2018-08-11, 22:49
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havande123
Tjena vilken MSM produkt kr du p?

Kan du lnka i PM kanske? Mvh

Det var ett bra tag sedan jag senast tog MSM men jag skickade efter det frn UK genom Amazon.
I Sverige sljs det enbart i hlsokostbutiker som destillerat vatten eller i pulverform.
Citera
2018-08-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det var ett bra tag sedan jag senast tog MSM men jag skickade efter det frn UK genom Amazon.
I Sverige sljs det enbart i hlsokostbutiker som destillerat vatten eller i pulverform.

Okej, p ditt inlgg frn 2015 var det ju som om du varit i helvetet och kommit tillbaka till himlen.
Varfr slutade du?

Jag ska kolla upp det, tack!
Citera
2018-08-12, 08:26
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havande123
Okej, p ditt inlgg frn 2015 var det ju som om du varit i helvetet och kommit tillbaka till himlen.
Varfr slutade du?

Jag ska kolla upp det, tack!

Hej.
Gissar p att jag alltsedan ungdomen har lidit av en kande benskrhet eftersom hgerbenet ibland har somnat nr jag legat och sovit.

Vren -16 fll jag ver en isflck och brt hgerbenet ordentligt vilket resulterade i 8 mnaders sjukskrivning, s d knaprade jag morfin istllet. Jag har inte knt p lnge fr att ta MSM igen men det r absolut nyttigt fr att kunna bygga upp ben och brosk i skelettet som inte kosten kan tillfra.
Citera
2018-11-14, 15:44
Medlem
Knde mig trtt, gammal, sliten och svullen i magen.
Kollega sa: MSM

Kpte hem.
Brjade i dag med ett krm.

https://www.apotea.se/msm-lignisul-pulver-500-g
Citera
2018-11-16, 12:55
Medlem
Tre dagar. Magsvullnaden har gtt ned.
Citera
2018-11-19, 17:51
Medlem
F.Hansens avatar
Jobbade i en kosttillskottbutik fr 2 r sen och sa till min chef att nr vanliga matbutiker brjar slja proteinpulver s r det krt.

Det r idag en realitet att mnga vanliga matbutiker sljer proteinpulver och andra kosttilsskott. Dock har de inte fattat att skiten de sljer (proteinet) r lgprismrken som erfaret folk ratar.

Dock hittade jag idag en produkt som jag blev mycket intresserad av p Ica Maxi. Har inte sett att de haft den frut. Det r MSM frn Cocovi.

Som trningsfantast och bindvvsfanatiker s r jag vldigt intresserad av att se vad den hr kan ge. Har testat skert 90% av alla kosttillskott som styrketrnande tar.

terkommer senare med mer info om hur jag upplevt det hela. Har inga knda sjukdomar eller problem med kroppen.
Citera
2018-11-24, 15:35
Medlem
Jag fick en burk med sdana hr tabletter nr jag kpte B/C/D-vitamin p hlsokost. C-vitaminen r ju bra fr immunfrsvaret, nr jag brjade med B-vitaminen knde jag fick ett bttre fysiskt allmntillstnd. D-vitmaninen ter jag fr att jag inte str ut med mrkret under aktuell rstid, oklart om den gr att jag knner mig bttre faktiskt. (Jag HATAR november i Sverige s till den milda grad att jag nog br flytta utomlands permanent)

S till denna MSM. Jag har inga ledbesvr, inget ptagligt hravfall. Torr hy har jag visserligen lite till och frn. Men r det vrt fr mig att brja med de hr MSM-tabletterna? Vad kan de bidra med egentligen, om man nu inte har ledvrk, hravfall etc. som det str p burken att det ska bota...
Citera
2019-01-22, 14:27
Medlem
LeifiBlumeruss avatar
Jag har haft eksem i ett r p flertalet stllen ver kroppen. Ftt utskrivet kortison och vilket varit vldigt effektivt men eksemen har kommit tillbaka bda gngerna jag brjat fasa ut kortisonet.
Lkaren kunde erbjuda (kortison?)tabletter om det inte fungerade men sa att det var rena giftet.

S jag beslt att testa MSM. Har gtt p 4g/dag nu i snart tv veckor samt senaste dagarna smort med krm jag blandat i MSM i. Eksemen har gradvis frsvunnit och nu r det mestandels bara rodnad.
En klar frdel r att man kan fortstta med MSM ven efter att eksemen r borta.

S fungerar inte kortisonsalva fr er med eksem s testa MSM fre ni gr p de dr tabletterna.
Citera
2019-01-23, 22:32
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifiBlumerus

S jag beslt att testa MSM. Har gtt p 4g/dag nu i snart tv veckor samt senaste dagarna smort med krm jag blandat i MSM i. Eksemen har gradvis frsvunnit och nu r det mestandels bara rodnad.
En klar frdel r att man kan fortstta med MSM ven efter att eksemen r borta.
Eksem kan g i skov s tv veckor r en kort period fr att sga att du botad av just msm.
Kr 3-4 mnader och se om du slipper eksem och gr sedan uppehll tre mnader och se om det kommer tillbaka eller ej.
Kommer det tillbaka mste msm funka nsta gng ox som du brjar om med msm.

MSM ska tillfra svavel.
Jag kkar 3-5 gula lkar per dag och en klyfta vitlk s jag fr nog i mig mer svavel n de flesta.
Citera
2019-02-15, 17:43
Medlem
r kosttillskottet MSM bra?

r kosttillskottet MSM bra fr hlsan?

Ni erfarna... vad fick ni fr effekt? var effekten bestende eller avtog den efter avslutad behandling?

Thank joooo!
Citera
2019-02-15, 17:55
Medlem
Aakkes avatar
Vill du frklara vad msm e, vad det ska vara bra fr
Citera
2019-02-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Vill du frklara vad msm e, vad det ska vara bra fr