• 1
  • 2
2012-06-17, 20:06
Medlem
Allt börja med att min telefon börja krångla (Galaxy Nexus v4.0.1) efter att jag haft den i 2
nästan 3 månader vägrade den att ladda batteriet när den var påslagen osv.. och datorn bara gav mig fel meddelande när jag koppla in den där. Så jag tog den till elgigantens service ställe och
där gick vi igenom vad som va fel och han konstatera att det var fel och hans sa inte så
mycket mer än att han skulle ta och skicka in den till en verkstad som skulle reparera den,
jag tänkte inte så mycket på det sen föränn nyss 2 veckor efter jag lämna in den, ringde dom
och berätta att garantin inte täcker alla kostnader för att jag har vart "vårdslös" med den
för det hamnat damm i uttaget på telefonen eller nåt sånt men jag kollade fan så att det inte
var det innan jag lämna in den. förutom det förundras jag lite för jag har lagt ner 4-
500kr bara på olika skydd till den och sen aldrig ens tappat den en gång och då bara för att
den har varit i min ficka och fått lite damm i sig så kallar dom mig "vårdslös" osv. så jag
ska betala en fett jävla reparations kostnad eller en avgift på 500kr för att ens få tillbaka
den som den var, Jag tycker det är förjävligt jag har inte ens pengar att få tillbaka den för
tillfället, dessutom var dom väldigt pigga med att uppmuntra till att jag skulle skrota den
och att det var gratis och enkelt enligt dom, eftersom verkstaden dom skickade den till var hetsiga och ville bli klara snabbt så skulle jag bestämma mig innan nästa veckas slut hur jag gör. men seriöst man känner sig ju lurad?!.
Senast redigerad av KPetrone 2012-06-17 kl. 20:16. Anledning: Kanske en del missledande?
Citera
2012-06-17, 20:25
Medlem
Van-Hedens avatar
Tyvärr ofta sådär. Garantier ifrån elektronikhandlare kan man ofta båda ha och missta. Det slutar med att man få betala skiten själv ändå, tyvärr.
Citera
2012-06-17, 20:30
Medlem
Hur gammal är telefonen? Du har väl fabriksgaranti. Hör av dig till företaget som utvecklat/tillverkat telefonen.
Citera
2012-06-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
Tyvärr ofta sådär. Garantier ifrån elektronikhandlare kan man ofta båda ha och missta. Det slutar med att man få betala skiten själv ändå, tyvärr.
Jepp, Blir bara så förbananad på allt sånt.
Citera
2012-06-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Hur gammal är telefonen? Du har väl fabriksgaranti. Hör av dig till företaget som utvecklat/tillverkat telefonen.
Den är 3 månader gammal bara, köpte den i mitten av mars. men jag får ta och prova ringa samsung hoppas inte dom har lika kass service som elgiganten har för det skulle bara vara seeegt
Senast redigerad av KPetrone 2012-06-17 kl. 21:04.
Citera
2012-06-17, 21:10
Medlem
thegoodshepherds avatar
Hmmm det låter inte riktigt sant.

Har jobbat med mobil service och vet att ett företag som t.ex elgiganten helst av allt vill att det ska gå på garanti. Sedan så lagar dom inte telefoner själva utan det är ett service ställe som gör detta. Även dom vill ta på garantin för då får dom laga en telefon samt pengar ifrån Samsung. Nu är det inte säkert dom får ett skit, om du inte betalar.

Det är alltid lättare för alla inblandade att laga det på garanti och skicka räkning till tillverkaren.

Så om dom säger att du varit vårdlös, då har du antagligen också varit det.
Citera
2012-06-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Hmmm det låter inte riktigt sant.

Har jobbat med mobil service och vet att ett företag som t.ex elgiganten helst av allt vill att det ska gå på garanti. Sedan så lagar dom inte telefoner själva utan det är ett service ställe som gör detta. Även dom vill ta på garantin för då får dom laga en telefon samt pengar ifrån Samsung. Nu är det inte säkert dom får ett skit, om du inte betalar.

Det är alltid lättare för alla inblandade att laga det på garanti och skicka räkning till tillverkaren.

Så om dom säger att du varit vårdlös, då har du antagligen också varit det.
"Vårdlös" har ju köpt yttreskydd och skärmskydd men om du menar att jag inte har plastat in den så fort jag stoppat den i fickan nej det har jag inte gjort.. Men jag fattar inte hur lite damm kan förstöra en hel telefon så känner mig inte helt trygg med deras bedömning eftersom jag har kollat omkring på nätet och sett många andra som har haft samma typ av problem efter ett X antal månader och då har det inte vart damm som är problemet.
Senast redigerad av KPetrone 2012-06-17 kl. 21:38. Anledning: rättade fel
Citera
2012-06-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KPetrone
Den är 3 månader gammal bara, köpte den i mitten av mars. men jag får ta och prova ringa samsung hoppas inte dom har lika kass service som elgiganten har för det skulle bara vara seeegt
Tror Samsung fixar din telefon alternativt ger dig en ny (av samma modell). De förlorar mer på negativ ryktesspridning än vad en ny lur kostar.
Senast redigerad av Kaymano 2012-06-17 kl. 23:05.
Citera
2012-06-20, 00:01
Medlem
thegoodshepherds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KPetrone
"Vårdlös" har ju köpt yttreskydd och skärmskydd men om du menar att jag inte har plastat in den så fort jag stoppat den i fickan nej det har jag inte gjort.. Men jag fattar inte hur lite damm kan förstöra en hel telefon så känner mig inte helt trygg med deras bedömning eftersom jag har kollat omkring på nätet och sett många andra som har haft samma typ av problem efter ett X antal månader och då har det inte vart damm som är problemet.

Varken Elgiganten eller Samsung vinner något som helst på att hitta på fel. Tror du själv att dom resonerar som så att den som får en mobil felaktigt utdömd kommer att handla på Elgiganten eller en ny Samsung?
Citera
2012-06-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegoodshepherd
Varken Elgiganten eller Samsung vinner något som helst på att hitta på fel. Tror du själv att dom resonerar som så att den som får en mobil felaktigt utdömd kommer att handla på Elgiganten eller en ny Samsung?
Jag vet inte jag, jag har pratat med en konsumentvägledare och han sa att jag skulle kräva ut ett protokoll från själva fel undersökningen, eftersom det inte gått 6 månader eller mer sen jag köpte den. för då har dom skyldighet att ta fram det. Men när jag var där och skulle hämta ut protokollet såg dom bara frågandes ut och hade inget riktigt bra och säga, Så dom gick och fixa ett papper där det stog knappt 2 rader text och det var det. Såååå.. så värst seriösa är dom verkligen inte. Men ska ta det så kallade "protokollet" till konsumentvägledaren i morgon och se vad han säger. så vitt jag vet har dammet kommit till under dom 3 veckor elgiganten haft den, och att det är ens det som är problemet? Jag har läst på internet att andra folk med samma typ av model har haft liknande problem med deras mobiler, så lite skeptisk måste man få vara.
Citera
2012-06-20, 01:15
Medlem
matedoggs avatar
Det är säkert Anovo som står för servicen. De är inte kända för att vara direkt skickliga.
En jobbtelefon jag hade åkte fram och tillbaka mellan PhoneHouse och Anovo under flera månader innan PhoneHouse slutligen tröttnade på Anovos inkompetens och i stället gav mig en ny telefon.

Innan jag köper ny telefon så ska jag försäkra mig att inte Anovo är inblandade i eventuell framtida service.
Citera
2012-06-20, 01:22
Medlem
GN'Rs avatar
Alla vet att Elgiganten's och alla andra elektronikföretags försäkringar är skit, det lönar sig att istället ha bra hemförsäkring och betala självrisken. Det är i princip det dom tjänar pengar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in