Citat:
Ursprungligen postat av AktieStrindberg
Du har knappast något annat val än att betala fakturan. Företaget är ju helt oskyldiga till den uppkomna situationen. Ditt leg scannas när du hämtar ut försändelsen om du har hämtat ut den från någon av Postens partner och behövt visa legitimation.
Är du rädd för din fd kompis eller varför är du så ovillig att kräva in skulden från honom?
Att hans mamma är polis är nog snarare än fördel. Om du gör en polisanmälan så lär hennes arbetskamrater få reda på det och det lär hon vilja förhindra i det längsta så hon lär hon trycka på sonen att göra rätt för sig. Risken är väl att grabben kommer att neka till att ha med beställningen att göra så du bör kanske först ringa honom och spela in samtalet så att du kan styrka din version. Det är tillåtet att spela in samtal där man själv medverkar.
Jag tycker att det är lite för mycket pengar för att man skulle se mellan fingrarna och ta smällen själv.
Jag är inte ovillig att kräva in skulden, men han är ju fattigare än den fattigaste zigenaren.
Nej, det är ju klart att mammsen inte vill det, men jag är helt 100% säker på att han kommer neka det till fullo. Då försvinner det sista hopp som finns att han betalar tillbaks pengarna vid en senare tillfälle. När han är lite ekonomisk stadgad, fast det är ju inte troligt det heller.
Det stämmer, det är verkligen för mycket pengar att se mellan fingrarna. Men jag som person är för snäll för att göra någon annan något ont, då jag själv inte varit den mest älskade personen. Varför behandla någon annan som du själv inte vill bli behandlad? Känns jävligt onödigt.
Stark följare av den gyllene lagen.
"I lycka och lidande, i glädje och sorg bör vi se på alla varelser som vi ser på oss själva och bör därför avstå från att tillfoga andra sådana skador som vi inte önskar tillfoga oss själva."
- Pundaren 85