Citat:
Ursprungligen postat av
Helblodsprinsen
Okej.. Tror du den kommer att vara vattentät? Känns inte så säkert va?
Men jag läste i någon annan tråd här att den hemsidan iallafall va seriös och bra och jag uppfattade det som att kopiorna skulle vara bra? Någon som hört något annat?
Replikorna är bra. Skulle de gå sönder snabbt eller vara defekta så får du skicka tillbaka den och få den fixad kostnadsfritt (bortsett från frakt då). Du kommer också få bilder på klockan innan den skickas till dig, där du kan godkänna den eller be om att få en ny.
Blanda inte ihop "vattentät" och "vattenresistent". Klockorna är vattenresistenta, inte vattentäta. Jag skulle inte ha på mig den i duschen eller badet om jag var du. Vissa säljare kan testa klockans "vattentäthet" mot en avgift, men vet inte någon som faktiskt köpt den tjänsten.
Citat:
Ursprungligen postat av
alleyezonme
Ju dyrare kopia desto bättre. Men någon nämnde ett par sidor bak att de repliker med "schweiziska" är bara en lögn då schweiziska urverk inte går att köpa in till falska klockor. Så jag hade nog kört på den näst dyraste.
Om du får en replika med en Swiss ETA så är det antingen skitsnack eller en reklamerad eller begagnad sådan. Har du tur har de snyggat till den lite innan de satt in den i din, men räkna inte med det. Jag hade personligen inte betalat extra för den utan tagit en klon. Hade det varit en klocka jag gillar och vill behålla några år så hade jag så snart som möjligt lämnat in den hos en urmakare så han kan "work his magic" på den och förlängt dess livslängd.