2023-08-18, 09:06
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Han har iofs haft en mer mogen inriktning skulle jag säga sen han flyttade till Japan och vloggat mycket om livet i Japan och kulturen där. Han gick mer eller mindre i pension och kör youtube som hobby enligt egen utsago. Tror att känslan att slippa jaga views gör honom mer harmonisk.

Men det lät som han tänker fortsätta vlogga om vardagslivet framöver. Jag hoppas det för det märktes verkligen hur stolt han var över att ha blivit farsa och det hade varit roligt att få följa den resan.

Hängde förtidspensionen ihop med att han förlorade platsen som #1 på tuben? Ingen skam i det, men kan tänka mig att den eran - när han slogs mot T-series - tog en del på krafterna.
Citera
2023-08-18, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Hängde förtidspensionen ihop med att han förlorade platsen som #1 på tuben? Ingen skam i det, men kan tänka mig att den eran - när han slogs mot T-series - tog en del på krafterna.

Nä, han behöver inte pengarna. Hela grejen började som ett meme först och sedan spårade det ur.

Det var också en period då han körde karaktären beastmaster 69 och det var även då han blev kallad nazist och annat. Så det var nog en rätt hetiskt period. Personligen tror jag mer på att han bara mognade och sen få man tänka att han har hållt på sen 2012. Det är jävligt länge ändå och med tanke på hur kontroversiell han har varit så är det rätt imponerande.

Tror det bara är att han har tillräckligt med cash och behöver egentligen inte bry sig längre. Var ett tag där han nästan la av för han var less på youtube. Istället började han ta ledigt och insåg att det gick ändå.

Menar han är lite av en minimalist och bränner inte så mycket pengar. Hyr ett litet kontor där han gör redigerar och gör vissa reaktion videos.

Hans Minecraft serie var väl det som gav honom ett stort uppsving för ett par år sen.

Gillar hans vloggar och reaktions videos han gör ibland med med sin vän Ken. Dom kan du se på cinnamotoastken.
Citera
2023-09-23, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Han har iofs haft en mer mogen inriktning skulle jag säga sen han flyttade till Japan och vloggat mycket om livet i Japan och kulturen där. Han gick mer eller mindre i pension och kör youtube som hobby enligt egen utsago. Tror att känslan att slippa jaga views gör honom mer harmonisk.

Men det lät som han tänker fortsätta vlogga om vardagslivet framöver. Jag hoppas det för det märktes verkligen hur stolt han var över att ha blivit farsa och det hade varit roligt att få följa den resan.
Förtidspension, hahaha.

Han har inte haft något ''riktigt jobb''. Klart att han inte vill jobba. Nu får han små summor, p.g.a Youtube ändring med intäkterna. Men han tjänar ändå bra mycket mer än majoriteten av människor som jobbar med något som de utbildat sig till.

Han är tillräckligt lat och inte har något sug med att jobba med något särskilt, med andra ord. Vem betalar hans pension. Japan eller Sverige som han inte bott eller jobbat i på flera år?

Jag har helt ärligt också funderat på att vilja förtidspensionera mig och sätta mig i min hobby med Youtube.

Vad skönt...

Nu bor han som sagt inte i Sverige, men jag har noterat att fler och fler människor i Sverige blir mindre och mindre motiverade att jobba och bara vill slösa sin tid på TikTok och andra saker, som de slänger ut på nätet genom olika videoklipp.

Inom snar framtid, behöver väl inte en enda människa jobba med någonting. AI-robotar kommer ta över. Den framtiden vill jag ha. Mycket skönt!
Citera
2023-11-29, 06:12
Medlem
Någon som vet vart i Japan han bor? Osv ingen adress behövs väl kanske skrivas ut men stad
Citera
2023-11-29, 07:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPerra
Någon som vet vart i Japan han bor? Osv ingen adress behövs väl kanske skrivas ut men stad

En säger Setagaya-Ku.
https://x.com/genki_jpn/status/15282...tAZfPx8E1qAytA
Citera
2023-11-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
En säger Setagaya-Ku.
https://x.com/genki_jpn/status/15282...tAZfPx8E1qAytA

Häftigt egentligen skulle vilja åkt dit någon gång till Japan
Citera
2023-12-04, 18:24
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Förtidspension, hahaha.

Han har inte haft något ''riktigt jobb''. Klart att han inte vill jobba. Nu får han små summor, p.g.a Youtube ändring med intäkterna. Men han tjänar ändå bra mycket mer än majoriteten av människor som jobbar med något som de utbildat sig till.

Han är tillräckligt lat och inte har något sug med att jobba med något särskilt, med andra ord. Vem betalar hans pension. Japan eller Sverige som han inte bott eller jobbat i på flera år?

Jag har helt ärligt också funderat på att vilja förtidspensionera mig och sätta mig i min hobby med Youtube.

Vad skönt...

Nu bor han som sagt inte i Sverige, men jag har noterat att fler och fler människor i Sverige blir mindre och mindre motiverade att jobba och bara vill slösa sin tid på TikTok och andra saker, som de slänger ut på nätet genom olika videoklipp.

Inom snar framtid, behöver väl inte en enda människa jobba med någonting. AI-robotar kommer ta över. Den framtiden vill jag ha. Mycket skönt!

Riktigt jobb.. Vet du vad definitionen för ett jobb är?
"Riktigt jobb" är det absolut. Sedan om du inte tycker det, med flera så är det en annan femma.

Du har nog ingen erfarenhet av ad revenue, affiliate osv. Men jag kan med säkerhet säga att han tjänar många miljoner i månaden.

Mina egna projekt genererar 3-5000 i månaden via adrevenue och affiliatesamarbeten endast med några 1000 användare. Dessa är en minifis i rymden jämfört med pewdiepies månatliga "användare" och besökare.

Förövrigt så behöver han inte bry sig om sin pension. Han har mer än vad han kan spendera.
Citera
2024-06-08, 20:37
Medlem
Hunden007s avatar
såg hans senaste video antar han har köpt hus vid kusten till sina föräldrar.

Han lever mest livet och har tagit pension med sina familje vloggar.
Citera
2024-06-14, 17:59
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantr
Riktigt jobb.. Vet du vad definitionen för ett jobb är?
"Riktigt jobb" är det absolut. Sedan om du inte tycker det, med flera så är det en annan femma.

Du har nog ingen erfarenhet av ad revenue, affiliate osv. Men jag kan med säkerhet säga att han tjänar många miljoner i månaden.

Mina egna projekt genererar 3-5000 i månaden via adrevenue och affiliatesamarbeten endast med några 1000 användare. Dessa är en minifis i rymden jämfört med pewdiepies månatliga "användare" och besökare.

Förövrigt så behöver han inte bry sig om sin pension. Han har mer än vad han kan spendera.
Jämfört med Olof Palme är Felix inte särskilt mycket. Palme visste vad hårt arbete var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in