2012-06-17, 23:45
Medlem
AlternativeGirls avatar
Hejsan, nu är det så här att jag sitter i en liten kris här under sommaren. Ekonomiskt, såklart.
Har absolut inga pengar alls, men saker jag skulle behöva betala.

Jag funderar då på det här med Snabblån/Sms-lån.
Jag vet att det är ett jävla dumt steg att ta, men jag är desperat. Så inga kommentarer om det tack..

Iaf, jag är student så hade tänkt att låna pengar tills i början på september (eftersom första studiebidraget kommer den 25 augusti). Men de sidor jag kollat på har att man måste betala tillbaka varje månad om man ska låna i 90 dagar, något som alltså inte fungerar för mig.

Någon som vet någon sida som fungerar utan att man behöver betala tillbaka varje månad, utan faktiskt kan vänta 90 dagar?

Student, så har ingen fast inkomst jag deklarerar eller så.
Citera
2012-06-18, 00:01
Medlem
antagonistens avatar
Hur pass stora summor handlar det om? Det borde väl gå att få till något slags lån med låg månadsbetalning. Det är väl alla kreditgivares våta dröm att ha kunder som inte amorterar någonting på sina lån...? Jag skulle dock avråda dig från att ta lån då du antagligen inte har någon utstakad plan för hur du ska hantera din ekonomi i framtiden.

Säg att du tar ett lån på 20K för att klara dig över sommaren - hur hade du tänkt betala tillbaka denna lånade summa? De som beviljar lån till folk utan arbete och inkomst tar ofta ganska bra betalt för det och dina avbetalningar kommer att ätas upp av räntekostnader om du nu inte har någon briljant idé för hur du ska kunna pynta av hela lånet inom loppet av ett par månader.
Citera
2012-06-18, 00:08
Medlem
AlternativeGirls avatar
Väldigt små summor. Har en familj som inte kan ställa upp alls ekonomiskt, och inte vänner heller.
Så ja bara 2000 kronor skulle jag klara av att betala det som måste på.
Citera
2012-06-18, 00:12
Medlem
antagonistens avatar
Hur kan du klara dig till den 25:e augusti på enbart 2,000kr? Det blir väl ett snitt på runt 30kr om dagen...Jag googlade förresten lite snabbt på SMS-lån och första träffen ledde mig till Folkia.
"Behandlar lån även på helger, Lån på upp till 10000, Återbetalningstid på upp till 90 dagar"
Citera
2012-06-18, 00:18
Medlem
sucuks avatar
Om det bara gäller 2000 kronor så måste det vara bättre att leta pantburkar än att belåna sig till skyhög ränta. Kan inte ta särskilt många dagar nu när panten dessutom är dubblad på de flesta burkar.
Citera
2012-06-18, 00:34
Medlem
AlternativeGirls avatar
Jag bor gratis hos min mamma och äter gratis där.
Men har en sak som måste betalas nu ganska så snart, och det vill hon inte bidra till. Eller har helt enkelt inte råd att lägga ut 2000 på en gång rättare sagt.

Folkia verkar också tyvärr vara att man delbetalar i 3 månader, inte att man kan vänta 3 månader med att betala.
Alla sidor verkar vara så -.-

Verkar jävligt kört det här alltså. Det finns bara delbetalningar -.-
Citera
2012-06-18, 00:35
Medlem
OverkoktBlomkals avatar
  1. Gör sen anmälan till en sommarkurs, som du sedan söker studiemedel för.
  2. Sälj ägodelar.
  3. Sälj din kropp.
Citera
2012-06-18, 00:38
Medlem
AlternativeGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverkoktBlomkal
  1. Gör sen anmälan till en sommarkurs, som du sedan söker studiemedel för.
  2. Sälj ägodelar.
  3. Sälj din kropp.

Har inte högskolebehörighet.
Har inga ägodelar förutom lite kläder och datorn just nu.
Har en (fattig dessvärre) pojkvän som inte skulle föredra det.
Citera
2012-06-18, 01:01
Medlem
Roxanas avatar
Jobbig sits.

Om du har lust och möjlighet kan du kanske vara djurvakt över sommaren? På Blocket finns massor av annoser om folk som behöver hund- /kattvakt.

Finns det inte ens nån simpel komvuxkurs du kan hoppa på?
Citera
2012-06-18, 01:24
Medlem
klinger75s avatar
Kan du inte få in några pengar ?

när jag var i tonåren/sommarlov så drog jag in pengar på massor med grejer

-Trädgårdsarbete
-barnpassning
- målnings arbeten
- Kurs ledare
- Försäljning (dörr till dörr ) av diverse saker
-Reklamutdelning
Citera
2012-07-15, 10:29
Medlem
Har du fått hjälp än?
Kolla in http://smslånnu.se/ för listor på långivare, där finns nog nån som kan hjälpa dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in