2007-09-11, 10:29
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
En riktigt välgjord Breitling Heritage kopia kostar idag i runda slängar runt 6000SEK. Min far som har mycket klockor av mycket dyra modeller (raymond, rado, omega, breitling, IWC mfl) har haft en sån kopia hemma för att gämföra sin originala med. Och skillnaden går BARA att se på klockans undersida (om man inte kör in båda klockorna i en dator och digitalt gämför dem). En enda detalj som skiljer dem åt. Tur är att dessa vassa replikor kostar mycket pengar så att slöddret får hålla sig till casio.

man skall vara 18 för att posta här!!
Citera
2007-09-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locman
man skall vara 18 för att posta här!!
Vad antyder på att han inte är 18? Får man inte ha en pappa och samtidigt bo hemma..
Citera
2007-09-13, 19:48
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebuchanezzar
på undersidan? HAHA. Du tror inte de kan matcha det om de nu är så bra kopior? För övrigt kan man inte fejka en äkta breitling så hållkäften jävla sosse.

Jag gick till Breitling butiken när jag bodde i Chicago med min fejk Breitling och de kunde inte se att det var en kopia ens när de öppnade den. Möjligtvis kan det väl vara så att jag utan att veta det köpt stöldgods (då kopian gick på ett par tusen) och det därmed är en äkta, men om inte är det en jävligt bra kopia, så håll käften själv moderat-apa.
Citera
2007-09-13, 20:00
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissMattan
Jag gick till Breitling butiken när jag bodde i Chicago med min fejk Breitling (...)

Och i tråden "Vilken märkesklocka bär ni på er arm" skriver du:

Citat:
Breitling. Ingen aning om vad den heter men den är stor som satan och va svindyr.

Citera
2007-09-14, 06:19
Medlem
KissMattans avatar
håller med om att det kan låta konstigt, men:
1. svindyr är ett relativt begrepp
2. min poäng i andra tråden var att visa att en schysst kopia håller måttet
3. ska man va petig så har du ju ingen aning om jag har fler än en klocka
Citera
2007-09-14, 09:31
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Jag gick till Breitling butiken när jag bodde i Chicago med min fejk Breitling och de kunde inte se att det var en kopia ens när de öppnade den. Möjligtvis kan det väl vara så att jag utan att veta det köpt stöldgods (då kopian gick på ett par tusen) och det därmed är en äkta, men om inte är det en jävligt bra kopia, så håll käften själv moderat-apa.

Det enda som räddar din story, är att du eventuellt har köpt en snodd klocka för några tusenlappar.
Allt annat är rent skitsnack!
Citera
2007-09-14, 09:42
Medlem
OK, såhär är det,...

Jag jobbar på Breitling,...inte på en klockbutik utan på "headoffice"..

De som står i butikerna är butikssäljare, ..kanske var det en nöt du pratade med , kanske var han inte så duktig på sin sak, vad vet jag,.. men till och med en blind kan se skillnad på en äkta Breitling och en fejk...
Citera
2007-09-14, 10:13
Medlem
><((((°>s avatar
kopior sucks, man kan säkert köpa en jättefin kopia som är exakt likadan som en riktig. men innerst inne vet du att du har en jävla kopia. och vem fan köper en dyr fin klocka för att veta vad klockan är?? inte jag iaf, dom köper man för att dom ger en skön känsla, den försvinner om du vet att du har en kopia.

sen alla dessa jävla brietlingkopior, vem fan lurar dom? nån som hört talas om "double glareproofed glass" eller?
Citera
2007-09-14, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Och i tråden "Vilken märkesklocka bär ni på er arm" skriver du:

hahahahahahaha dagens
Citera
2007-09-14, 16:18
Medlem
Varning!

Jag vill varna alla naiva själar för diverse annonser om välgjorda kopior av märkesklockor för säg 5-700 kr. Åtminstone för sådana, där annonsörens identitet kan inte verifieras och som vill ha förskottbetalning. Dessa är bluff, som jag har personligen erfarit.
Fastnade för följande annons (Fyndtorget) : http://www.fyndtorget.se/annons.php?id=28867 . Tog kontakt via mejl och annonsören "Andreas Dahlbäck" svarade på alla frågor och var allmänt trevlig. Detta tog slut, när han fick betalt -sedan förvann han.
Annonsen är kvar på Fyndtorget, trots att jag skrev dit och påtalade bluffen.

En annan annonsör inte ens bevärdigade sig att svara, när jag ville ha en personlig träff för att ordna köpet.

Alltså två råd:
1. Betala aldrig, aldrig i förskott!
2. Glöm alla köp, om säljaren är inte identifierbar och varan kan inte inspekteras före köpet!
Citera
2007-10-17, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmosa
Det beror ju helt klart på vad för slags stål klockan är tillverkad av.
Solid rostfritt stål 316L kallar jag inte en slags tungmetall =)

Men det finns ju givetvis de kopior som är tillverkade av gamla läskburkar också =P

Mvh M

Mjao..men de allra flesta kopior är ju faktiskt tillverkade av "restmaterial" därav priset, och de inehåller ofta en mängd tungmetaller utöver "Solid rostfritt stål 316L "...
Citera
2007-10-18, 17:44
Medlem
Snajders avatar
som vanligt massa moraltanter nu för tiden på flashback, han frågade var man kan köpa bra kopior, inte huruvid det är tufft, inne eller acceptabelt att ha en kopia..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in