2014-03-21, 08:28
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Hejsan!

Jag undrar vad det är för skillnad på dessa 3 olika rolex-kopior?

http://www.ttw888.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_ in_description=1&keyword=ROLSUB089&x=0&y=0

Är det betydligt bättre kvalité i den dyraste vs den billigaste eller är den mycket mer "lik" en riktig rolex eller vad är det? Det är ju väldigt stor prisskillnad menar jag..

Tack på förhand!
Citera
2014-03-21, 10:58
Medlem
rosamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helblodsprinsen
Hejsan!

Jag undrar vad det är för skillnad på dessa 3 olika rolex-kopior?

http://www.ttw888.com/index.php?main_page=advanced_search_result&search_ in_description=1&keyword=ROLSUB089&x=0&y=0

Är det betydligt bättre kvalité i den dyraste vs den billigaste eller är den mycket mer "lik" en riktig rolex eller vad är det? Det är ju väldigt stor prisskillnad menar jag..

Tack på förhand!

Den dyraste har ett schweiziskt ETA 2836-2-urverk. Den näst dyraste har en asiatisk (kinesisk) kopia på nämnda verk och den billigaste har ett vanligt kinesiskt 2813-urverk.

De båda dyrare har även fått förändrat utseende på urverken för att de ska likna äkta Rolex Caliber 3135, vilket de inte gör. Det finns faktiskt kinesiska kloner av 3135-verken, men de är betydligt dyrare och såvitt jag har förstått är de inte helt hemma med driftsäkerheten än.
Citera
2014-03-21, 22:23
Medlem
Wunderbaum91s avatar
Ni som köper automatiska klockor, hur gör ni när dom behöver service? Tar vanliga urmakare emot kopior? Om inte, är det bättre att satsa på en quartz klocka?
Citera
2014-03-21, 22:24
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Den dyraste har ett schweiziskt ETA 2836-2-urverk. Den näst dyraste har en asiatisk (kinesisk) kopia på nämnda verk och den billigaste har ett vanligt kinesiskt 2813-urverk.

De båda dyrare har även fått förändrat utseende på urverken för att de ska likna äkta Rolex Caliber 3135, vilket de inte gör. Det finns faktiskt kinesiska kloner av 3135-verken, men de är betydligt dyrare och såvitt jag har förstått är de inte helt hemma med driftsäkerheten än.
Okej.. Så om du skulle köpa någon av dem, vilken är värd att lägga pengar på om man jämför dem emellan och priset (Om du måste välja någon)
Citera
2014-03-21, 22:29
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen

Jag vill inte ha en "rolex-klocka" att gå runt och flasha med och leka att den är äkta inför polarna, jag har redan en Omega som jag fick i stundentpresent och är väldigt lycklig över den. Men tycker att den där rolexen är väldigt fin och har inte råd med en äkta tyvärr.. Men vill inte ha någon thai för 200kr som är lika lätt som plast och går sönder efter 1 vecka.. Det ska kännas hyfsat bra om du förstår vad jag menar
Citera
2014-03-22, 00:15
Medlem
Citat:
Jag vill inte ha en "rolex-klocka" att gå runt och flasha med och leka att den är äkta inför polarna, jag har redan en Omega som jag fick i stundentpresent och är väldigt lycklig över den. Men tycker att den där rolexen är väldigt fin och har inte råd med en äkta tyvärr.. Men vill inte ha någon thai för 200kr som är lika lätt som plast och går sönder efter 1 vecka.. Det ska kännas hyfsat bra om du förstår vad jag menar
Om du inte bryr dig om att det ska stå rolex utan bara om utseendet så varför inte köra med en invicta?
http://www.uret.se/invicta-automatic-blue-dial-p-5974.html

Ser likadan ut, bra pris, bra kvalité.
Citera
2014-03-22, 00:20
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Om du inte bryr dig om att det ska stå rolex utan bara om utseendet så varför inte köra med en invicta?

Den var fin! Ska kolla närmare på den!

Men om du skulle svara på min fråga också?
Citera
2014-03-22, 00:34
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:

Jag skulle hellre ta en väl-gjord kopia av en rolex faktiskt..
Citera
2014-03-22, 00:54
Medlem
Citat:
Den var fin! Ska kolla närmare på den!

Men om du skulle svara på min fråga också?
Ju dyrare kopia desto bättre. Men någon nämnde ett par sidor bak att de repliker med "schweiziska" är bara en lögn då schweiziska urverk inte går att köpa in till falska klockor. Så jag hade nog kört på den näst dyraste.
Citera
2014-03-22, 00:57
Medlem
Helblodsprinsens avatar
Citat:
Ju dyrare kopia desto bättre. Men någon nämnde ett par sidor bak att de repliker med "schweiziska" är bara en lögn då schweiziska urverk inte går att köpa in till falska klockor. Så jag hade nog kört på den näst dyraste.
Okej.. Tror du den kommer att vara vattentät? Känns inte så säkert va?

Men jag läste i någon annan tråd här att den hemsidan iallafall va seriös och bra och jag uppfattade det som att kopiorna skulle vara bra? Någon som hört något annat?
Citera
2014-03-22, 03:19
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Okej.. Tror du den kommer att vara vattentät? Känns inte så säkert va?

Men jag läste i någon annan tråd här att den hemsidan iallafall va seriös och bra och jag uppfattade det som att kopiorna skulle vara bra? Någon som hört något annat?

Replikorna är bra. Skulle de gå sönder snabbt eller vara defekta så får du skicka tillbaka den och få den fixad kostnadsfritt (bortsett från frakt då). Du kommer också få bilder på klockan innan den skickas till dig, där du kan godkänna den eller be om att få en ny.

Blanda inte ihop "vattentät" och "vattenresistent". Klockorna är vattenresistenta, inte vattentäta. Jag skulle inte ha på mig den i duschen eller badet om jag var du. Vissa säljare kan testa klockans "vattentäthet" mot en avgift, men vet inte någon som faktiskt köpt den tjänsten.

Citat:

Om du får en replika med en Swiss ETA så är det antingen skitsnack eller en reklamerad eller begagnad sådan. Har du tur har de snyggat till den lite innan de satt in den i din, men räkna inte med det. Jag hade personligen inte betalat extra för den utan tagit en klon. Hade det varit en klocka jag gillar och vill behålla några år så hade jag så snart som möjligt lämnat in den hos en urmakare så han kan "work his magic" på den och förlängt dess livslängd.
Senast redigerad av Verdes 2014-03-22 kl. 03:28.
Citera
2014-03-22, 16:33
Medlem
ShogunAssasins avatar
Flyttat inlägg om Invicta-klockor till (FB) Tråden om armbandsur och andra klockor.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in