2012-06-19, 01:03
Medlem
MeMajks avatar
Polisens teori är att hon överfölls och sedan släpades i väg.

– Man hittade kläder och personliga tillhörigheter över hela hägnet, säger en poliskälla.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15000394.ab
Citera
2012-06-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storm.
Jag chansar nu, men de kikade väl på hennes bröstkorg eventuellt för att se om den rörde sig lodrätt?

Låg hon helt stilla och så pass nära så man kan se det, och hennes bröstkorg inte åker upp/ned kan man nog konstaterat att hon på ett eller annat sätt är rätt körd.

Det eller väldigt mycket blod, så pass mycket blod så man kan se att det inte går att rädda.

Det där är bara skitsnack. "hmm har du glasögon på dig? -nää jag hämtar ett par. Rör sig bröstkorgen? jag vet inte. -borde vi försöka hjälpa henne? njaa vi vet inte om hon lever.

Om vi hade levt för tusen år sen så kan man väl sucka och säga ja det är ute med hon men att göra det i dagsläget kräver väldigt starka grunder. En människa som varit under vatten i flera minuter kan överleva om man får upp den tex.
Citera
2012-06-19, 01:06
Medlem
"– Kroppen var mycket illa tilltygad, säger en poliskälla med insyn i utredningen."
Hon blev tydligen runtsläpad en bit också...
"I släpspåren hittades också hennes livrem."
Stackars tjej... Vila i frid...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15000394.ab

Edit: Här var man inte ens tvåa på bollen. Sorry...
Senast redigerad av PTB 2012-06-19 kl. 01:12.
Citera
2012-06-19, 01:07
Medlem
Storm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindihavet
Det där är bara skitsnack. "hmm har du glasögon på dig? -nää jag hämtar ett par. Rör sig bröstkorgen? jag vet inte. -borde vi försöka hjälpa henne? njaa vi vet inte om hon lever.

Om vi hade levt för tusen år sen så kan man väl sucka och säga ja det är ute med hon men att göra det i dagsläget kräver väldigt starka grunder. En människa som varit under vatten i flera minuter kan överleva om man får upp den tex.

Jag skrev att jag chansade, och nej det är inget säkert sätt. Men ska man dra en slutsats av att hon är helt körd tycker jag att andning är en punkt man kanske ska ha betat av.

Jag tror inte hon var någon vacker syn när hon hittades tyvärr, och som sagt även om man aldrig ska säga aldrig så tror jag att alla människor har en gräns för hur en kropp kan se ut och sedan kunna säga att "Den här människan kommer inte att repa sig någonsin".
Senast redigerad av Storm. 2012-06-19 kl. 01:10.
Citera
2012-06-19, 01:07
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

OM nu aftonhoras polisläcka håller sig till sanningen så har ju vargarna kalasat på henne i 1½ timma minst!
Och eftersom kläderna låg över hela hägnet så har säkerligen vargarna kalasat lite på liket
Citera
2012-06-19, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
OM nu aftonhoras polisläcka håller sig till sanningen så har ju vargarna kalasat på henne i 1½ timma minst!
Och eftersom kläderna låg över hela hägnet så har säkerligen vargarna kalasat lite på liket

Inte det jag funderar över utan 10-15 minuter efter att hon vandrat in till vargarna så vart arbetskamraterna oroliga. Dom gick ut för att titta och såg att hon var död bland vargarna och larmade.

Alltså det tog 10-15min för vargarna att döda henne. Hur bedömde personalen att hon var död i detta läge ?
Citera
2012-06-19, 01:14
Medlem
Citat:
Inte det jag funderar över utan 10-15 minuter efter att hon vandrat in till vargarna så vart arbetskamraterna oroliga. Dom gick ut för att titta och såg att hon var död bland vargarna och larmade.

Alltså det tog 10-15min för vargarna att döda henne. Hur bedömde personalen att hon var dog i detta läge ?

Det står att hon hade varit inne i hägnet sen kl 10. Så hon var alltså där i ca 1 1/2 timme. Frågan är hur lång tid av de 90 minuterna hon var levande...
Citera
2012-06-19, 01:16
Medlem
Citat:

Alltså det tog 10-15min för vargarna att döda henne. Hur bedömde personalen att hon var dog i detta läge ?

Det som står i AB är att hon gick in i hänget vid 10 tiden och att man larmade polisen 11:11 så det dröjde upp till en timme innan hon hittades. Och som sagt det är ganska ointressant för allmänheten att vet hur de kunde bedöma det, men tror garanterat de hade skjutit av vargarna om det har kunnat rädda deras kollega. Men ja hon kan ha varit i vargarnas "våld" i en timme innan ens larmet kom.
Citera
2012-06-19, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTB
Det står att hon hade varit inne i hägnet sen kl 10. Så hon var alltså där i ca 1 1/2 timme. Frågan är hur lång tid av de 90 minuterna hon var levande...

Jaha dom har ändrat sig nu. Dom borde berätta rakt ut allt till media nu på en gång iaf. Det vore det bästa för alla parter.

Dom där giriga jävla pengagubbarna kan fara åt helvete dom bryr sig inte om människoliv inte. Arbetarna har väl fått stränga order att hålla käften tills ledning kommit överens om vad dom ska göra.
Citera
2012-06-19, 01:19
Medlem
Såg en varg häromdagen, mellan Sparreholm och Nyköping rätt nära Råby. Stannade bilen och den var bara några meter ifrån, satt i bilen. Dom vilda är stora, betydligt större än dom på Kolmården och vad som var lite konstigt var att den skyggade inte alls, den bara kollade på mig och fortsatte. Den var både större och mycket finare täckning än dom på vi ser på bilderna från kolmården. Det är ett mäktigt djur, och inte någon leksak som man ska gå runt och klappa. Hur kan man lura folk att här får ni komma nära och lära känna varg, det är självklart farligt framför allt när dom är flera.Jag fattar inte att "Röken" en erkänd djurexpert inte reagerat på detta innan.
Citera
2012-06-19, 01:21
Medlem
"Hon har varit i vargarnas våld" låter dock som om vargarna har stått och gängspöat en levande kvinna under den tiden. Knappast troligt att en vuxen kvinna hållit knäpptyst under en timmes utdragen kamp, eller hur?

Mest sannolikt dödades hon snabbt och effektivt, således.
Citera
2012-06-19, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTB

Om man utgår från att de 10-15 minutrarna som de har snackat om innan är den tiden det tog innan de kunde hitta henne när de väl började söka så kan man misstänka att sökandet började vid runt 10:55 och att då skötarna reagerade på att hon hade varit borta väldigt länge, Skulle inte förvåna mig om 30 min är normalt och att hon då måste ha blivit attackerad innan 10:30 antagligen ännu tidigare. Sedan är ju frågan när hon dog men skulle inte bli förvånad om det gick rätt fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in