Bor ganska centralt i Västerås och hörde för cirka 10 min sedan en kraftig smäll från området runt Blue moon bar.
Fick det nyss bekräftat från kompisar som skulle ut på BMB "Värsta kraftiga smällen" "Skaplig smäll."
Och enligt folk på plats så skall flera fönster gått sönder, oklart om personskador.
Är det ingen som sitter och lyssnar på polisradio? Jag vet inte hur sent in på natten VLT uppdaterar sin hemsida men om det verkligen handlar om ett bombattentat så borde antagligen de större dagstidningarna skriva om det ganska snart.
En explosion inträffade natten till söndagen på Blue Moon Bar i Västerås. Brandkår, polis och ambulans är på plats.
Det är oklart om någon har skadats, enligt SOS Alarm.
Nattklubben Blue Moon Bar i centrala Västerås fick utrymmas efter en explosion natten till söndagen. Enligt SOS Alarm finns det ännu inga uppgifter några personskador.
- Det är någon form av sprängning.
Polis, ambulans och brandkår är på plats.
Oj! Synd att man inte bor så centralt då. Hörde ingenting men usch vad hemskt . Vad är det för en jävla idiot mitt i natten som vill skada människor med bomber?
Vet ni ens om VLT har personal som uppdaterar hemsidan på nätterna? Jag tycker det verkar ganska rimligt med obemmanade nätter eftersom VLT ändå är en ganska liten tidning och det är inte särskilt ofta man har nattliga bombdåd i Västerås.
Frågan är väl om det ens handlar om en bomb, tidningarna skriver explosion och det är klart att folk som är fulla och adrenalinstinna skriver till sina kompisar att det var en bomb, det kan väl lika gärna handla om en olycka.
Polare var där, sa att det smäll utav bara helvete. VLT tog 4 timmar på sig att skriva om att det brann på viksäng i veckan, en timme sena med det här, jävla skittidning.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!