2012-06-17, 00:33
Medlem
WangHaos avatar
Bor ganska centralt i Västerås och hörde för cirka 10 min sedan en kraftig smäll från området runt Blue moon bar.

Fick det nyss bekräftat från kompisar som skulle ut på BMB "Värsta kraftiga smällen" "Skaplig smäll."
Och enligt folk på plats så skall flera fönster gått sönder, oklart om personskador.

Lär komma upp info snart på vlt.se

Hela BMB utrymt!

http://i.imgur.com/H0JLB.jpg
Senast redigerad av WangHao 2012-06-17 kl. 00:56.
Citera
2012-06-17, 00:35
Medlem
Vuxenkos avatar
Var tydligen någon jävel som hade slängt in en bomb på Blue Moon Bar, enligt mina polare som var där.
Citera
2012-06-17, 00:39
Medlem
Van-Hedens avatar
Någon skadad? Vilken typ av bomb?
Citera
2012-06-17, 00:41
Medlem
TheBITs avatar
Det är ju helt sinnes, allt pekar somsagt på att nån form av bomb gått av inne på bmb, känns ju som att det måste ha varit en del folk där
Citera
2012-06-17, 00:51
Medlem
Grim_Reapers avatar
Är det ingen som sitter och lyssnar på polisradio? Jag vet inte hur sent in på natten VLT uppdaterar sin hemsida men om det verkligen handlar om ett bombattentat så borde antagligen de större dagstidningarna skriva om det ganska snart.
Citera
2012-06-17, 00:52
Medlem
Jisses smällen hördes över hela Västerås!! Vill verkligen ha mer info. Vlt lägger ju inte ut nåt som vanligt.
Citera
2012-06-17, 00:53
Medlem
TheBITs avatar
Pratas om att nån kastat (?) en bomb upp på uteterrassen vid hiphopgolvet, inga skadade vad jag hört
Citera
2012-06-17, 01:03
Medlem
Grim_Reapers avatar
Citat:
En explosion inträffade natten till söndagen på Blue Moon Bar i Västerås. Brandkår, polis och ambulans är på plats.
Det är oklart om någon har skadats, enligt SOS Alarm.

Nattklubben Blue Moon Bar i centrala Västerås fick utrymmas efter en explosion natten till söndagen. Enligt SOS Alarm finns det ännu inga uppgifter några personskador.
- Det är någon form av sprängning.
Polis, ambulans och brandkår är på plats.

http://www.expressen.se/nyheter/expl...bb-i-vasteras/
Citera
2012-06-17, 01:04
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Oj! Synd att man inte bor så centralt då. Hörde ingenting men usch vad hemskt . Vad är det för en jävla idiot mitt i natten som vill skada människor med bomber?
Citera
2012-06-17, 01:13
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Bor i stan men hörde inte ett skit. Fan va sjukt. VLT skriver inte ett skit som vanligt, bomba deras hus istället nästa gång.

Tur man inte var på krogen idag och hoppas alla klarade sig utan några skador.
Citera
2012-06-17, 01:18
Medlem
Grim_Reapers avatar
Vet ni ens om VLT har personal som uppdaterar hemsidan på nätterna? Jag tycker det verkar ganska rimligt med obemmanade nätter eftersom VLT ändå är en ganska liten tidning och det är inte särskilt ofta man har nattliga bombdåd i Västerås.

Frågan är väl om det ens handlar om en bomb, tidningarna skriver explosion och det är klart att folk som är fulla och adrenalinstinna skriver till sina kompisar att det var en bomb, det kan väl lika gärna handla om en olycka.
Citera
2012-06-17, 01:18
Medlem
Polare var där, sa att det smäll utav bara helvete. VLT tog 4 timmar på sig att skriva om att det brann på viksäng i veckan, en timme sena med det här, jävla skittidning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in