2015-08-16, 18:41
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isberget
Vet ni om någon liknande denna finns på trusty annars? Kan inte hitta med rätt ref.nummer.

http://cdn.chrono24.com/images/uhren/images_21/s4/3332421gross.jpg?v=1

Orkar inte kolla igenom trustys sida men här är den i alla fall:
http://www.torobravo2015.com/index.php?route=product/product&path=56_138&product_id=946

Tänk på att ett 7750 med sekundvisaren kl 6 är som roulette - du kan få en bra klocka, men med största sannolikhet så lägger den av ganska snabbt
Citera
2015-08-16, 18:42
Medlem
Hundvalps avatar
La en order på denna skönhet förra veckan, och efter jag accepterade QC-bilderna skickades klockan i fredags med EMS. Hur lång tid brudar det ta innan den når fram till norge/sverige?

http://www.intime.co/iwc/2194-pilot-xvii-edition-le-petit-prince-blue-dial-on-brown-leather-strap-a2892.html
Senast redigerad av Hundvalp 2015-08-16 kl. 18:48.
Citera
2015-08-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Orkar inte kolla igenom trustys sida men här är den i alla fall:
http://www.torobravo2015.com/index.php?route=product/product&path=56_138&product_id=946

Tänk på att ett 7750 med sekundvisaren kl 6 är som roulette - du kan få en bra klocka, men med största sannolikhet så lägger den av ganska snabbt

Tack för hjälpen, tror du att denna http://www.ttw8488.com/index.php?main_page=product_info&cPath=241_246&pro ducts_id=13384&zenid=1d8d16a08cc7231294034b758dcb4 cce är bättre byggd? Att den håller längre alltså?
Citera
2015-08-17, 22:42
Medlem
YoungTonys avatar
La en order på TrustyTime den 27/7 och fortfarande inte sett något, beställde genom den riktiga sidan. Inte ens mitt order nummer för att spåra paketet finns, när man anger det på EMS så säger den att det inte finns.
Någon som har erfarenhet av hur lång tid detta brukar ta?
Citera
2015-08-18, 02:29
Medlem
Fekaliuss avatar
Vart ska man vända sig om man vill ha en Rolex submariner, gärna med 18k länk (halvguld)? Finns det pålitliga säljare?
Citera
2015-08-20, 08:07
Medlem
Tips på urmakare i Göteborg som kan ta sig en titt på klockan och förkorta armband mm?
Citera
2015-08-21, 18:45
Medlem
YoungTonys avatar
Någon som har koll på denna Seamastern? http://www.ttw8488.com/index.php?main_page=product_info&cPath=35_114&prod ucts_id=13205 Tog ett bra tag innan jag hittade något dom hade i lager på TrustyTime så tog tillslut denna bara för att få slut på mejlandet fram och tillbaka om dom har inne klockor eller inte.
Citera
2015-08-22, 17:29
Medlem
Varför köper ni kopior när ni kan få homages av samma modeller från respektabla tillverkare? Inte för att döma er, frågan är ärligt menad.
Citera
2015-08-23, 23:40
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Varför köper ni kopior när ni kan få homages av samma modeller från respektabla tillverkare? Inte för att döma er, frågan är ärligt menad.

Kan bara svara för mig själv. Ofta är homager av lägre kvalitet i förhållande till priset. Att få en klocka helt i brons, med ett dekorerat automatverk, safirkristall fram och bak, dubbel AR, etc så får du pynta upp ordentligt mycket utanför replikamarknaden. Handlar det däremot om en replika så får du lägga ut mellan $300-400. Sedan finns det såklart bättre och sämre homager, men det är åtminstone min ursäkt. Oftast har man en blandning av genuina klockor och replikor
Citera
2015-08-24, 01:00
Medlem
Citat:
Kan bara svara för mig själv. Ofta är homager av lägre kvalitet i förhållande till priset. Att få en klocka helt i brons, med ett dekorerat automatverk, safirkristall fram och bak, dubbel AR, etc så får du pynta upp ordentligt mycket utanför replikamarknaden. Handlar det däremot om en replika så får du lägga ut mellan $300-400. Sedan finns det såklart bättre och sämre homager, men det är åtminstone min ursäkt. Oftast har man en blandning av genuina klockor och replikor
Så replikatillverkare har lägre markup, menar du?

Hade du köpt replikorna om de saknat märket?

Vad gör du om någon frågar om det är en äkta?
Citera
2015-08-24, 14:53
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Så replikatillverkare har lägre markup, menar du?

Hade du köpt replikorna om de saknat märket?

Vad gör du om någon frågar om det är en äkta?

Lägre omkostnader för tillverkarna. De betalar ju ingen skatt direkt.. Fast sedan beror det också på vem man köper av. Många handlare har flera andra anställda där någon sköter mailen, någon sköter QC-bilder, någon håller ordning på hemsidan, någon sköter returer och reparationer, etc.

Det är mycket möjligt. Har Steinhart homager till exempel.

Beror helt på situationen. Vänner och alla runt mig vet att jag har replikor, och många av dem har det också. Fast vet jag sedan innan att en person jag inte direkt har någon relation till tar sådant personligt (vilket förvånansvärt många gör, kalla det elitistiskt om du vill) så kör jag ofta en vit lögn för att slippa besvär, eller frågar vad den personen har med det att göra.

En anekdot: tidigare i somras hade jag en Pam111 på mig vid en uteservering. En kille vid bordet intill hade även han en pam111, fast en genuin. Eftersom sannolikheten att detta händer är rätt liten (och kanske också för att jag var lite salongsberusad) så passade jag på att fråga om jag fick jämföra den med min egen, men att det var en replika. Han sa att det vore kul. Han blev tydligt upprörd över hur lik den var hans. Han hade betalat närmare 35k för den begagnad, jag hade betalat runt 2500 kr och de var näst intill identiska. Ska tillägga att hade även bytt ut mitt incabloc till ett "genuint" Y-bloc vilket gör det ännu svårare att se skillnad. Nedan är en bild på en genuin och en replika, replikan med ett äldre incabloc och den genuina med ett Y-bloc.

https://farm3.staticflickr.com/2942/15159836559_89ab4b948c_o.jpg
Citera
2015-08-24, 15:38
Medlem
Citat:
Lägre omkostnader för tillverkarna. De betalar ju ingen skatt direkt.. Fast sedan beror det också på vem man köper av. Många handlare har flera andra anställda där någon sköter mailen, någon sköter QC-bilder, någon håller ordning på hemsidan, någon sköter returer och reparationer, etc.

Det är mycket möjligt. Har Steinhart homager till exempel.

Beror helt på situationen. Vänner och alla runt mig vet att jag har replikor, och många av dem har det också. Fast vet jag sedan innan att en person jag inte direkt har någon relation till tar sådant personligt (vilket förvånansvärt många gör, kalla det elitistiskt om du vill) så kör jag ofta en vit lögn för att slippa besvär, eller frågar vad den personen har med det att göra.

En anekdot: tidigare i somras hade jag en Pam111 på mig vid en uteservering. En kille vid bordet intill hade även han en pam111, fast en genuin. Eftersom sannolikheten att detta händer är rätt liten (och kanske också för att jag var lite salongsberusad) så passade jag på att fråga om jag fick jämföra den med min egen, men att det var en replika. Han sa att det vore kul. Han blev tydligt upprörd över hur lik den var hans. Han hade betalat närmare 35k för den begagnad, jag hade betalat runt 2500 kr och de var näst intill identiska. Ska tillägga att hade även bytt ut mitt incabloc till ett "genuint" Y-bloc vilket gör det ännu svårare att se skillnad. Nedan är en bild på en genuin och en replika, replikan med ett äldre incabloc och den genuina med ett Y-bloc.

https://farm3.staticflickr.com/2942/15159836559_89ab4b948c_o.jpg
Om urverk och materialval är identiska, vad är det då som gör att replikor är så mycket billigare? Det är definitivt inte skatt som gör 47 500 kronors skillnad

En variant på samma fråga: varför finns det inte högkvalitativa homager i samma prisklass som replikorna som du tycks mena håller samma nivå som de äkta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in