Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-11, 22:49
  #37
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havande123
Tjena vilken MSM produkt kör du på?

Kan du länka i PM kanske? Mvh


Det var ett bra tag sedan jag senast tog MSM men jag skickade efter det från UK genom Amazon.
I Sverige säljs det enbart i hälsokostbutiker som destillerat vatten eller i pulverform.
Citera
2018-08-11, 22:51
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det var ett bra tag sedan jag senast tog MSM men jag skickade efter det från UK genom Amazon.
I Sverige säljs det enbart i hälsokostbutiker som destillerat vatten eller i pulverform.


Okej, på ditt inlägg från 2015 var det ju som om du varit i helvetet och kommit tillbaka till himlen.
Varför slutade du?

Jag ska kolla upp det, tack!
Citera
2018-08-12, 08:26
  #39
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havande123
Okej, på ditt inlägg från 2015 var det ju som om du varit i helvetet och kommit tillbaka till himlen.
Varför slutade du?

Jag ska kolla upp det, tack!


Hej.
Gissar på att jag alltsedan ungdomen har lidit av en ökande benskörhet eftersom högerbenet ibland har somnat när jag legat och sovit.

Våren -16 föll jag över en isfläck och bröt högerbenet ordentligt vilket resulterade i 8 månaders sjukskrivning, så då knaprade jag morfin istället. Jag har inte känt på länge för att ta MSM igen men det är absolut nyttigt för att kunna bygga upp ben och brosk i skelettet som inte kosten kan tillföra.
Citera
2018-11-14, 15:44
  #40
Medlem
Kände mig trött, gammal, sliten och svullen i magen.
Kollega sa: MSM

Köpte hem.
Började i dag med ett krm.

https://www.apotea.se/msm-lignisul-pulver-500-g
Citera
2018-11-16, 12:55
  #41
Medlem
Tre dagar. Magsvullnaden har gått ned.
Citera
2018-11-19, 17:51
  #42
Avstängd
F.Hansens avatar
Jobbade i en kosttillskottbutik för 2 år sen och sa till min chef att när vanliga matbutiker börjar sälja proteinpulver så är det kört.

Det är idag en realitet att många vanliga matbutiker säljer proteinpulver och andra kosttilsskott. Dock har de inte fattat att skiten de säljer (proteinet) är lågprismärken som erfaret folk ratar.

Dock hittade jag idag en produkt som jag blev mycket intresserad av på Ica Maxi. Har inte sett att de haft den förut. Det är MSM från Cocovi.

Som träningsfantast och bindvävsfanatiker så är jag väldigt intresserad av att se vad den här kan ge. Har testat säkert 90% av alla kosttillskott som styrketränande tar.

Återkommer senare med mer info om hur jag upplevt det hela. Har inga kända sjukdomar eller problem med kroppen.
Citera
2018-11-24, 15:35
  #43
Medlem
Jag fick en burk med sådana här tabletter när jag köpte B/C/D-vitamin på hälsokost. C-vitaminen är ju bra för immunförsvaret, när jag började med B-vitaminen kände jag fick ett bättre fysiskt allmäntillstånd. D-vitmaninen äter jag för att jag inte står ut med mörkret under aktuell årstid, oklart om den gör att jag känner mig bättre faktiskt. (Jag HATAR november i Sverige så till den milda grad att jag nog bör flytta utomlands permanent)

Så till denna MSM. Jag har inga ledbesvär, inget påtagligt håravfall. Torr hy har jag visserligen lite till och från. Men är det värt för mig att börja med de här MSM-tabletterna? Vad kan de bidra med egentligen, om man nu inte har ledvärk, håravfall etc. som det står på burken att det ska bota...
Citera
2019-01-22, 14:27
  #44
Medlem
LeifiBlumeruss avatar
Jag har haft eksem i ett år på flertalet ställen över kroppen. Fått utskrivet kortison och vilket varit väldigt effektivt men eksemen har kommit tillbaka båda gångerna jag börjat fasa ut kortisonet.
Läkaren kunde erbjuda (kortison?)tabletter om det inte fungerade men sa att det var rena giftet.

Så jag beslöt att testa MSM. Har gått på 4g/dag nu i snart två veckor samt senaste dagarna smort med kräm jag blandat i MSM i. Eksemen har gradvis försvunnit och nu är det mestandels bara rodnad.
En klar fördel är att man kan fortsätta med MSM även efter att eksemen är borta.

Så fungerar inte kortisonsalva för er med eksem så testa MSM före ni går på de där tabletterna.
Citera
2019-01-23, 22:32
  #45
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifiBlumerus

Så jag beslöt att testa MSM. Har gått på 4g/dag nu i snart två veckor samt senaste dagarna smort med kräm jag blandat i MSM i. Eksemen har gradvis försvunnit och nu är det mestandels bara rodnad.
En klar fördel är att man kan fortsätta med MSM även efter att eksemen är borta.
Eksem kan gå i skov så två veckor är en kort period för att säga att du botad av just msm.
Kör 3-4 månader och se om du slipper eksem och gör sedan uppehåll tre månader och se om det kommer tillbaka eller ej.
Kommer det tillbaka måste msm funka nästa gång oxå som du börjar om med msm.

MSM ska tillföra svavel.
Jag käkar 3-5 gula lökar per dag och en klyfta vitlök så jag får nog i mig mer svavel än de flesta.
Citera
2019-02-15, 17:43
  #46
Medlem
Är kosttillskottet MSM bra?

Är kosttillskottet MSM bra för hälsan?

Ni erfarna... vad fick ni för effekt? var effekten bestående eller avtog den efter avslutad behandling?

Thank joooo!
Citera
2019-02-15, 17:55
  #47
Medlem
Aakkes avatar
Vill du förklara vad msm e, vad det ska vara bra för
Citera
2019-02-15, 18:29
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Vill du förklara vad msm e, vad det ska vara bra för
Här har ni lite o läsa... https://www.greatlife.se/msm-organiskt-svavel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback