2012-06-18, 22:43
Medlem
Tjena!

Som rubriken lyder, försöker byter glödlampan till positionslyktan. Hur gör man ? hittar ingenting, tydligen ligger allt bakom mattan. Ska man behöva lämna in den på verkstad? Det bör man inte göra för en jävla glödlampa :S
Citera
2012-06-18, 22:50
Bannlyst
Utgår från att du menar den lampa som även brukar kallas "dimljus".

Faktiskt ingen erfarenhet av just audi, men på många bilar kan man komma åt baksidan av lampan underifrån.

Går dock inte detta har jag lyckats byta en lampa genom att föra in handen genom en glipa i hjulhuset och treva mig fram till lampan. Detta kostade dock i blod då jag skar upp armarna på den vassa plasten och såg ut som ett emo.

Ta bort plastbiten som sitter under framkjolen annars?

Liten länk som kanske hjälper: http://www.zatzy.com/teknik/121001-b...a-audi-a4.html
Citera
2012-06-18, 22:59
Medlem
Fuzzs avatar
Vilken lampa menar du?
Om det är positionsljuset fram du menar är det ju bara att på höger sida lyfta bort locket över röret som går till fronten (bara att dra rakt upp) sedan röret (även det bara att dra rakt upp på luftburken och lirka bort i fronten) sedan är det ganska lätt att byta. Dock kan man behöva slita lite i sladdarna till lampan för att få ut den. Vänster är det det ju även relativt gott om plats.

Om det är dimljuset du menar tas det under bilen.
Citera
2012-06-18, 23:13
Medlem
i mitt fall gäller det bakpartiet, finns ingenting där som man kan öppna eller liknande som det brukar vara.
Citera
2012-06-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CAAC
i mitt fall gäller det bakpartiet, finns ingenting där som man kan öppna eller liknande som det brukar vara.

Det finns ett lock i plastlisten i bagagerummet i höjd med baklampan. Öppna detta. I hålet finns en skruv stjärna. Skruva ut den, se till så att den inte ramlar ned... Nu ska lampan sitta löst. Fortfarande sitter det två små bolliknande pinnar på lampan, på den sidan som är åt bakdörren. Lampan måste därför lirkas, dras rakt ut åt höger så att pinnarna släpper. dra nu lampan bakåt... Akta lacken.
Citera
2012-06-18, 23:57
Medlem
klinger75s avatar
sök på youtube det finns flera som filmat hur det går till att byta förhoopningsvis finns din modell där .

denna vidio borde hjälp http://www.youtube.com/watch?v=RvF6PIjXzzA
Senast redigerad av klinger75 2012-06-19 kl. 00:03.
Citera
2012-06-19, 18:21
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Läs instruktionsboken, där brukar det stå hur man byter glödlampor.
Citera
2012-06-19, 21:38
Medlem
Tack så hemskt mycket för era svar. Har checkat instruktionsboken, och där fanns inget!
Citera
2012-06-20, 22:08
Medlem
Läs vad MiffoDude skrev.. Där står exaxt hur du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in