2012-06-15, 20:48
Medlem
Elegiiihs avatar
Jag har en Iphone och en Android och vill ha dolt nummer på båda men förstår inte hur man gör?
Någon som vet om det går/hur man gör?
Väldigt viktigt! Tack på förhand.
Citera
2012-06-15, 20:52
Medlem
MissFitt73s avatar
Inställningar-telefon-visa mitt nummer. Avbocka alternativet visa mitt nummer så blir det dolt.
Citera
2012-06-15, 20:53
Medlem
Glaurungas avatar
Jag är verkligen novis på ämnet, men krävs det inte att du gör det via din provider? Om det nu är Telia, Comviq eller så.
Jag råkar ha Halebop, och då måste jag logga in på deras sida för att sedan bocka i/ur att jag vill ha hemligt nummer.

Eller är det något annat du menar?
Citera
2012-06-15, 21:04
Medlem
Elegiiihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Inställningar-telefon-visa mitt nummer. Avbocka alternativet visa mitt nummer så blir det dolt.

På min android kommer inte det alternativet upp? Faaan.

Citat:
Ursprungligen postat av Glaurunga
Jag är verkligen novis på ämnet, men krävs det inte att du gör det via din provider? Om det nu är Telia, Comviq eller så.
Jag råkar ha Halebop, och då måste jag logga in på deras sida för att sedan bocka i/ur att jag vill ha hemligt nummer.

Eller är det något annat du menar?
Jag vet inte riktigt men på mina Sony Ericsson-mobiler har man kunnat ställa in dolt nummer?
Citera
2012-06-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elegiiih
Jag har en Iphone och en Android och vill ha dolt nummer på båda men förstår inte hur man gör?
Någon som vet om det går/hur man gör?
Väldigt viktigt! Tack på förhand.

På min HTC One X går jag in på inställningar->ring->ytterliggare inställningar->Nummerpresentatör och kan där välja om jag vill visa numret eller inte. Vilken Android telefon har du? Kan nämligen kolla på en Samsung och en Sony Ericsson om det behövs.

På en iPhone ska det vara Inställningar -> Telefon -> Visa mitt nummer.

Du kan ju också trycka #31# innan du slår numret, om det bara är tillfälligt. Det blir lite jobbigt i längden!
Citera
2012-06-15, 21:23
Medlem
Nightly-Diseases avatar
Citat:
På min android kommer inte det alternativet upp? Faaan.

På min Samsung: Inställningar --> Samtal --> Extra inställningar
Citera
2012-06-15, 21:34
Medlem
Elegiiihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
På min HTC One X går jag in på inställningar->ring->ytterliggare inställningar->Nummerpresentatör och kan där välja om jag vill visa numret eller inte. Vilken Android telefon har du? Kan nämligen kolla på en Samsung och en Sony Ericsson om det behövs.

På en iPhone ska det vara Inställningar -> Telefon -> Visa mitt nummer.

Du kan ju också trycka #31# innan du slår numret, om det bara är tillfälligt. Det blir lite jobbigt i längden!

Det funkar på min Iphone men har testat flera gånger nu på Android. Nej nu funkar det!
Tack så mycket för hjälpen alla!

Kan man verkligen trycka #31# innan ett nummer och så blir det helt säkert dolt?
Citera
2012-06-15, 21:39
Medlem
Citat:
Det funkar på min Iphone men har testat flera gånger nu på Android. Nej nu funkar det!
Tack så mycket för hjälpen alla!

Kan man verkligen trycka #31# innan ett nummer och så blir det helt säkert dolt?

Ja, det är så jag har lärt mig att göra. Du kan ju annars testa att ringa till ett nummer du har koll på för att se så att det verkligen fungerar för dig.

Vad bra att det fungerar som vanligt nu!
Citera
2012-06-15, 21:48
Medlem
Elegiiihs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Ja, det är så jag har lärt mig att göra. Du kan ju annars testa att ringa till ett nummer du har koll på för att se så att det verkligen fungerar för dig.

Vad bra att det fungerar som vanligt nu!

Det funkade! Tack så mycket för hjälpen! Vet inte vad jag hade gjort om jag inte fått det att funka..
Citera
2012-06-15, 22:20
Medlem
zonedisks avatar
Citat:
Nej.

Det blir lika dolt som om du ändrar i inställningarna, ja. Men all samtalshistorik loggas hos din operatör och det är inga problem att kolla upp vilket nummer som ligger bakom ett "dolt" nummer. Detta kunde iaf förr göras mot en betalning på runt 500:- till operatören, om det fungerar likadant i dagsläget har jag ingen aning om. Men du är iaf inte säker bakom ett "dolt" nummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in