Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Han har iofs haft en mer mogen inriktning skulle jag säga sen han flyttade till Japan och vloggat mycket om livet i Japan och kulturen där. Han gick mer eller mindre i pension och kör youtube som hobby enligt egen utsago. Tror att känslan att slippa jaga views gör honom mer harmonisk.
Men det lät som han tänker fortsätta vlogga om vardagslivet framöver. Jag hoppas det för det märktes verkligen hur stolt han var över att ha blivit farsa och det hade varit roligt att få följa den resan.
Förtidspension, hahaha.
Han har inte haft något ''riktigt jobb''. Klart att han inte vill jobba. Nu får han små summor, p.g.a Youtube ändring med intäkterna. Men han tjänar ändå bra mycket mer än majoriteten av människor som jobbar med något som de utbildat sig till.
Han är tillräckligt lat och inte har något sug med att jobba med något särskilt, med andra ord. Vem betalar hans pension. Japan eller Sverige som han inte bott eller jobbat i på flera år?
Jag har helt ärligt också funderat på att vilja förtidspensionera mig och sätta mig i min hobby med Youtube.
Vad skönt...
Nu bor han som sagt inte i Sverige, men jag har noterat att fler och fler människor i Sverige blir mindre och mindre motiverade att jobba och bara vill slösa sin tid på TikTok och andra saker, som de slänger ut på nätet genom olika videoklipp.
Inom snar framtid, behöver väl inte en enda människa jobba med någonting. AI-robotar kommer ta över. Den framtiden vill jag ha. Mycket skönt!