2012-06-18, 19:15
Medlem
Hej!

Googlade runt lite efter mustard foam och hittade mest bilder. Sen tänkte jag att tekniken säkert är samma på att göra alla typer av skum. Bör man köpa vispgrädde och bara vispa eller är det något mer man borde göra?
Citera
2012-06-18, 19:42
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosMotoooo
Hej!

Googlade runt lite efter mustard foam och hittade mest bilder. Sen tänkte jag att tekniken säkert är samma på att göra alla typer av skum. Bör man köpa vispgrädde och bara vispa eller är det något mer man borde göra?

Beror på vad för skum du är ute efter, om du vill ha ett lättare skum så kan du testa med t.ex lecitin som bindemedel, från såkallade texturas
Citera
2012-06-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Beror på vad för skum du är ute efter, om du vill ha ett lättare skum så kan du testa med t.ex lecitin som bindemedel, från såkallade texturas

Lecitin är vad som stod på ett recept men jag har inte sett det nånstans :S. Lätt att köpa och håller länge? Färskvara eller? Kommer mest laga till mig själv så brukar undvika att köpa märkliga saker i större förpackningar.
Citera
2012-06-18, 20:08
Medlem
Harkeleights avatar
Citat:
Lecitin är vad som stod på ett recept men jag har inte sett det nånstans :S. Lätt att köpa och håller länge? Färskvara eller? Kommer mest laga till mig själv så brukar undvika att köpa märkliga saker i större förpackningar.

Det är texturas-saker, torrt pulver

Kan vara lite knepigt att köpa
Citera
2012-06-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harkeleight
Det är texturas-saker, torrt pulver

Kan vara lite knepigt att köpa

Du vet inte nånstans i gbg då? Det finns inget annat tips då som funkar någorlunda?
Citera
2012-06-18, 22:10
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Du vet inte nånstans i gbg då? Det finns inget annat tips då som funkar någorlunda?

Kika i hälsokostaffärer, där borde det finnas.
Citera
2012-06-18, 22:53
Medlem
Nemjungs avatar
Textura/Sosa produkter tro jag du lättas beställer från internet. Har inte sett en affär i gbg med de produkterna. Då de endast oftast används i restaurangkök.
Citera
2012-06-19, 00:10
Medlem
Googlade textura utan att lyckas.
Citera
2012-06-19, 07:05
Medlem
mernilios avatar
...
Senast redigerad av mernilio 2012-06-19 kl. 07:21.
Citera
2012-06-21, 11:11
Medlem
http://www.wgs.se/sortiment/grupp.php?sid=44 here you go man. Sjukt svårt att inte hitta något man inte behöver när man tittar runt på deras websida. Kan även tipsa dig om http://extremefood.se/ om du söker annat skojigt till din matlagning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in