg inlägg:

Om man finner rasism i allt man ser så lider man av komplex. Garanterat! Dessa människor känner sig lägre än andra och tar därför också illa upp vid allt som sägs och görs, för annars bryr sig ingen om dem och deras tråkiga liv, fylld med negativetet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in