Citat:
Ursprungligen postat av tovatuva
Det är fan skrämmande det dom säger "Vi visste redan om att hon var död så då fick hon ligga kvar där inne bland vargarna och bli ännu mer vargmat". Det är ju ungefär så dom säger. Jag blir helt chockad. Hade det varit min dotter så även om hon varit stendöd så inte fan vill man att dom ska äta upp henne ännu mer oavsett om hon är död. Vad är det för jävla tankegång? "Vi konstaterade att hon var död så då fick hon ligga kvar där inne i 2 timmar". Det verkar vara både Kolmården och räddningstjänsten som har resonerat såhär. Skrämmande! En människa ska alltid komma före ett djur. Oavsett hur död man är.
Håller inte med dig. "Ett djur ska alltid gå före en människa". Varför? Förstår att det är hemskt för familjen, men å andra sidan vet jag att skulle exempelvis min mamma blivit dödad på samma sätt, hade det kvittat för henne om hon sedan blev vargmat i 2 timmar eftersom hon redan skulle vara död och är en enorm djurvän. Kan tänka mig att djurskötaren skulle ha tänkt i ungefär samma tankar, hellre så som det blev nu än att dom sköt ihjäl hennes vargar.
Dessutom var det nog högt säkerhetstänk dom hade. Dom ville inte göra fel och skjuta vargarna, samtidigt som det var för riskabelt att bara plundra in dit.